• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch updaten van tijd in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrVangee

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
27
Beste allemaal,

In mijn bestand heb ik een cel met de formule "=nu()" celeigenschappen zijn hh:mm.
Met deze format wordt deze tijd niet automatisch geüpdatet, enkel als er wijzingen worden uitgevoerd.
Heeft een van jullie experten hier een VBA bestandje voor en de nodige uitleg om deze te importeren?

Alvast hartelijk dank,
Met vriendelijke groeten,

Van Gerven Jannick
 
Je wilt een soort van klokje laten lopen?
 
Beste,

Ik zou graag in deze specifieke cel het huidige uur weergegeven hebben.
Maar met de huidige formule die ik in gebruik heb wordt het weergegeven uur niet automatisch geüpdatet.
Ik heb al op plaatsen gelezen dat je met behulp van een macro dit probleem kan oplossen maar de bijhorende code hiervan ontbrak.

Alvast bedankt,

Jannick
 
Nu verwijs ik niet vaak naar Google, maar (incl. filmpjes etc.) kun je van alles vinden als je googlet op: timer vba clock

Voorbeelden:
deze (lekker uitgebreid, met plaatjes en al. :)]
deze (Youtube filmpje).
Gaan overigens uit van een klok die elke seconde update, dus mogelijk moet je andere code opzoeken of de voorgestelde VBA code aanpassen daaromtrent.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Off topic
Nu verwijs ik niet vaak naar Google.

Moet dit niet zijn: Ik kan dit soort veelvoorkomende vragen vrij eenvoudig in google of op deze site vinden en post de linkjes dan maar even voor de TS?;):thumb:

Los van hele specifieke vragen is toch alles te vinden via welke zoekmachine dan ook. Aan de andere kant, als wij als helpers alleen nog gaan verwijzen naar linkjes, dan wordt het een saai forum en moeten 'we' een nieuwe hobby gaan zoeken.:d

On topic
Welk hoger doel heeft zo'n vertragende timer? De tijd staat toch al in de taakbalk?
 
@VenA: Het zijn wel gefilterde links, dus geopend én beoordeeld. Voor 1 link die ik de TS aanreik wijs ik er (gemiddeld) zo'n 20 af (als niet relevant genoeg, niet concreet genoeg, niet op het niveau van de TS etc.)
Hopelijk bedoelde je niet onderhuids een snier mijn kant op met je off-topic verhaal (ondanks de :thumb:)

Stomweg 'kale links' te posten (die we, bijvoorbeeld, zonder filtering uit Google gevist hebben) gaat in tegen de huisregels van het forum en bovendien doen we dan niets/weinig concreets voor de TS. Wél vind ik het 'slim zaken doen' als ergens alles al duidelijk 'op papier staat' we de link geven ipv. ook nog eens alles naar het NL te vertalen, onze eigen uitleg er aan te geven etc.: "Wat goed is is goed". Uiteraard komt ook daar die filtering weer bij kijken, en filteren = eigen kennis gebruiken.

Dan nog de hulp bij de zoektocht in Google: Weten en melden wij de technische of programmeertermen waarmee de TS gericht(er) op Google kan zoeken naar een oplossing voor zijn probleem, dan helpen wij hem ook. Omdat de meeste ICT zaken in het Engels besproken worden is zelfs de correcte engelse vertaling/spelling van nederlandse technische of programmeertermen die de TS wél kent vaak al een zinvolle bijdrage.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties, Was zeer zeker niet als sneer bedoelt maar juist dat je een TS vaak veel werk uit handen neemt door grondig te zoeken en alleen de relevante linkje(s) plaatst. (vaak ook als onderbouwing van jouw eigen kennis) Dus de :thumb: staat er niet voor niets.;)
 
Bedankt

Sorry voor de late reactie, was niet beschikbaar dit weekend.
Graag wil ik jullie bedanken voor de snelle reacties en goede hulp.
Mijn vraag is opgelost.
 
Mr vangee,

VenA heeft nog deze vraag gesteld:
On topic
Welk hoger doel heeft zo'n vertragende timer? De tijd staat toch al in de taakbalk?

Heb je daar ook een antwoord op dat je met ons wilt delen?

En wil je de vraag nor markeren als "opgelost"?
 
Beste,

Het was meer bedoeld om esthetische redenen. Heb in de cel hiervoor een volledige datumnotatie, en met deze toevoeging ziet het er netjes uit.
Praktisch gezien komt dit wel van pas als ik bv. printscreens neem van mijn bestand, maar de hoofdzaak in dit geval was toch de esthetische waarde verhogen.

Nogmaals bedankt,

Jannick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan