Kan mijn oude harde schijf niet inzien op mijn nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCvraag12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2017
Berichten
2
Beste leden.

Een vraag waarom ik mijn bestanden niet kan inzien op een harde schijf die ik heb aangesloten op mijn "nieuwe" PC. (HP pavilion)
De nieuwe PC herkent de harde schijf wel en bij eigenschappen kan ik zien dat er 126 GB op staat.
Maar ik zie de mappen niet... slechts 1 map en een paar bestanden....
Als ik 'm terug plaats zie ik op mijn oude PC weer alles correct.

Heb al wel vaker zo bestanden overgezet op een nieuw PC en dat werkt goed.

Hopelijk ben ik zo duidelijk en anders hoor ik wel of ik meer moet toevoegen.

Alvast bedankt!

Groet Stef
 
Heb al wel vaker zo bestanden overgezet op een nieuw PC en dat werkt goed.

Geloof ik niets van, omdat (op NTFS partities) rechten zijn uitgedeeld aan gebruikers waar ze wel en niet bij mogen.
Dus moet het zo zijn dat je (bijv.) eigenaar moet worden en daarna jezelf rechten verschaffen voordat je ergens bij kunt zodra je de harddisk hebt 'getransplanteerd' in een ander Windows systeem.

Geldt zeker voor de map C:\Users (ook wel C:\Gebruikers geheten, soort alias) en dan specifiek de submappen 'van gebruikers van de oude computer' erin, want daar hebben andere gebruikers geen toegang, dus ook niet op het 'nieuwe' systeem.

Doe eerst maar eens een schermafdruk van wat je op de 'nieuwe' computer ziet van die schijf. En uiteraard gaan we ervan uit dat je Administrator-rechten hebt op de nieuwe computer.
[Geen idee waarom je in je startposting niet even bent ingegaan op "slechts 1 map en een paar bestanden". Wij kunnen hier op het forum toch niet zien/ruiken wat die map en bestanden zijn?]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs

Waarom zou ik hier gaan liegen?
Ik kon elke (oude) harde schijf aansluiten op mijn PC en bestanden inzien en kopiëren.
Altijd zo gedaan. Nooit een probleem gehad.
Behalve nu bij mijn HP Pavilion (met Windows 10).
Overigens doet de harde schijf die ik wil inzien niets meer... Ook niet in mijn oude PC....

Groeten, Stef
 
Ik heb een verklaring gegeven, we blijven wat dat betreft tegenover elkaar staan. Alleen bij gebruik van (bijv.) een Linux Live CD etc. kunnen rechtenuitdelingen op NTFS partities worden genegeerd, geopend in Windows zijn hulpmiddelen nodig (zoals Eigenaar worden en jezelf daarna rechten verschaffen etc.)

M.b.t. je nieuwe probleem, dat de hele schijf niet meer te zien/gebruiken is: Is een kwestie van hoeveel de data op die schijven je waard is of je er evt. een data-recovery dienst naar moet laten kijken.
Mag ik zeggen dat ik het wel apart vindt dat de aanschaf van een nieuwe pc samenvalt met het (definitief) uitvallen van de harde schijf van/op de oude pc? Of heeft die harde schijf een historie van eerdere problemen?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan