Zwart scherm en laatste geluidje op repeat..

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastahbastah

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
14
Hallo, hier zijn we weer.
Na een maandje zonder problemen (zo goed als)

Maandje terug had ik wat problemen met mijn pc, waarbij mijn pc raar deed en ik een no signal beeld kreeg, oa tijdens het gamen etc. die leken opgelost.
Maar nu heb ik weer problemen na het aankopen van de game Rise of the tomb raider.
Voor degene die het spel kennen.. in het begin heb je een filmpje wat volgt door een cutscene, na die cutscene loop je een stukje op een ijsberg met sneeuw.
Waar lara 1 x bijne wegglijdt en bij de 2de keer ook echt naar beneden valt. (in beide gevallen gebeurt er veel op het scherm, wat aardig gpu gebonden kan zijn)

Nu is het zo dat als ik het spel speel/start op high settings, loopt hij vast tijdens de cutscene.
Dan krijg ik een zwart scherm en hoor een geluidje van een popup / foutmelding.
Me scherm geeft dan aan no signal en het geluid van het spel blijft op het laatste geluidje repeaten.

Speel ik het spel op low settings.
Komt hij de cutscene WEL door, kan ik een stukje over de ijsberg lopen.
En zodra lara voor de 2de keer valt, soms net iets ervoor en soms net op het moment zelf, loopt hij vast en krijg ik hetzelfde probleem als hierboven benoemd.

Wanneer hij vastloopt en het laatste geluidje blijft hangen op repeat.
Kan ik wel op escape drukken waardoor het geluidje stopt...
En als ik 1x op het uit/aan knopje druk van me pc, sluit hij gewoon normaal af, en hoor ik ook gewoon het Uitlog geluidje van windows.
Dit lukt dus 9 van de 10 keer, en een enkele keer moest ik het uit knopje ingedrukt houden.

Ben dus een beetje ten einde raad, want heel af en toe krijg ik ook een zwart scherm tijdens andere games. maar dan zonder dat het geluid blijft repeaten.
Ik wil dit graag opgelost hebben.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn setup

CPU - Intel I7 4820k
GPU - Asus gtx 780ti
PSU - Corsair rm1000
RAM - Corsair 32gb - 4x8gb
MOBO - Asus Rampage IV black edition
Win 7 op Samsung SSD
steam games library op samsung SSD

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat ik zojuist allemaal heb geprobeerd.

1. maand geleden had ik soort gelijke problemen en dat leek opgelost te zijn door een her installatie van windows+drivers etc etc +/- 3 weken geleden.
2. PC op alle plekken schoon geblazen, en GPU gedemonteerd en individueel schoon geblazen.
3. Nieuwe voeding gekocht, gemonteerd en nog steeds hetzelfde probleem.
4. GPU op een andere gleuf gemonteerd en opnieuw de drivers geinstalleerd.
5. NVIDIA Inspector (programma) om mijn GPU te UNDERCLOCKEN tot -40MHz. Dit resulteerde dat ik nog verder in het spel kon komen maar uit eindelijk toch weer een crash.
6. Andere sata kabel geprobeerd voor mijn Steam Games Library SSD
7. Temperaturen van de CPU zitten rond de 30/35 graden
8. Temperaturen van de GPU zitten rond de 50/60 graden (aangezien het zo vroeg in de game gebeurd, Andere games die ik langer kan spelen haalt hij de 80 graden vrij gemakkelijk)
9. CMOS-bios Gereset
10. PC uit het raam gegooid en weer opgeraapt en weer aangesloten wilde ook niet helpen (Grapje :p)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het probleem in video

[video=youtube;whVdfIY2TrE]https://www.youtube.com/watch?v=whVdfIY2TrE[/video]

Foutcode's zijn door een ander persoon met teamvieuwer achterhaald.
Omdat ik ze niet kon zien door een zwart scherm uiterraard.

2017-06-29-PHOTO-00000123.jpg

2017-06-29-PHOTO-00000245.jpg

2017-06-29-PHOTO-00000273.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aan de resultaten van een Google zoek-opdracht te zien is dit een bekend fenomeen bij dit spel.
Oplossing die voor de meesten werkt is DirectX 12 uitschakelen...
 
Momenteel ben ik een ramtest aan het doen met memtest86, om uit te sluiten of het aan me ram ligt
 
Deze mag sluiten
Probleem is gevonden
Op goed geluk heb ik een gtx770 weten te bemachtigen om te testen
En hiermee deed hij het vlekkenloos
Dus kortom de gpu was de boosdoener
 
@mastahbastah
Je kan de status van je vraag zelf op opgelost zetten.
Dat doe je door rechts boven aan de topic op de link te klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan