Max +/- 10 mb op mijn adres? Volgens andere aanbieders.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
556
Wilde misschien van tv af, dus denk, stap over naar iemand die dat aanbied. Maar geven dan via zo'n postcode check aan dat maar 10 mb op mijn adres mogelijk is via de kabel. terwijl ik nu via upc/ziggo 25 mb heb, wat ook volgens verschillende speedtests klopt. Iemand misschien idee hoe dat zit?
 
Je vraag anders gesteld: Via adsl kom je niet verder dan 10 mbit /s, via coax kabel kom je tot (minstens) 25 mbit/s, hoe kan dat?

ADSL loopt over 2 telefoonkabel aders, VDSL over 4 telefoonkabel aders. Coax is afgeschermd, ligt tot in je huis met (doorgaans) verzamekastjes op redelijke afstand van je huis. Voor ADSL/VDSL kunnen wijkcentrale-huisjes wel 300 meter of verder van je huis liggen, zodat het signaal verslechterd.

Daarnaast moeten alle ADSL/VDSL providers hun eigen backbone verbindingen (desnoods met elkaar gedeeld) aanleggen naar die wijkcentrales, terwijl bij kabel alles in 1 hand is (coax infrastructuur, backbone etc.)

Uiteraard zullen er ook wikipedia artikelen zijn die (min of meer) hetzelfde beschrijven als ik hier boven doe.

Tijs.
 
Volgens Fiber Nederland, heeft 33,33% van de mensen in jouw plaats de mogelijkheid van glasvezel. Behoor jij tot die 'gelukkigen'? Zo ja, dan never en nooit in 2017 (meer) ADSL nemen, maar glasvezel. Een andere keuze heb je niet, want kiezen uit kabelaars / een andere nemen dan Ziggo, kun je niet.

Mocht je het niet weten, klik dan hier en vul je postcode in. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat je niet zo weten of de glasvezelkabel in je straat ligt, want er gaat een uitgebreide correspondentie aan vooraf en indien je die om de één of andere reden zou hebben gemist, dan is er ook nog eens 2 dagen lang een opengebroken straat geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb glasvezel aansluiting, maar nee, niet gelukkiger er door, snelheid internet me zo goed zat. Maar die bieden dus aan via telefoon kabel en niet via coax, daar ligt het aan. Zodra je coax aanbieder hebt zit je gelijk aan een tv abonnement vast? Klinkt ergens wel logisch. Laat eerst maar, maar bedankt daar niet van. Zal als ik nog eens, als ik zin heb wat meer in verdiepen eerst.

En ja, wikipedia tuurlijk, kon alleen even niet verzinnen waar op te zoeken hier over. Bedankt voor het desondanks antwoorden hoor.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan. Ik heb gewoon uit eigen kennis/ervaring opgeschreven wat mijn ervaringen ermee zijn en wat mijn kennis er over is (zonder al te technisch te worden), met wikipedia achter de hand voor het geval je nog meer (lees: diepere) informatie er over wilde hebben.

Tijs.
 
Ja, ik heb glasvezel aansluiting, maar nee, niet gelukkiger er door, snelheid internet me zo goed zat

Kun je hier wat meer over vertellen, want je maakt mij echt razend nieuwsgierig.......

Ik stam nog uit de tijd van het telefoonmodem, daarna ADSL, daarna Ziggokabel en sinds augustus 2015 glasvezel. Ik ben niet alleen tevreden over glasvezel, maar zeer, zeer, uiterst tevreden. Ik kan mij daarom ook niet voorstellen dat er mensen met een glasvezel aansluiting zijn die NIET tevreden zijn. (Anders dan hardwarematige aansluitfouten etc. etc.)

Daarnaast ben ik het spoor v.w.b. je huidige situatie nu even een beetje kwijt. Ik meende te begrijpen dat je nu kabel hebt en daarvan af wil? Lees ik echter wat je in je laatste bericht schrijft, dan lijkt het alsof je nu glasvezel hebt. Ik snap 'm dus even niet meer.
Mocht je nu geen glasvezel hebben, zoals ik aannam, dan hoef je écht niet te twijfelen, maar doe je er het beste aan om glasvezel te nemen.
 
Nee, heb 25 mbits (of hoe het heet) internet en tv, maar overweeg om van tv af te gaan en alleen internet en telefoon te houden. Maar als ik daar op zoek zie ik alleen aanbieders die ongeveer 10 mbits internet kunnen leveren. Maar laat maar zitten, blijf wel gewoon zitten waar ik zit, geen zin in halve cursus, om boel om te gooien meer, achteraf gezien. Bedankt voor antwoorden maar weer.
 
25 dinges internet. tv (digitaal tv als je juiste kastje hebt, denk ik, maar kijk analoog nog, als al). En telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu kabel, adsl of glasvezel?

Ik snap er de 'ballen niet van'.
 
Laatst bewerkt:
Heb abonnement voor kabel, en heb ook een glasvezel aansluiting.
 
@gast0225: Dus, ook al ligt de glasvezel verbinding er fysiek wel, er is geen abonnement voor glasvezel Internet/televisie momenteel, wel een abonnement dat gebruik maakt van de coax kabel.

Tijs.
 
@gast0225: Dus, ook al ligt de glasvezel verbinding er fysiek wel, er is geen abonnement voor glasvezel Internet/televisie momenteel, wel een abonnement dat gebruik maakt van de coax kabel.

Tijs.

Dank voor de uitleg van bericht 11. ;) :D

Heb abonnement voor kabel, en heb ook een glasvezel aansluiting.

Als jij nu kabel hebt, waar haal je dan de 'wijsheid' vandaan dat je van glasvezel (zoals je in bericht 4 schrijft) niet gelukkiger wordt? Ik weet namelijk zeker dat je van glasvezel 'gelukkiger' wordt.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225: Dat GW2 nu kabelinternet/kabeltelevisie heeft staat al in de startposting. Had me hogelijk verbaasd dat GW2 én kabelinternet/kabeltelevisie abonnement én een actief glasvezel abonnement tegelijkertijd zou hebben.
[...]terwijl ik nu via upc/ziggo 25 mb heb[...]

Tijs.
 
Ja, ongetwijfeld, maar als je geen glasvezel hebt, dan kun je daar (nog) niets van vinden. ;)

En ja, 2 providers is denkbaar, ik heb gedurende korte periode zowel kabel als glasvezel gehad.
 
Laatst bewerkt:
Als jij het zeker weet, zal het vast zo zijn, maar even goeie vrienden als ik het gewoon bij kabel hou, goed?

Maar hoe ook, ben wat wijzer nu, zijn dus adsl aanbiedingen, wist niet dat dat überhaupt nog aangeboden werd. Dus gewoon blijven zoeken en/of afwachten tot dat er een kabel of glasvezel abonnement wordt aangeboden met alleen internet (en/of telefoon).

Keilen we deze op opgelost, (met uw welvinden).
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard, jij bent de baas. Mag ik vragen wat je voor dat kabelabonnement betaalt?
 
Vraag is op opgelost gezet, dus dit is klaar en uit. Waardeer je/u gegeven aandacht zeker. Maar zie nut niet van er nog langer op door gaan. dus zal niet meer reageren op nog eventuele verdere opmerkingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan