Windows 10 foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcsiba

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
12
Hallo,

Ik zal maar bij het begin beginnen,
eerder deze week ontstond het probleem dat ik tijdens het gebruik van mijn pc een zwart scherm kreeg,
na t herstarten van de pc (2x) werkte hij weer maar ik heb ook al een keer meegemaakt daarna dat de muis/toetsenbord ineens dienst weigerden.

Daarna ging het een paar dagen goed maar vandaag kreeg ik een blauw scherm met een ':(' en de bekende tekst: Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart...enz enz.
Na dit een paar keer te hebben gehad, tijdens gewoon gebruik van de pc (facebook spelletje) gebeurde het weer en nu krijg ik ook een zwart scherm met het windows logo en C schijf repair,
dus de pc maar uitgezet, nadat ik nog even snel een temperatuur (speedfan) test heb gedaan.
Dit leverde geen hoge temperaturen op.

Dus....voeding probleem? Deze pc heeft al menig voeding verslonden, de pc zelf is ook al vrij oud, en gaat zeker vervangen worden, maar ik ben niet te beroerd nog evt een keer een nieuwe voeding erin te proppen,
mits dat het probleem is. M'n gevoel zegt...dit lijkt op de vorige keren...maar ja neem je de gok of zou t iets anders kunnen zijn dit keer.
Ik heb van de week nog een harde schijf check, malware en virusscan gedaan, alles goed.

De problemen met zwart scherm en niet werkende muis en toetsenbord (eenmalig) lijken hier ook naar te wijzen, maar ik denk ik zet t toch eerst op n forum, kijken wat anderen ervan denken.

Oja Speedfan gaf op alles temperaturen aan van onder de 50 graden. De fans werken naar behoren.

Alvast bedankt!
 
Verhaal over muis en toetsenbord die soms niet meer reageren kan ook duiden op een kapot moederbord, zie ook deze discussiedraad. Zie dat in die andere discussiedraad de pc soms (tijdelijk) wel werkte, maar uiteindelijk het moederbord toch kapot was.

Uiteraard kan alsnog de computervoeding de schuldige zijn ipv. het moederbord.

Tijs.
 
Prachtig verhaal, staat alleen niets in waarmee we je kunnen helpen.

Al in de logboeken gekeken?

Wat zegt deze?
http://www.resplendence.com/whocrashed



En zet de Speccy weblink hier neer, zie m;n sig.

Ja ik weet dat t slechts n beknopte omschrijving van t probleem is,
het gaat nl om de pc van n familielid en die heeft me alles via telefoon en whatsapp verteld, dus ik heb er zelf nog niet achter gezeten.
Ik heb t verhaal n beetje vanuit haar perspectief neergezet.
Vanavond ben ik daar en zal ik je suggestie meenemen, bedankt!
 
Verhaal over muis en toetsenbord die soms niet meer reageren kan ook duiden op een kapot moederbord, zie ook deze discussiedraad. Zie dat in die andere discussiedraad de pc soms (tijdelijk) wel werkte, maar uiteindelijk het moederbord toch kapot was.

Uiteraard kan alsnog de computervoeding de schuldige zijn ipv. het moederbord.

Tijs.

Dank je Tijs,
ik heb t vermoeden dat ze dat bedoelde op t moment dat t scherm op zwart ging, dat toen toetsenbord en muis niet meer werkten (tja..duh? haha) dus dat ga ik nog even navragen.
Want dat lijkt me...vrij logisch (hoewel t kan zijn dat ze toen wel werkten maar dat zie je natuurlijk niet haha).

Ik vermoed zelf een voeding probleem maar dat kan ik vanavond pas bekijken (zie mijn andere reactie).
Maar bedankt, ik neem t mee!
 
Prachtig verhaal, staat alleen niets in waarmee we je kunnen helpen.

Al in de logboeken gekeken?

Wat zegt deze?
http://www.resplendence.com/whocrashed

speccy:
Operating System
Windows 10 Pro 32-bit
CPU
Intel Core 2 Duo E7300 @ 2.66GHz 60 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
2,00GB DDR2
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P5B-VM SE (LGA775) 33 °C
Graphics
Acer P241W (1920x1200@59Hz)
512MB NVIDIA GeForce 9400 GT (NVIDIA) 55 °C
Storage
149GB Seagate ST3160815AS ATA Device (SATA) 32 °C
232GB MAXTOR STM3250310AS ATA Device (SATA) 34 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVD-RAM GH22NP20 ATA Device

whocrashed:
On Sat 1-7-2017 11:56:41 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\070117-26984-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1291E4)
Bugcheck code: 0xA (0xFFFFFFFFCCAF84C0, 0x2, 0x0, 0xFFFFFFFF81CCF5D9)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Sat 1-7-2017 10:09:09 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\070117-30921-01.dmp
This was probably caused by the following module: fltmgr.sys (FLTMGR+0x647C)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF8881647C, 0xFFFFFFFFB8941D48, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\fltmgr.sys
product: Microsoft® Windows®-besturingssysteem
company: Microsoft Corporation
description: Microsoft Bestandssysteemfilterbeheer
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.




En zet de Speccy weblink hier neer, zie m;n sig.
 
Graag de dump file van de laatste WhoCrashed melding inpakken als .zip bestand en bijsluiten:
C:\WINDOWS\Minidump\070117-30921-01.dmp
Zul je waarschijnlijk eerst ergens naar toe moeten kopiëren (bijv. je Downloads map) en dáár inpakken (vanwege maprechten).

Ga ik bekijken, gebruikmakend van deze link, die ik al eens eerder gebruikt heb.

Tijs.
 
Graag de dump file van de laatste WhoCrashed melding inpakken als .zip bestand en bijsluiten:
C:\WINDOWS\Minidump\070117-30921-01.dmp
Zul je waarschijnlijk eerst ergens naar toe moeten kopiëren (bijv. je Downloads map) en dáár inpakken (vanwege maprechten).

Ga ik bekijken, gebruikmakend van deze link, die ik al eens eerder gebruikt heb.

Tijs.

Dat wil ik net doen dus ik ga naar die map, maar die map is leeg, en als ik whocrashed weer start dan vind ie geen crashes meer :-/
 
Zeker CCleaner (of vergelijkbaar hulpmiddel) gebruikt tussendoor (al dan niet via het ervan instellen dat het bij de start van Windows automatisch moet worden uitgevoerd)?

Tijs.
 
Zijn foutmeldingen waar je eigenlijk weinig mee kunt.

Zou de dingen gebruiken die gebruikelijk zijn om mee te beginnen, open de CMD als admin en voer daar een chkdsk /r uit, zal opnieuw starten worden voordat het wordt uitgevoerd.
Erna ook in die CMD een sfc scannow.
En een geheugentest per reepje geheugen.
http://www.memtest.org/#downiso

Wat is het merk en type/wattage van de voeding?
 
zal ik doen zo gauw ik er weer ben
waarschijnlijk morgen of maandag.
ik heb zolang mijn laptop daar gelaten zodat ze die kan gebruiken.
zo uit mn hoofd is de voeding 450W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kreeg vanmorgen het bericht:
Muis en toetsenbord deden vanochtend na n tijdje niks meer. Drie keer geprobeerd opnieuw op te starten.
Bij de derde keer ging alleen de woeier aan (ik ga er vanuit de koelers van de voeding en processor),
maar verder niks.

Ik zal vandaag de pc eens helemaal nalopen om te kijken of alles goed zit van binnen qua kabeltjes enz, en ook gelijk t merk van de voeding noteren.
En de boel ook s stofvrij maken ondanks dat ik dit al eerder gedaan heb een paar maand geleden.
 
Klinkt bijna zoals precies zoals in de link die ik gaf (qua symptomen m.b.t. niet functionerende muis + toetsenbord), dus slecht moederbord. Maar ik sluit nog steeds de voeding niet uit.

Zeker vandaag ook alle kabels, insteekkaarten en geheugenstrips intern, een-voor-een even loshalen en meteen weer aansluiten zodat je zeker weet dat niet corrosie ('roest') of ingeslopen stof de oorzaak is van je problemen. Oftewel alles 'reseaten'.

Tijs.
 
Hai,
sorry voor mijn late reactie.
ziek geweest, drukke week etc.

ik heb alles in de pc losgehaald en nagekeken, niks vreemds ontdekt afgezien van n beetje stof her en der.

Wat mij wel opviel, wat evt een probleem met het moederbord zou kunnen bevestigen, is dat ik iets tegenkwam wat ik al was vergeten...
anderhalf/twee jaar geleden bleek dat de onboard netwerkadapter niet meer werkte.
Ik heb toen een nieuwe netwerkkaart in de pc gestopt.

Dat zou dan waarschijnlijk een indicatie kunnen zijn dat het moederbord z'n beste tijd heeft gehad?

edit: de voeding is een cooler master 400W
ik zit nu een uurtje achter de pc en ik heb niks gedaan. ik zie wel dat ie om de 10-15 minuten heel snel en een keer langzaam de icoontjes op t beeldscherm ververst. dat ze even wit zijn en dan weer normaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan