Eset Sysinspector meldt 'critical files'

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Ik was zo slim Eset sysinspector te downloaden en die suggereert allerlei ellende; de meest serieuze lijkt bijgaande, een schermafbeelding.
Wat moet ik hiermee?
Moet ik hier wat mee?
 

Bijlagen

  • snip_20170701171742.png
    snip_20170701171742.png
    33,7 KB · Weergaven: 70
Nee, je hoeft daar in dit geval niets mee: Deze ingangen in de hosts file leiden software die jou aanbiedingen/reclame hadden willen presenteren naar jouw eigen pc ipv. de server waar de aanbiedingen/reclame (voor presentatie) op te halen zijn. Dat scheelt je (in dit geval) aanbiedingen/reclame.

Op zich is het goed dat anti-virus etc. software 'alarm slaat' als aan de hosts file geknutseld is, want dat knutselen kan ook negatieve gevolgen hebben, denk bijv. aan het omleiden van gebruikers die hun bank-website hadden willen bereiken naar een site die een nep-versie van de bank-website presenteert. Vandaar de onderstrepingen in mijn vorige paragraaf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank Tijs, dit stelt mij gerust, al is het abacadabra voor mij.
Moet ik het nu zo begrijpen dat dit verschijnsel door dit Eset programma werd opgepikt,maar niet werd gezien door mijn Kasperski beveiliging? Of heeft die het wél gezien, maar niet gemeld omdat het kennelijk geen kwaad kan.Is nog na te gaan om welke software het gaat, die kennelijk naar binnen kan komen?
 
Die reclamepresentatiesites worden door van allerlei "gratis" software gebruikt, dus ik kan niet nagaan welk programma dat (bij jou) is. Sterker nog: Het kan zijn dat anti-adware programmatuur op jouw pc die ingangen in het hosts bestand heeft gezet zónder dat je een programma op je pc hebt die van die reclamepresentatiesites gebruik maakt... [Dus als een soort preventieve actie.]

Zoals gezegd betreft het hier toevallig een aanpassing in het hosts bestand 'die je helpt'. Inderdaad kan het zijn dat Kasperski het je daarom niet gemeld heeft. Sterker nog: Afhankelijk van wat Kasperski allemaal voor je doet zou het zelfs kunnen zijn dat Kasperski die ingangen erin gezet heeft (zie ook de paragraaf hier boven).

Onder de streep: Je hoeft, wat betreft die melding van Eset Sysinspector, niets te doen, je hoeft het dus ook niet te laten 'repareren' door Eset Sysinspector.

Tijs.
 
Nogmaals dank, Tijs.
Dit is dan dus wel materie voor experts om mee om te gaan en te beoordelen.
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan