Outlook werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
145
Hallo mensen, ik heb serieuze problemen met MS Outlook. Sinds de Creators Update krijg ik na het opstarten van Outlook en als ik een actie doe, de melding 'Outlook werkt niet meer', met de enig ekeuze button 'Programma nu afsluiten'.
Vanmiddag heb ik uren met Microsoft aan de lijn en chat gehangen, pc overgenomen, profielen opnieuw aangemaakt, ost files vernieuwd, hersteld, van alles.
Maar NIETS heeft geholpen. Ik heb niets aan mijn pc veranderd, het werkte gisteren nog prima.

Als ik Outlook opstart en niets doe, blijft ie wel open staan. Maar zodra ik een mail wil lezen of wil aanmaken, komt de crash melding in beeld.

Wie o wie kent dit probleem en heeft een oplossing?

20170629_182739.jpg20170629_182739.jpg
 
Aangezien je met Microsoft hebt gebeld denk ik dat wij hier niet de oplossing gaan weten, tenzij...........

heeft Microsoft je de installatie van Office al laten repareren?

Zo nee, dan naar het configuratiescherm, progamma's en onderdelen, kies voor Micorsoft Office, klik erop en kies voor "wijzigen", daarna -> online repareren. Leun achterover en na een minuut of 10 tot 20 (Wifi of bekabeld) weet je of het spul weer werkt zoals het zou moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is ook al 2 keer gebeurd.
Die jongen van Microsoft zat wel vastgebakken op de 'certificaten' van mijn emailaccounts. Sloeg nergens op. Hij was niet echt bereid verder te kijken.
Tegenwoordig nemen ze na 5 min. tlf contact je computer over en moet je de tlf neerleggen en gaat alles alleen via chat.
Al met al denk ik dat het met een corrupt outlook profiel te maken heeft, maar ik krijg de kans niet om een nieuwe te maken omdat outlook steeds crasht.
Misschien dat ik een van de eerste ben met dit probleem na de creators update en anderen mijn probleem herkennen?
 
Wow,

Ik denk dat je als optie nog hebt : Office compleet verwijderen, Ccleaner draaien (registeropruiming) daarna computer opnieuw opstarten, Office opnieuw installeren.
 
Ik snap niet waarom je alsnog het aanmaken van nieuwe Outlook profielen vermeld in je 2de posting, terwijl in je eerste posting je schrijft dat nieuwe profielen zijn gemaakt(!)

Je kunt ook buiten Outlook profielen maken, kopieren, verwijderen etc.
Met Outlook helemaal afgesloten:
[Windows-toets]+X toetscombinatie -> kies Configuratiescherm
Zet de weergave daar (tijdelijk) op "Kleine pictogrammen"
Je ziet dan (o.a.) een optie E-mail, E-mail (32-bit), Mail of Mail (32-bit). Klik die aan. Onderste knop is voor het beheren van Outlook profielen.

Verder: Ik zou (nog) niet meteen beginnen met het maken van een nieuw Outlook-profiel, maar Outlook eerst (als test) in Veilige modus starten
Sluit Outlook helemaal af.
Start Outlook opnieuw maar met de Ctrl-toets erbij vastgehouden
Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt starten. Je mag dan de Ctrl-toets loslaten en bevestigen dat je Outlook in Veilige modus wilt starten.
Kijk of Outlook dan wél normaal reageert. Indien ja, dan horen we dat wel, en dan kun je evt. invoegtoepassingen gaan uitschakelen om Outlook ook normaal te laten functioneren "in normale modus". Vooral invoegtoepassingen die niet van Microsoft zelf zijn kunnen verantwoordelijk zijn voor problemen. Programma's zoals meegeleverd met Dymo Labelwriters voegen (bijv.) zo'n invoegtoepassing toe aan Outlook.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
In de nieuwe profielen had ik problemen met 'certificaten' en crashte OL ook steeds.
Via het Config scherm en Mail andere problemen kiezen ben ik dus al steeds mee bezig geweest, zonder restulstaat.
Veilige modus ook.
Vandaag een nieuwe dag, ik ga nog wel even verder kijken, dank voor de reacties.
 
Uiteindelijk heb ik nieuwe profielen aangemaakt, dat werkte nu wel. Dank voor het meedenken.
 
Fijn dat het opgelost is, bedankt voor je terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan