Probleem met bureaublad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
129
Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn bureaublad. Normaal bestaat ca. 1/3 van het blad uit kleine pictogrammen om op bekende wijze programma's te starten. Nu echter krijg ik een paar hele grote pictogrammen en een stel kleine vierkantje met een pijltje er in, zonder programmanaam. Wie o wie kan mij helpen de oude situatie weer terug te krijgen. Al vast mijn dank.

Nog aanvullend: verder worden alle bovenbalken en tekst in vensters veel kleiner weergegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Systeemherstel naar een datum van voor het probleem?

Maak eens een screenshot en zet die hier neer als bovenstaande niet wil.
 
Dat heb ik natuurlijk geprobeerd, maar is in windows 10 heel omslachtig, lukt mij niet.

Een screenshot van het bureaublad met PrtSc lukt niet, het plaatje staat niet in afbeeldingen.

Ik heb nu de screenshot maar hoe stuur ik hem naar je toe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klik bij het maken van je volgende bericht op het 6e icoontje van links, direct boven het venster waarin je typt, het vierkantje dat groen is.
 
Ik heb nu de screenshot maar hoe stuur ik hem naar je toe?
Geleend van @dnties.
Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.
 
Lange Pier, mail mij aub even , dan stuur ik je de schermafdruk als attachment. Ik heb ook systeemherstel uitgevoerd naar 11-06, na afsluiten van fire wall, malawire bytes en AVG. ( Is dat wel nodig? ). Maar kreeg als melding : systeemherstel is niet voltooid, instellingen zijn niet gewijzigd. Ik zou niet weten wat ik nu kan doen, nog een systeemherstel naar een ander herstelpunt?
Aan gast0225 : ik zie geen rij icoontjes boven het venster waarin ik typ. Ik gebruik IE. laatste versie.

@petbar
Mailadres voor je eigen veiligheid (spam enz.) verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lange Pier, mail mij aub even, . , dan stuur ik je de schermafdruk als attachment. Ik heb ook systeemherstel uitgevoerd naar 11-06, na afsluiten van fire wall, malawire bytes en AVG. ( Is dat wel nodig? ). Maar kreeg als melding : systeemherstel is niet voltooid, instellingen zijn niet gewijzigd. Ik zou niet weten wat ik nu kan doen, nog een systeemherstel naar een ander herstelpunt?


Zet het screenshot hier neer, tis een help forum, zou het mail adres even verwijderen, kans op spam is nu aanwezig.
http://nl.tinypic.com/?t=postupload
Pleeg een systeemherstel in veilige modus of v.a. de herstel cd/stick.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier, Bedoel je eerst opstarten in veilige modus en daarna systeemherstel uitvoeren. Moeten de firewall, malaware bytes en AVG eerst nog uitgeschakeld worden?
 
Eindelijk gelukt, hierbij het schermbeeld in kwestie waar gast0225 om vroeg.
 
CTRL indrukken en met het scrolwieltje naar beneden draaien wil?

En in veilige modus hoef je alleen een systeemherstel uit te voeren naar een datum van voor het probleem als bovenstaande niet werkt.
 
Zo te zien weinig aan de hand. Het Beeld staat op Grote pictogrammen en dat moet kleine pictogrammen zijn. Ik heb geen W10 maar bij W7 is dat op een lege plak op het bureaublad gaan staan dan > Rechtermuisknop > Beeld > en kies Kleine pictogrammen.

Grootte bureaubladpictogrammen wijzigen

Vind je de bureaubladpictogrammen te groot of juist te klein? Het formaat kan eenvoudig worden gewijzigd door het bureaublad met een muisklik te activeren, de CTRL-toets in te drukken en tegelijkertijd het wieltje van de muis op of neer te scrollen (bij aanraakschermen kan het alleen via het contextmenu van het bureaublad, optie Beeld). Een waarschuwing is wel op zijn plaats: door het verkleinen of vergroten van pictogrammen wordt de rangschikking op het bureaublad gewijzigd. Is er geen back-up van de snelkoppelingen gemaakt (bijvoorbeeld met de hierna besproken tool DesktopOK) dan kan de indeling alleen nog handmatig worden hersteld.
 
Laatst bewerkt:
He, he , probleem eindelijk opgelost. met Ctrl en scrollwieltje. En de pictogrammen weer naar hun plaats gesleept. gast0225 en Lange Pier reuze bedankt. Help mij heeft mij al tig keren geholpen. Senso, ja dat werkt ook zo bij W10.
 
Als je secuur bent en veel pictogrammen op het bureaublad hebt staan en de plaats e.d. altijd weer wilt kunnen herstellen dan moet je DeskOK installeren of een screenshot van het bureaublad maken opdat je zelf later herstellen kunt. Kan namelijk gebeuren dat de pictogrammen in één keer kris kras door elkaar staan, meestal met instellen van de resolutie en updaten videokaartsoftware.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan