• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Graag tijd ipv lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
175
Hallo,
Als ik in een sheet twee tijden van elkaar willen af trekken dan krijg ik een lege cel als ik 00:00 uur invul.
Ik weet dat de optie is om de nul weer te geven weer aan te vinken.
Maar dan krijg ik een heel sheet met nullen en dat wil ik niet.
Is hier een andere oplossing voor?
 
waarom heb je zoveel nullen als uitkomst?
kunnen die nullen ook vervangen worden door "" zodat het als lege waarde toont?

Verder het is toch vrij simpel als je in de opties nulwaarden uitzet dan doet hij dat conseqent en altijd, daar kun je niet zelf een uitzondering op maken.
Als jij zelf wilt bepalen wanneer ergens een 0 komt of een lege cel wordt getoond dan moet die optie uitzetten en dan ofwel in de formule verwerken.
ofwel je werkt met voorwaardelijke opmaak waarbij je dan instelt dat als een cel 0 als uitkomst heeft dat dan de tekstkleur dezelfde is als de achtergrond kleur
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er mij meer om dat als ik twee tijden invul in een rooster, die als tijden zichtbaar moeten zijn op een papieren versie.
Dus een dienst kan van 0:00 - 10:00 uur zijn.
Alleen krijg ik bij 0:00 uur een lege cel.
Als ik de optie van die nul laten zien als de waarde nul is, dan krijg ik een heel rooster met nullen en dat wil ik niet.

Als ik die optie van de achtergrondkleur veranderen probeer dan verandert de tijd 0:00 uur ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan