Toshiba SX4T

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginoq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2017
Berichten
3
ik probeer een labelprinter aan te sluiten.
enkel een parallel poort beschikbaar.
staat niet meer op mijn Dell E7450.....
Op mijn docking van Dell zit wel een com poort.
via de docking vind ik geen printer terug.
Iemand een idee?
MVG
 
Windows kan de printer niet 'queryen' o.b.v. een COM-poort. [Dat kan anders zijn in (driver-)software die bij deze printer geleverd is.]
Dus je zult 'handmatig' de printer moeten koppelen aan de COM-poort (*).
Is overigens een dure printer. :shocked:

Jammer dat je bij aanschaf niet meteen de USB interface optie erbij genomen hebt, dan had je al deze problemen niet gehad (en is doorgaans veel sneller dan serieel).

Overigens zijn er ook USB-naar-serieel adapters te koop, zoals hier te zien zijn, maar het verhaal blijft hetzelfde: De COM poort die door zo'n adapter wordt gerepresenteerd moet handmatig worden gekoppeld met de printer.

Printerdriver (en gebruikshandleiding) voor (o.a.) de Toshiba TEC SX4T staan hier (kies B-SX4 als type printer in het eerste keuzemenu).
FAQ voor Toshiba Tec printers staat hier

(*) Printer toevoegen, desnoods (even) onder LPT1: poort. Daarna checken welke COM-poort je beschikbaar hebt om in te gaan stellen: Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), kijk in de sectie Poorten (COM & LPT)
Zodra je weet welke COMx poort het moet gaan zijn: [Windows-toets]+R toetscombinatie -> control printers starten, rechtsklikken op de printer die de Toshiba voorstelt, Eigenschappen kiezen en dan in tabblad Poorten de juiste COMx poort koppelen/kiezen. Zo vaak OK klikken als noodzakelijk. Dan weer rechtsklikken op de printer die de Toshiba voorstelt, Eigenschappen kiezen en klikken op "Testpagina afdrukken". Werkt dat, dan zou je de printer moeten kunnen gebruiken. Moet het (ook) de standaardprinter zijn, dan erop rechtsklikken en kiezen voor "Als standaardprinter instellen". In de Eigenschappen van de printer zul je (hoogstwaarschijnlijk) een tabblad "Extra" aantreffen waar je (bijv.) onder Afdrukken de printer kunt testen en een lege pagina afdrukken, in keuze Configureren kun je de printerrol-afmetingen aangeven etc. en onder Actie kun je ook nog diverse zaken doen, zoals Printkop testen, Paginadoorvoer etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

Tijs,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben je gevolgd tot op het punt om via windows R de printer rechts aan te klikken.
Hij staat niet in het lijstje...
 
a. Ik heb zojuist nog een hoop informatie erbij getypt, dus kijk zeker nog even terug (vooral over tabblad Extra).
b. Ik heb ook de printerdriver gelinkt voor je (installatie-software). Werkt die niet, dan heb ik de driver voor je uitgepakt en daarna weer ingepakt, zodat je, zónder het installatieprogramma te starten, 'handmatig' in control printers een printer kunt toevoegen, in het proces Bladeren kiezen en daar bladeren naar waar je de printerdriver had uitgepakt. Kies uit het keuzemenu voor B-SX4T als type printer. Je zult (hoogstwaarschijnlijk) moeten kiezen voor "De printer die ik wil staat niet in de lijst", omdat detectie van de printer hoogstwaarschijnlijk faalt en dan kiezen voor "Een lokale printer of netwerkprinter toevoegen met handmatige instellingen".
Het ingepakte bestand heet ToshibaTecDriver.zip en is hier te downloaden, dus na downloaden wel eerst uitpakken (bijv. in een nieuwe submap).
Bij de 'handmatige' toevoeging van de printer kun je meteen de juiste COMx poort aangeven (dus je hoeft niet eerst LPT1 te kiezen en daarna aan te passen) als je nu (al) weet welke COMx poort er aan die docking station hangt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,
Bedankt,
Ik probeer in de loop van het weekend het nodige te doen.
Alvast bedankt en een fijn weekeinde gewenst.
Gino
 
Geen probleem, mocht er nog wat zijn, dan hoor ik het wel. [Ik heb, zoals je al gemerkt hebt, de printer ook geïnstalleerd (ook al heb ik 'm niet zelf).]
Jij ook een goed weekend gewenst.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Even nog een kleine aanvulling: Het driver-installatiepakket van Toshiba zoals gelinkt installeert alleen een printerdriver in Windows. Stom genoeg doet die niet meer dan dat, dus (zoals je gemerkt hebt) levert je dat niet een (basis) Toshiba labelprinter op in Apparaten en printers.

Ik heb geen idee waarom Toshiba dit zo raar aanpakt, maar waarschijnlijk met het idee dat iedereen een USB aansluiting heeft op zijn Toshiba labelprinter (terwijl dat bij jouw apparaat alleen maar een optie is).

Je begrijpt nu ook waarom ik niet (meteen) met 'handmatige' toevoeging van de printer kwam, want ik was uitgegaan van 'slimmere' driver-installatiesoftware van Toshiba.
Had ik het geweten, dan had ik meteen een instructie geschreven zoals b. in posting #4. Uiteraard moet je die instructie gaan doen, waarbij (omdat je de driver al hebt geïnstalleerd) je (als het goed is) tijdens het toevoegen van de printer gewoon kunt kiezen ipv. verplicht Bladeren aan te geven: Kies fabrikant "TOSHIBA TEC" en printertype "TEC B-XS4T (203 dpi)".

PS: Ik ga ervan uit dat je niet een "TEC B-XS4T-CN (203 dpi)" hebt, anders die kiezen, natuurlijk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ver sta je ermee? Ik zou (met alle postings die ik er aan besteed heb) niet verwachten dat je tegen serieuze problemen aan loopt met de installatie.

Het is niet mijn bedoeling om langer dan 1 week bemoeienis met deze vraag te hebben dus ik raad snelle actie aan. :)

Tijs.
 
Is er nog nieuws of het gelukt is etc.?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan