Iseepasword

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
349
hallo,

ik probeer via Iseepasword mijn admin paswoord te resetten.
ik heb een boot cd en USB gemaakt.
de BIOS is ingesteld om als eerste met de CD of USB te booten.
met de USB loopt hij vast op een dos scherm met info over de PC
en met de cd start hij gewoon de windows op (krijg wel melding "booten via CD/DVD).
iemand een idee wat er verkeerd loopt ?
het is een windows 10 64 bit desktop.
de boot CD / USB werkt wel op mijn laptop.
 
Mogelijk bedoel je een melding als "Druk op een toets om van CD/DVD te starten". Uiteraard moet je dan op de spatiebalk drukken om de CD/DVD effectief te starten. Probeer dus (op tijd) op de spatiebalk te tikken op die "booten via CD/DVD" melding.
Instructies voor het maken en gebruik staan hier, maar gaan hier niet (echt) op in.

Levert dat niets op, dan moet je mogelijk in de BIOS een aantal zaken uitzetten en anderen weer aan. Nu meld je niet welk moederbord/BIOS je hebt, maar algemeen gesteld moet je het volgende doen in de BIOS (kijk in de handleiding van het moederbord waar deze opties staan):
Fast Boot uitzetten / op Disabled zetten
CSM aanzetten (kan ook Legacy boot o.i.d. heten) / op Enabled zetten
UEFI boot afzetten / op Disabled zetten
Secure boot afzetten / op Disabled zetten

Noteer hoe het stond, dan kun je de 'normale' instellingen weer herstellen in de BIOS na afloop van je acties.

Alternatief voor dat Iseepassword: Offline Windows Password & Registry Editor
Walkthrough hoe te gebruiken: hier
Ook daarvoor kan het zijn dat je de BIOS stappen moet zetten om er effectief van te kunnen opstarten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gaat het hier om een lokaal account of is deze pc gekoppeld aan een microsoft account?
In geval van het laatste is het vrij eenvoudig.
Ga op een andere pc/laptop online naar je microsoft account, vul je email adres in en klik op forgotten pasword en volg de stappen en de bijbehorende controles.
Na een nieuw ww op te hebben gegeven heb je op die pc weer toegang tot je windows.
 
ik meld aan met een Microsoft account maar als ik iets wil installeren of aanpassen moet ik een administrator paswoord opgeven en dat heb ik niet.
de buildin administrator staat ook actief.
als ik aanmeld met administrator werkt het meeste niet (startknop, sneltoetsen enz...) geraak nergens in
als ik via USB boot loopt hij vast op het scherm in bijlage20170630_190809.jpg
via cd krijg ik melding : boot from CD/DVD : (zonder keuze tussen yes en no) en dan start hij windows op.
moederbord is : gigabyte EP45-UD3LR
BIOS : Award software version F6

@dnties:
ik vind enkel Legacy boot in de bios en deze is enabled.
 
Probeer dan mijn aangedragen alternatief!

Tijs.
 
De spatiebalk al geprobeerd bij de melding "boot from CD/DVD", zoals ik al in posting 2 aangaf?
Als dat de oplossing blijkt te zijn, dan zal ik hier maar niet opschrijven wat ik denk over je vermogen gewoon te doen wat we hier (gratis ook nog) in onze tips aangeven...

Tijs.
 
Ok, ik vond het volgende:
CD/DVD drive should either be on SATA2_4/5 or on the Gigabyte controller. AHCI and boot disks is a known issue, some get it to work and some do not and end up using the Gigabyte controller to put the CD/DVD Drive onto.

The CD/DVD drive should always be on the last two ports (4/5), using AHCI/RAID or not. Try that, and if no luck then you will just need to move the cd drive to the other controller.

Oftewel, 2 dingen om te proberen (b. kun je evt. (later) terugzetten, a. schijnt verplicht te zijn):
a. Zet de CD/DVD speler op SATA poorten 4 of 5
b. Zet in de bios (tijdelijk) de modus op "IDE" ipv. "AHCI", zal wel op de "Integrated peripherals" bios pagina zijn.

Handleiding, bios updates etc. hier, waarbij het nog iets uitmaakt of het een Rev. 1.0 of Rev. 1.1 moederbord is. De BIOS updates geven geen hint dat daarmee iets opgelost is m.b.t. het opstarten van CD/DVD/USB.
Handleiding voor Rev. 1.1: hier, voor Rev 1.0: hier

Mochten bovenstaande 2 tips niets opleveren, dan vraag ik me af of je de CD's wel goed gebrand hebt:
a. Het zijn toch wel echte CD recordables, dus niet CD rewritables?
b. Hoe heb je de .ISO bestanden gebrand? Hopelijk toch "uitgepakt op de CD" met (bijv.) ImgBurn ("Write image file to disk") etc., dus dat je niet het .iso bestand 'los' op een data-cd hebt gebrand?
Voorbeeld: Op de gebrande "Offline Windows Password & Registry Editor" opstart-cd moet niet te zien zijn cd140201.iso maar meerdere bestanden en mappen, zoals INITGRD.CGZ, ISOLINUX.BIN, SYSLINUX, de map [BOOT] etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog even over het opstarten van USB-stick: Je moet niet kiezen voor USB-HDD of iets dergelijks maar de onderstaande instructies volgen:

a. Zet Legacy USB op Enabled in de bios
b. Met de stick in de computer de computer opstarten, F12 kiezen van "Select boot device", dan kiezen voor Hard Drive en dan moet je je stick benoemd zien met fabrikant-, type- etc. aanduiding, zodat je die kunt kiezen.

Komt uit deze Gigabyt goeroe tekst m.b.t. jouw moederbord:
Like I said, choose Hard drive at the F12 boot screen then as long as you have your USB Stick plugged in when you reboot and Legacy USB Enabled you will see your USB Stick on the next screen after you choose hard drive.

Overigens kan Legacy USB ook heten (op de "Integrated Peripherals" bios pagina): "USB Storage Function"
Welke van de 2 je ook ziet: Op Disabled zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
mijn USB wordt niet weergegeven in het menu. ook niet in een andere poort.
in windows kan ik er wel mee werken dus ik veronderstel dat hij in orde is.
morgen ga ik eens met een andere DVD proberen.
 
Met een andere cd is het gelukt maar zit nog met iets raar. Als ik een applicatie wil installeren krijg ik melding voor het admin paswoord, deze is blank, als ik dan op ok druk krijg ik Error dat het bestand dat ik wil openen niet gevonden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan