TP-LINK mode:l TL- MR3040

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheers

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Berichten
5
Hallo allemaal

Na lang prutsen heb ik besloten om hulp te zoeken!
Ik zou graag mijn Nikon camera met dslrdashboard op mijn Ipad op afstand te bedienen maar kom er niet uit....
Als ik op de dslrdashboard info webside de nodige factory version 2 download krijg ik een "ding" die mijn VLC audio/video wil openen.... Wat dus niet kan....
Ik heb verschillende videos gezien op utube maar kom niet verder.

Graag een reactie hierover

Jaap
 
Magere startposting. :rolleyes:

Bedienen vanaf wat? Internet, lokale (wifi) thuisnetwerk?

Waar staat die camera? Op Internet, op het lokale (wifi) thuisnetwerk?

En wat is de rol van de TL-MR3040? Is dat wat je gebruikt om verbinding vanaf de iPad te maken met Internet als je niet thuis bent, terwijl de camera gewoon wél bij je thuis opgesteld staat (en aldaar verbonden is met het lokale (wifi) thuisnetwerk?

Dus eerst maar een reactie van jouw kant voordat we ook maar iets nuttigs zouden kunnen zeggen/schrijven. Overigens heb/gebruik ik die app niet, maar bovenstaande lijkt me van belang voor iedereen die denkt je van nuttige tips te voorzien m.b.t. je probleem. :)

Tijs.
 
Hallo,
Ja mager en niet duidelijk! Sorry. Ik ga proberen het één en ander uit te leggen. Het doel is om mijn Nikon D810 buitenshuis, op afstand te bedienen, hiervoor heb ik een oplaadbare wifi router gevonden; TP Link 3040. Op mijn Ipad heb ik dslrdashboard geinstalleerd. De router is via USB aangesloten aan de camera, de Ipad ontvangt dan het wifi signaal. Alles ging goed tot dat ik op de dslrdashboard info website het nodige factory version 2 file had ge-download. Het is een VLC media file.... Daar kan ik niks mee doen! Verder weet ik niet hoe ik die router tijdelijk op mijn computer kan aan sluiten.... Nog steeds mager en niet duidelijk.... Ik woon al meer dan 40 jaar in frankrijk en m'n Nederlands (vooral "pc" taal is mager!)
Jaap
 
Ok, even samenvatting:
Zowel iPad als camera verbonden met elkaar en Internet via 1 TL-MR3040 mobiele Internet router (wanneer buitenshuis).

Wat ik niet begrijp is, dat als de iPad niets kan met dat VLC-bestand, de huidige dslrdashboard ('oude' versie) toch gewoon nog op de iPad zou moeten staan én bruikbaar zou moeten zijn?
Verder begrijp ik niet hoe je een app buiten de Apple App Store kunt downloaden dus ik ga ervan uit dat "het VLC bestand" helemaal niet voor iPad bedoeld is!

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
TP-LINK model TL-MR3040

Op het moment alleen bezig op mijn pc, om dit bestand te down-loaden en in die TP router te plaatsen. probleem N° 1: bestand is een VLC media file. probleem N°2 : hoe sluit ik die modem aan mijn pc? https://youtu.be/Our-AxmrDJM
Dank voor je geduld!
Jaap

ps
werk met de laatste versie van dslrdashboard en kocht de applicatie bij Apple
 
Laatst bewerkt:
Als ik op de dslrdashboard info webside de nodige factory version 2 download

Tsja, wat je aan het doen bent is firmware te downloaden voor de TL-MR3040 , en die moet je niet installeren op de TP-Link van op een iPad maar van op een pc.
De app moet je gewoon downloaden/upgraden via de Apple App Store vanaf de iPad.

Ik zou niet weten waarom je je gaat bezighouden met de TL-MR3040 als die gewoon goed doet waar je 'm voor gekocht hebt. Bedenk hierbij dat de instellingen weg raken, en je het apparaat (dus) weer opnieuw moet inrichten voor gebruik...

Dus ik was niet van plan om je te ondersteunen bij je firmware upgrade traject tenzij je mij (en iedereen hier op het forum) kunt vertellen waarom je je met die firmware upgrade wilt gaan bezighouden, want heeft diverse gevolgen.

Tijs.
 
Wat ik er van begrepen heb is dat je op de dslrdashboard website een bestand moet down-loaden en in die router moet plaatsen (factory file, version2) Ik vond het juiste bestand maar nogmaals het is een VLC media bestand dus toen ging ik de mist in...
Als het te gek wordt laten we het gewoon vallen hoor !
Jaap
 
Ik zou het er gewoon bij laten, zeker als alles nu goed werkt m.b.t. die TP-Link router!

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan