Kan laptop niet meer installeren - operating system wasn't found

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo,

Ik was van plan om mijn laptop (Toshiba L670) opnieuw te gaan installeren, omdat ie erg traag was. Er stond altijd windows 7 op, maar heb eens een upgrade gedaan naar windows 10.

Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en via ik geloof F8 of F11 (heb verschillende geprobeerd :p), op een duur kwam ik in de recovery terecht, en heb daar aangegeven om te alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit deed hij aan het begin prima, en hij begon op een duur met bestanden kopieren, toen ben ik er bij weggelopen, even later kwam ik terug en gaf ie aan dat het mislukt was, dus heb ik het afgesloten en de pc maar opnieuw opgestart, en toen kwam de volgende melding bij het opstarten:

An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system. Press CTRL ALT DEL to restart.

Elke keer bij aanzetten van de laptop krijg ik dit te zien. De F knoppen werken ook niet, ik kan op dit moment niks beginnen met de laptop. Heeft iemand misschien een oplossing voor mij, hoe ik eventueel de herstelpartitie kan benaderen of de recovery?
 
Heb je geen recovery CD/Dvd?
Dat is het eerste wat ik maak als die er niet bij zitten.
 
Misschien staat je 'boot order' niet goed naaf je C schijf, en anders vrees ik dat je Toshiba moet bellen voor een nieuwe DVD.
 
Ik heb een cd van ubuntu er gister ook in gehad, maar als ik de c schijf bekeek was deze helemaal al leeg.

Weet niet of bovenstaande optie nog werkt dan van lange pier? Maar welke versie zou ik dan moeten hebben? Creatersupdate of anniversary update?
 
Creators is de laatste en met de gemaskte dvd of stick kun je mee installeren.
 
Heeft iemand misschien een oplossing voor mij, hoe ik eventueel de herstelpartitie kan benaderen of de recovery?

Zo :

houd de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt totdat de machine uitgaat. Druk nu op de 0 (nul) en houd deze ingedrukt terwijl je tegelijkertijd 1x op de aan/uitknop drukt. Als de machine een piep laat horen, laat dan de 0 toets los. Volg nu de scherminstructies.
 
Laatst bewerkt:
Zit er nog verschil in Windows 10 / Windows 10 N en Windows 10 single language bij de creatorupdate

Bedankt voor de tips, zal het uitproberen! Jullie horen van mij.
 
Advies : begin met de aan/uit, 0 toets procedure. Da's de officiële Toshiba "benader recovery partitie". Misschien heb je geluk en doorloopt de machine nu wel gelijk het recovery proces.
 
Moi, U heeft een andere bootsector gekregen door een later besturingssysteem te installeren. Dan wil de Windows welke u had niet meer herinstalleren. Hoe je dit kan herstellen weet ik niet precies maar in ieder geval door de partitie waar Windows op moet komen te staan te formatteren. Partities kiezen en formatteren kan met een Windows installatieschijf. Dit wordt dan vanzelf aangeboden als je daarmee opstart. Herstel bestanden van de laptop staan waarschijnlijk in een aparte en misschien verborgen partitie vanwaar ze daarna benaderd kunnen worden. Deze zijn dan ongewijzigd. Informatie daarover zal in de handleiding staan.
 
Zit er nog verschil in Windows 10 / Windows 10 N en Windows 10 single language bij de creatorupdate

Bedankt voor de tips, zal het uitproberen! Jullie horen van mij.
Gewoon de W10 Home gebruiken, je hoeft dan ook terug naar W7.
 
Zo :

houd de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt totdat de machine uitgaat. Druk nu op de 0 (nul) en houd deze ingedrukt terwijl je tegelijkertijd 1x op de aan/uitknop drukt. Als de machine een piep laat horen, laat dan de 0 toets los. Volg nu de scherminstructies.

Er gebeurd helemaal niks als ik dit doe...
 
vlak voordat ik de melding krijg van an operating system wasn't found....... krijg ik in een flits de volgende melding nog te zien:

Boot Failed P4-HL-DT STDVDRAM GT30N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan