Via VBA controleren of veld voorkomt in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauravT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
156
Hallo,..

Ik heb een tabel waar ik een query op laat draaien waarin het veld Datum wordt gecontroleerd op ZZF-dag.
Nu zijn er een aantal periodes in het jaar die ik ook onder ZZF-dag wil scharen, echter zijn deze variabel en dus niet uit te rekenen.

Hier heb ik dus een aparte tabel voor gemaakt, met alleen een veld Datum.

Nu heb ik onderstaande code en die werkt, echter alleen voor de eerste record die in mijn aparte tabel voor komt.

Code:
If (DATUM = DLookup("Datum", "Extra dagen", DATUM)) Then
  IsZZFdag = True
End if

Nu wil ik uiteraard, dat ie ook op de rest van de records controleert, iemand enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?
 
Ik snap je problem niet helemaal, maar er zit m.i. Een fout in je DLookup en dat moet je in ieder geval herstellen. Je maakt namelijk geen vergelijking in de Lookup. Het zou zoiets moeten zijn:
Code:
DLookup("Datum", "Extra dagen", "[Datum] = " & DATUM)
Uiteraard is dit een onzinnige DLookup, omdat je de waarde uitleest die je toch al hebt.
 
Bedankt voor de reactie, ik krijg het helaas niet voor elkaar.
Maar heb inmiddels het op een totaal andere manier bereikt wat ik wilde hebben.
 
Misschien handig om je oplossing er ook nog bij te zetten, voor toekomstige lezers die hetzelfde probleem hebben. Die komen dan nu niet verder dan te lezen dat er wél een oplossing is, maar dat jíj hem niet geeft :).
 
Dit onderdeel was een middel om mijn doel te bereiken.
Dus mijn oplossing die ik nu hanteer (die wat omslachtiger is dan wanneer bovenstaande wel was gelukt) heeft niets met dit probleem te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan