Wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
Ik heb een Dymond wr03 aangesloten en ingesteld via laptop,zit in het stopcontact en alle lampjes branden.
Probleem:Ik kan wel inloggen op Dymond wr03,maar mijn Huawei p8 telefoon kan geen verbinding met internet krijgen,wat nu????
 
*kuch* incomplete startposting, dus eerst maar even een paar nuttige vragen vooraf:
a. Zijn er andere apparaten die wél via het wifi netwerkje van de Dymond werkend Internet hebben? [Een repeater heeft zijn eigen wifi netwerk, met een eigen wifi netwerknaam.]
De handleiding noemt die wifi netwerken "DYMOND WR03 2.4G" (op de 2,4Ghz wifi band) en "DYMOND WR03 5G" (op de 5Ghz wifi band) met bijbehorende wifi wachtwoord: 12345678
[Dit zijn de standaardwaarden, dus als je niet bent afgeweken van standaard tijdens het instellen moeten de netwerk(en) onder die naam/namen te vinden zijn.]
b. Waar heb je die Dymond in het stopcontact gestopt (hoeveel meter van je 'normale' wifi router) en hoever sta je ervan af met die Huawei?
c. Ziet de Huawei wel de wifi netwerknamen (zie a.) genoemd? En indien ja, wat gebeurt er als je ermee verbind vanaf de Huawei?

Voor andere helpers: De handleiding staat hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is ingesteld op Dymond wr03-2.4 GHz,zit in stopcontact in de keuken ongeveer 12 m bij het ziggomodem vandaan en als ik op de Dymond inlog met 12345678 dan geeft ie op de huawei aan dat ie is verbonden(huawei p8)als ik naar internet ga,dan krijg ik de melding"er is iets fout gegaan,probeer later opnieuw"
 
Ik vroeg of andere apparaten wel succesvol kunnen verbinden met het Dymond netwerk. Ik neem aan dat je nog wel een ander apparaat hebt waar je dat mee kunt testen? Dus ik wil dat graag weten, want mogelijk is je huawei niet compatible met deze repeater.
En heb je inderdaad het wifi wachtwoord op 12345678 gelaten, dus niet (toendertijd) aangepast naar wat anders en ook de wifi netwerknaam heb je hetzelfde gelaten?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
We hebben een huawei p8 en een p6 en een huawei tab 7, Toshiba laptop.
Geen van allen doet het..
Hoe kan ik u een screenshots van de modem instellingen van ZIGGO toesturen??
 
Het is een modem met 2.4 en 5 GHz,maar gebruik de 2.4 omdat de telefoons e.d.geen 5 GHz ondersteunen
Volgens ingewijden staat de beveiliging in het modem niet goed???
 
a. Hoe heb je de repeater ingericht, toendertijd? Heb je de WPS knop gebruikt op de repeater en routermodem van Ziggo of heb je via de laptop draadloos verbinding gemaakt met de repeater, erop ingelogt en daar via de knop Site survey het wifi netwerk van Ziggo opgezocht en er verbinding mee laten maken?
b. Lukt het wel als je de repeater dichterbij de Ziggo modem in het stopcontact stopt?

Overigens geeft 'het rechtse deel van de lampjes' op de bovenkant van de repeater aan hoe sterk de verbinding is met het netwerk dat hij moet repeaten (dus hoe sterk de verbinding is met het Ziggo wifi netwerk). Zie "Illustration 2" in de handleiding.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als ik hem in een stopcontact op 5 m van het modem doe,dan werkt het wel?
 
In het begin lukte het niet met als knop,dus toen maar bekabelt ingesteld
 
Als ik hem in een stopcontact op 5 m van het modem doe,dan werkt het wel?

Ah... Dat is (op zich) 'een beetje' goed nieuws, want dat betekent dat je de instellingen goed hebt gedaan, toendertijd.

Tsja, dan moet je gaan experimenteren tot welke afstand het wél nog goed werkt. En anders het apparaat terugbrengen als dat het niet voldoet.

Tijs.
 
Ik had het vermoeden dat de modem instellingen niet goed stonden voor wat betreft beveiliging.
Ik kan u geen screenshots toesturen zeker???
 
Ik heb die instellingen niet nodig, tenzij je daarmee het bereik van de wifi (dus de uitzendkracht van de wifi) zou kunnen instellen, ergens, maar lijkt me sterk dat je daar iets aan kunt veranderen/verhogen.
Het feit dat het werkt als je de repeater op 5 meter aanbrengt geeft aan dat de instellingen van de repeater goed staan, en wat ik in mijn vorige zin en mijn vorige posting beschrijf zijn de opties waar je nog wat mee kunt, en verder houdt het gewoon op..........

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tot je dienst.

Graag nog deze vraag de status opgelost geven, aub.

Tijs.
 
Oh ja, wat je wel kunt doen (werkt gegarandeerd) is een netwerkkabel laten lopen vanaf de routermodem van Ziggo naar de Dymond, nadat je de Dymond als accesspoint hebt ingericht (dat kan hij namelijk ook).
Betekent wel een netwerkkabel trekken en dat wilde je waarschijnlijk juist niet.

Ander alternatief is het gebruik van Homeplug netwerk (dus Internet 'via het stopcontact') en dan natuurlijk eentje kiezen die ook wifi aanbiedt. Daar kun je ook nog naar informeren bij je leverancier, en dan heb je ook veel meer vrijheid waar je apparaat2 uit de set neer neerzet (de eerste moet met de routermodem van de provider verbonden worden via netwerkkabel, moet dus in de buurt van die routermodem worden neergezet). Apparaat2 in de set hoeft namelijk niet 'in het zicht' van het wifi netwerk van de Ziggo routermodem neergezet te worden, dus kan veel 'strategischer' geplaatst worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan