Hoofdtelefoon draadloos beste kwaliteit of alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste Helpmij'ers, heb weer eens een vraag.

Helaas blijkt mij uitgebreide topJBLset teveel geluidsoverlast te geven voor de buren (...).

Daarom ben ik op zoek naar een (Over ear) hoofdtelefoon met topweergave voor films/muziek. Liefst 5.1 indien mogelijk.
Heb wel eens een Sennheiser draadloos/oplaadbaar gehad, maar was toch meer voor spraak/klassiek.

Graag jullie mening over het volgende:

1. Is draadloos inmiddels even goed als draadgeleid of gaat het hem nooit worden?
2. Welke merken/modellen zijn voor mij in dit geval echt het allerbeste?
3. Is draadloos in alle gevallen (een stuk) duurder dan bedraad?

Geen beperking qua budget.
Liefst gesloten systeem en ruim over de oren.
 
Laatst bewerkt:
Hey Chopra.
1. Nee, maar zeg nooit nooit (maar nu nog niet in iedergeval).
2. Geen idee wat jij "beste" vindt. Een hoofdtelefoon is persoonlijk.
3. Ja (raad eens waarom). Tenzij je een heel duur bedraad vergelijkt met een goedkoop draadloos.

Nog even een toevoeging, bij keuze voor draadloos en gebruik voor "weergave voor films" hou rekening met latency (vertraging in geluid t.o.v. beeld).
Kijk zo ***lig.... Bij muziek alleen zal je daar geen 'last' van hebben.
 
Laatst bewerkt:
'Beste keus' in de zin van luisteren naar tv. Dat blijkt een aparte doelgroep te zijn. Verder hoeft het echt geen bijna 2000,- kostend geval te zijn.
Gesloten systeem vind ik fijn. 5.1 heb ik alleen via computer, maar dat zijn USB aansluitingen. Kan ik helaas niet gebruiken.
In de meeste gevallen dus een nadeel, als ik bij een DVD een hoofdtelefoon die alleen stereo kan weergeven op zet.
 
https://www.bose.nl/nl_nl/products/...-07XA1e70pBf_fA_FB6UsaAhU28P8HAQ&gclsrc=aw.ds
omgevingsgeluid hoor je al niet meer als je deze opzet.
Verder een voor mij perfect geluid, maar ja wat is voor jou goed.
Ik ben er tevreden over.

QC35 incl. app?
Bose noemt het z'n beste hoofdtelefoon ooit.

Paar recensies gelezen (vind ik altijd meer dan waardevol), o.a. dit:

Op de geluidskwaliteit, waar het natuurlijk eigenlijk om bedoeld is, heb ik wel wat op- en aanmerkingen. Instrumenten en stemmen lijken afzonderlijk mooi te worden neergezet, maar het totaalbeeld is zeker te ‘donker’. Met name de zangstemmen komen niet natuurlijk over. Net alsof er een dekentje over het geluid ligt. Opvallend is dat dit voor een deel verdwijnt als je de aansluiting direct via het bijgeleverde draad regelt. Het geluid is dan een stuk natuurlijker. BOSE werkt met een een vol-automatische equalizer; wellicht zou een verbeterpunt zijn om ook de gebruiker zelf het e.e.a. te laten instellen.

Vind ik bedenkelijk (en m.b.t. het 'natuurlijke geluid' natuurlijk niet de bedoeling).

Ook blijkt Bose weinig bas te leveren in het algemeen. Dat zoek ik juist wel en zeker het kunnen instellen.
 
Laatst bewerkt:
Dat was dus voor de desktop :).

Gelukkig heb ik met wat creativiteit de huidige kunnen repareren. Is nu nog steeds in bedrijf, maar heeft dus USB aansluiting.
 
Ter afsluiting van dit topic: ben er voor nu uit dat ik niet overga tot aanschaf draadgeleide of draadloze hoofdtelefoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan