HP Scanjet 4100c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spanje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2017
Berichten
2
Ik ben op zoek naar een gratis driver voor HP Scanjet 4100c voor windows 8.1.

Ik heb een site gevonden waar je gratis een driver kan downloaden. Het is een e-c-c.ru download, link e-c-c.ru/Drivers/hp-scanjet-4100c-vista-driver.html.

Weet iemand of deze veilig is?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ziet er slecht uit: Geen ondersteuning van HP verder dan XP (bovendien met TWAIN drivers, niet met WIA drivers), zie ook deze link
Zoeken op Google leverde mij verder niets op dat je zou kunnen helpen.
Wat mij betreft ga je deze scanner naar de recycling brengen. Of je moet nog ergens XP hebben en willen installeren, bijv. in een virtuele machine (VMWare Player/Workstation, Virtualbox) en dan de scanner daarnaar doorleiden, zodat XP 'm kan zien/gebruiken. Bovendien moet je dan ook nog de originele CD van de scanner hebben met XP (driver-)software erop, want bij HP zijn zelfs de XP software/drivers niet meer te downloaden, dus zonder zo'n CD zit je vast aan wat Windows XP aan ondersteuning biedt voor deze scanner.

Alternatief, maar dat is betaalde software, is VueScan gebruiken. *Hier* wat VueScan allemaal kan met jouw scanner (check dat, als je overweegt om VueScan aan te schaffen). Gegeven de prijs zou ik dat niet doen en uitkijken naar een nieuwe recente scanner die voldoet aan je eisen én (qua driveronsteuning) minstens nog een paar jaar mee kan (dus drivers moet hebben van Windows 8 en 10 en hopelijk ook (o.b.v. van datum/jaar in productiename) voor toekomstige versies van Windows).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan