Access werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Ik heb office 2016 geinstalleerd en werk hier al maanden mee.
Voornamenlijk met Access.
Opeen krijg ik de melding dat Access niet meer werkt.
Access werkt niet meer.jpg
Terwijl met Word en Excel gewoon gewerkt kan worden.
Office verwijderd. Met CCleaner van alles geschoond.
Het register na laten kijken en toen opnieuw Office 2016 geïnstalleerd.
Op Access na werkt alles gewoon weer. Bij Access krijg ik dezelfde foutmelding.

Ook nadat ik apart de runtime van access 2016 64 bit heb geinstalleert werkt een accde databae niet meer.

Heeft iemand een oplossing??
B.v.d.
Sytse
 
Laatst bewerkt:
IK heb de indruk dat je Access dus opstart maar dat je database die je gebruikt ervoor zorgt dat Access niet meer werkt?
kan je Access gewoon startten en een andere database openen (of een nieuwe maken)? Zo ja dan zou het dus liggen aan je DB en nie aan Access zelf.
Een nieuwe DB maken en alles uit de oude importeren en de eventuele verwijzingen toevoegen zou de oplossing kunnen zijn; we zien nml toch wel 's DB's enz "kapot" gaan.
 
Access start gewoon niet op. Direct komt de foutmelding. Heel Office verwijderd. En verschillende keren opnieuw geïnstalleerd . Register gecleand enz. Niets hielp.
Ten einde raad Windows opnieuw geïnstalleerd daarna Office. Probleem opgelost. Maar wel een dag werkt om alle drivers en programma's weer te installeren.
 
Het was dus een windows probleem. Tip: je zet best je data, mails, documenten, etc... op een andere partitie en maakt een image van je partitie met je windows op nadat je installatie compleet is (met updates en al) zodat je een herinstallatie in een 10 tot 20 minuten gebeurd is. Programma's zat daarvoor te vinden via bv hier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan