venster minimaliseert als ik toetsenbord gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

ktrijn

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
9
Telkens als ik begin te typen verdwijnt het venster, gaat het scherm naar bureaublad . Dan moet ik de muis aanstoten om verder te kunnen typen.
Dit gebeurt zowel in Chrome als in Edge, ik heb een muis en toetsenbord met draad.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
En dit doe je in lotus op een windows 95 computer?
 
Inderdaad erg weinig informatie in je startposting:
a. Welke versie Windows? Windows 10 is het, want vermelding van Edge als webbrowser.
b. Heb je nog speciale software geïnstalleerd die (mogelijk) bij je muis en toetsenbord is geleverd?
c. Dit probleem is er alleen in Chrome en Edge, dus (test het even!) niet in Kladblok (= notepad.exe )?
d. Wat is er gebeurd (vlak) vóórdat dit probleem is ontstaan? Software geïnstalleerd (en welke dan), instellingen aangepast (al dan niet via een programma), ...?

We horen het wel. Eerste wat ik in ieder geval zou testen is of, in main.cpl , op tabblad "Opties voor de aanwijzer" kijken welke vinkjes staan aangevinkt, dat noteren, en daarna de optie "Aanwijzer verbergen tijdens het typen" uitvinken, op OK of Toepassen klikken en kijken of dat verbetering oplevert.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: Scherp! :D Direct vraag a. aangepast in mijn vorige posting. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor :thumb:
 
Er is geen muissoftware geïnstalleerd, in apparaatbeheer staat 2 keer HIDmuis, 1 heeft extra tabblad energiebeheer. Kan ik 1 verwijderen?
In kladblok kwam ik erachter dat het gebeurt doordat de muisaanwijzer naar rechtsonder verschuift, dus als ik dan de muis een tik geef komt het venster ook weer terug.
Het moet iets simpels zijn.
aanwijzer verbergen tijdens typen was al uitgevinkt.
 
Ah... Dus ik interpreteer het zo: zolang/zodra de muis boven het venster hangt waar je wat wilt doen/intypen, dan is dat venster geactiveerd. Is de muis buiten dat venster, dan is het venster niet meer geactiveerd en type je dus voor de marsmannetjes.

Dat komt me wel bekend voor, maar dan vooral in Linux (heet daar iets als X-hover of zoiets). Het is ook in Windows 10 te activeren, maar dan als onderdeel van Toegankelijkheid.
Even een snelle gids:
[Windows-toets]+X toetscombinatie en kies Configuratiescherm -> Klik Toegankelijkheid -> klik "Wijzigen hoe de muis werkt" -> vink uit "Een venster activeren door dit met de muis aan te wijzen"

Als dit je probleem oplost, dan vraag ik me natuurlijk af hoe/wie dit heeft aangezet, maar dat is natuurlijk van minder belang.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat stond uitgevinkt, is het dus ook niet.
Maar ik ben al tevreden, nu ik weet hoe het komt. Ik kan het eenvoudig voorkomen door de muis verder weg te plaatsen zodat ik er niet meer tegenaan stoot.
bedankt voor het meedenken :)
 
Dit was de oorzaak.
Met de 'knop' Bureaublad weergeven (het smalle lege strookje in de rechter onderhoek,
rechts naast de klok in het systeemvak) kunnen geopende vensters met
één klik allemaal tegelijk worden geminimaliseerd. Deze knop heeft ook een vervelende
bijkomstigheid: wordt per ongeluk met de muis over de knop bewogen dan
wordt het bureaublad even kort weergegeven. Deze functionaliteit kan desgewenst
worden uitgeschakeld: klik met rechts op de knop en deactiveer de optie Bureaublad
kort weergeven.
 
Interessant, bedankt voor deze informatie/terugmelding! :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan