Verzonden e-mails komen niet aan bij geadresseerde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ook een test-mail verstuurd met de instelling "tekst zonder opmaak", waarbij je gewoon je normale facturentekst kopieert in zo'n nieuw "tekst zonder opmaak" bericht? Zowel testen zonder bijlage als met bijlage.
Ook testen met een nieuwe mail zonder opmaak versturen zonder de standaard facturentekst, dus met alleen inhoud "Dit is een test" (of zoiets) en een onderwerp.

Indien uitgevoerd zoals in eerste paragraaf en het probleem blijft: Je hebt nog 1 optie open gehouden, en die zou ik nu toch echt gaan gebruiken: Laat Microsoft er zelf zijn hoofd over buigen, via aanmelding op het formulier waar ik het over had. Bedenk hierbij alvast wat ik eerder schreef over "reputatie" in posting #15, die je eerst moet opbouwen en die mogelijk een rol speelt (hopelijk krijg je daar dan wat over teruggemeld vanuit Microsoft).
Wat je ervan terugkrijgt/terugziet van die dienst kan ik niet beoordelen, overigens, want ik heb die service nog nooit hoeven gebruiken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

Heb je ook een test-mail verstuurd met de instelling "tekst zonder opmaak", waarbij je gewoon je normale facturentekst kopieert in zo'n nieuw "tekst zonder opmaak" bericht? Zowel testen zonder bijlage als met bijlage.

-Als ik probeer de facturentekst ( die Exact als "begeleidend schrijven als afbeelding" aanduidt ) te kopieren en te plakken in een nieuw test-bericht lukt dat niet : ik krijg dan de melding dat bepaalde functies niet ondersteund worden in niet-opgemaakte berichten en dat afbeeldingen verloren gaan.
-Als ik de facturentekst ( in Exact als "begeleidend schrijven als HTML" aangeduid ) met EN zonder bijlage verstuur, komt die in de spambox.

Ook testen met een nieuwe mail zonder opmaak versturen zonder de standaard facturentekst, dus met alleen inhoud "Dit is een test" (of zoiets) en een onderwerp.
Ja, dit had ik eerder al uitgeprobeerd maar ook dan in de spambox.

Ik ga jouw advies opvolgen om Microsoft in te schakelen in de hoop dat dat me verder helpt.

Nogmaals ontzettend bedankt voor je geduld en hulp !
 
Dat er elementen verloren gaan bij het plakken is niet erg: Gewoon op Doorgaan klikken, want we willen juist geen afbeeldingen, lettertype-aangaves etc. in de mail.
Maar dat is allemaal niet erg relevant, als een simpele mail zonder opmaak ook al in de spambox verschijnt ["Ja, dit had ik uitgeprobeerd maar ook dan in de spambox"]. Uiteraard mag je het alsnog testen, maar de uitkomst is wel 90% voorspelbaar, dan.

Hopelijk kan Microsoft je inderdaad verder helpen, want het is per slot hun spamfilter met (voor ons/jou) niet-inzichtelijke redenatie m.b.t. het als spam verklaren van (de inhoud van) jouw mails.

Verder weer graag gedaan.

Tijs.
 
Inmiddels heb ik het Microsoft-formulier ingevuld en doorgestuurd.
En al direct reactie gehad : Helaas is het antwoord dat “ip adres 109.237.213.218 niet in aanmerking komt
voor versoepeling van de huidige geplaatste blokkade.”

Ook heb ik op internet gelezen dat er meer mensen zijn met precies hetzelfde probleem als bij mij :
mail naar outlook/live/hotmail komt niet aan of belandt in spamboxen.
Zie evt. link :
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1741381

Ik heb een tip die daarin gegeven wordt, opgevolgd en een mail naar https://www.mail-tester.com/ gestuurd.
Hierbij een mail van ons met pdf bijlage laten testen.
Er komt een score van 6.9/10 uit.
Grote ( en enige ) minpunt dat eruit springt is dat de “DKIM handtekening niet geldig is"
Zegt mij echt helemaal niets, maar ik heb inmiddels deze vraag ook gesteld aan mijn provider en ook
of dit een oorzaak kan zijn voor het probleem en of het mogelijk is zo’n handtekening toe te voegen aan onze e-mail adressen.

Ook misschien een optie ( in ieder geval voor wat betreft facturen via Exact Globe ) :
hierbij kan ik kiezen tussen verzenden via Outlook of via SMTP.
Ik heb zelf als test al eens gekozen voor SMTP en een factuur naar eigen e-mail adressen
verstuurd, maar hierbij ontvang ik helemaal niets, dus waarschijnlijk enkele instellingen niet goed gezet.

Maar heeft iemand een idee of ervaringen ermee dat versturen met SMTP ( met natuurlijk de juiste instellingen ;)
het probleem van belanden in spamboxen kan omzeilen en wat is eigenlijk het verschil met versturen via Outlook ?
 
Ik ga hier niet in op alle vragen, want dat kost me teveel tijd en de relevantie voor je probleem is er niet.

M.b.t. versturen via SMTP [dus rechtstreeks naar de mailserver 109.237.213.218 (=mail.raaymakersoirschot.nl en (ook) serv12.mooieserver.nl)] of Outlook: Dat gaat je niet helpen als zelfs berichten zonder opmaak (verstuurd via Outlook) en zonder bijlage als spam worden gezien.

Het verhaal van Tweakers hebben we hier voor jouw domein/mailserver allang gecheckt, en er is geen spamlijst waar je mailserver op voorkomt. In dat kader is de opmerking van Microsoft ook zo vreemd: "ip adres 109.237.213.218 niet in aanmerking komt voor versoepeling van de huidige geplaatste blokkade.”, want (hadden we al uitgezocht) technisch is er niets mis met die mailserver en de mails worden (vlgs. de mailheaders) op basis van content als spam gezien.
Aan de andere kant hebben we met (zo goed als) geen content ook getest (tekst zonder opmaak, geen bijlagen, simpele korte tekst) en die kwamen ook in de spamfolder, dus dan zou je weer neigen naar een technische reden voor het verschijnen in de spamfolder.

Ik verbaas me over het DKIM handtekening verhaal van die mail-tester site, want de check in posting #9 gaf aan dat daar niets mis mee is. [Enige wat vlgs. die posting niet is gemaakt is DMARC, maar het lijkt me sterk dat die ermee te maken heeft. Dat lijkt bevestigd door die mail-tester site.] Laat je hosting je maar vertellen hoe die DKIM handtekening in te voeren.

Onder de streep zou het haast wel een technisch verhaal moeten zijn (gegeven de test met geen content) en de reactie van Microsoft, maar de reden voor die blokkade wordt niet verklaard (en die kunnen wij hier op het forum ook niet vinden). Dus als je de kans hebt: Reageer terug richting Microsoft:
a. Meld dat die server 109.237.213.218 op geen enkele blacklist staat, dus door de rest van Internet niet als een spammende server wordt gezien. Vraag daarna dus waarom er vanuit Microsoft dan wél een blokkade is van die server.
b. Vraag hoe het kan zijn dat de headers aangeven dat het een content-gebaseerde spamaanduiding is terwijl tekst zonder opmaak (met nauwelijks inhoud) ook als content-gebaseerde spam worden gezien.

Mocht blijken dat het (eigenlijk) geen content-gebaseerde spamaanduiding is maar toch die blokkade van (het ip-adres van) de mailserver, dan mag je Microsoft namens mij (en jezelf) hartelijk danken voor het verspillen van onze tijd en ze daarna vragen hoe het probleem moet worden opgelost.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt weer Tijs.
Ik ga die vragen doorspelen richting Microsoft in de hoop dat ze behandeld worden en belangrijker,
dat ze met een oplossing komen.
Inderdaad al veel tijd aan "verspild" en ik ben je super dankbaar voor je uitleg en hulp.
Eigenlijk zou ik het bijltje erbij neer willen leggen want echt, als leek word je hier heeeeel moe van.
Maar ik ben vastbesloten om, voor zover mogelijk, het er nu niet bij te laten zitten en eindelijk een oplossing
te krijgen voor mijn probleem.
 
Het meeste wat ik hier heb gelezen is pure abracadabra voor mij, maar ik heb zelf lang geleden een webshop gehad met ook zo'n soort probleem.
In een van de eerste postings zeg je je mail te versturen met info@huppeldepup en factuur@huppeldepup.

Bij mij zelf heb ik wel eens mails gehad die in de spammap verdwenen als ze beginnen met info@.

Mijn vraag is dus heb je problemen met al je mail-adressen of alleen met die twee(er vanuit gaande dat je meer mailadressen hebt.)

Mijn ervaring met de webshop was dat info@ adressen vaak niet aankomen of in de spammap verdwijnen bij de ontvanger.
Dat adres ben ik toen gebruiken als readonly, dus ik verzond er niks meer mee.
Een hele hoop ontvangers kregen daarna de mail (met meestal gewoon een naam voor de @) weer wel gewoon binnen.

Om dezelfde reden lijkt mij een mailadres dat begint met factuur@ ook geen goed idee. Te meer omdat er nogal wat fishingmails in omloop zijn tegenwoordig.

P.S. Ik weet niet of dit tegenwoordig nog zo is, die webshop is al uit een grijs verleden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Ik heb alleen problemen met de mail-adressen die via mijn hostprovider lopen, of hoe je dat ook noemt.
Net als voor jou is ook voor mij dit geheel eigenlijk abracadabra helaas...

Wij hebben een bedrijf, en het is steeds gebruikelijker een email adres beginnend met factuur@ te gebruiken, zowel voor het ontvangen als
verzenden van facturen. Bij alle andere email adressen dan van Microsoft ( hotmail.outlook en live accounts ) komen de mails meestal
gewoon in de inbox van de geadresseerden.

Ik heb weer een mail naar Microsoft gestuurd en wacht nog op een concreet antwoord op mijn vraag hoe het kan dat onze server op geen enkele blacklist staat,
dus door de rest van Internet niet als een spammende server gezien wordt, maar er vanuit Microsoft wél een blokkade is.

Ik overweeg zelfs een gmail account of dergelijke aan te maken voor ons bedrijf, en te testen of het hier ook mee "fout" gaat.
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat er hier inmiddels zoveel klachten over zijn en er niets aan/mee gedaan wordt door Microsoft ?
Ik zal ook iedereen afraden een hotmail of outlook ( nieuwe live accounts aanmaken kan volgens mij niet meer...) account te nemen :evil:

Maar ook jij bedankt voor je reactie.
 
Ik kom toch even terug op dit probleem :
Misschien zit ik helemaal op het verkeerde pad maar in accountinstellingen bij Outlook valt mijn oog ineens op "type versleutelde verbinding".
Dit staat ingesteld op "geen".
Kan dit er iets mee te maken hebben dat ontvangers de mail in de spambox krijgen ( of helemaal niet ontvangen ? ).
Of sla ik nu een flater...
 
Heeft alleen met de communicatie van Outlook met je mailserver te maken. Geen relatie met je spamprobleem, wel heb je liever een beveiligde verbinding met je mailserver. Informeer of dat mogelijk is en zo ja, wat je daarvoor in Outlook bij je accountinstellingen moet instellen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan