Device vinden dmv mac adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb de mac adressen (WiFi/LAN) van een zoek geraakte/gestolen laptop.

Kan ik deze laptop localiseren dmv dit mac adres?

Hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Nope, dat kan niet, behalve als het apparaat zich in het lokale netwerk bevindt (en aanstaat).

MAC adressen spelen namelijk een rol in de lagere onderdelen van het OSI model en (dus) kun je (bijv.) niets met (alleen) een MAC adres op Internet, want daar worden ip-adressen gebruikt (dus op hogere onderdelen van het OSI model).

Tijs.
 
@iEscape: Daarvoor zal toch (naar ik aanneem) eerst aangifte moeten zijn gedaan, mét vermelding van dat serienummer, zodat het (door de politie?) in dat register wordt opgenomen.
Bovendien lijkt me die site alleen praktisch voor diegenen die een 2de hands pc/laptop willen kopen, niet als er eentje van je gestolen is?

Tijs.
 
@ dnties,

Daarvoor zal toch (naar ik aanneem) eerst aangifte moeten zijn gedaan, mét vermelding van dat serienummer, zodat het (door de politie?) in dat register wordt opgenomen.

Ik neem aan dat TS aangifte heeft gedaan bij de politie dat zijn laptop gestolen is, tenminste dat lijkt me logisch.


Bovendien lijkt me die site alleen praktisch voor diegenen die een 2de hands pc/laptop willen kopen, niet als er eentje van je gestolen is?
Als TS het serienummer van de laptop weet, dan kunt TS ook zien of zijn laptop al aangeboden wordt.
 
Hallo allemaal,

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen aangifte gedaan. Het was al een oudere laptop die niet meer in gebruik was. Er stonden ook totaal geen privébestanden op.
Het was een 'knutsel laptop' waar ik verschillende besturingssystemen op uitprobeerde en waarop het niet erg was als alles crashte.
Ik weet ook niet of ie gestolen is ofdat ik hem ergens ben vergeten. Het kan ook best zijn dat ik hem aan iemand heb uitgeleend....

Er is absoluut geen reden om hem perse terug te vinden maar ik dacht als ik hem uitgeleend heb kan ik hem misschien 'opzoeken' met het mac adres.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Mvrgr.

Nossie
 
je kan eens neotrace zoeken.
of je kan ook trachten:
bericht via mac address
en dan ga je het leuk maken met "proficiat u hebt iets zeer duur gewonnen" vervolgen vraag je gsm mail woonplaats want je wil zeker de persoon met de bevoegde diensten gaan ophalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan