Verzonden e-mails komen niet aan bij geadresseerde

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Een vervelend probleem :
E-mails die ik verstuur naar hotmail/live/outlook accounts blijken de laatste tijd steeds vaker helemaal niet aan te komen bij de geadresseerden. Ooit verdwijnen ze daar in de spambox, dus nog traceerbaar, maar ook vaak verdwijnen ze in het niets.

Het betreft facturen die ik als pdf-bijlage verstuur. Facturen gemaakt in Exact Globe, verstuurd via Outlook ( 2013 )
In mijn map "verzonden" staan ze gewoon als verzonden. En ja, de adressen zijn correct ;)

Zelf ben ik een complete leek hierin, dus weet absoluut niet waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is.

Ik heb de vraag zowel aan Exact voorgelegd als aan mijn provider ( Managed WP Hosting) en de antwoorden die ik respectievelijk ontving zijn :
(Exact) : Helaas kunnen we vanuit Exact dit process niet beinvloeden. Dit ligt aan de betreffende ontvanger.
Helaas zijn hiervoor dus ook geen instellingen.
(Managed WP Hosting) : U kunt de ontvangers vragen of zij uw e-mailadres willen whitelisten.

Het antwoord van Managed WP Hosting gebruik ik pas op het moment dat ik een eerste herinnering stuur naar een klant die nog niet betaald heeft. Dan word ik vaak gebeld met de mededeling dat de factuur nooit ontvangen is. ( En ik weet, dit zou natuurlijk een smoesje kunnen zijn, maar in veel gevallen weet ik gewoon zeker dat de klant goed van wil is en de factuur echt niet ontvangen heeft.) Steeds vaker moet ik tegenwoordig ons privé email adres gebruiken om dan een kopie factuur alsnog naar de geadresseerde te mailen ( dit is een gmail account en dat lukt dan altijd wel ).
Ik vraag dan of ze ( voor een volgende keer ) bij instellingen ons email adres als veilige afzender willen noteren. Maar niet iedereen weet helaas hoe dit werkt...

Kortom, heeft iemand tips of een oplossing hiervoor zonder dat ik hiervoor de geadresseerde moet lastigvallen ? Kan ik zelf iets instellen zodat onze mail niet als ongewenst aangemerkt wordt ? Ik zou er heel erg mee geholpen zijn. ( ik snap dat als zowel Exact als mijn provider zegt dat het bij de ontvanger ligt, dit waarschijnlijk ook zal zijn maar eigenwijs als ik ben wil ik het hier toch even voorleggen )
 
Dat je hosting en Exact je niet kunnen helpen is begrijpelijk, want het het probleem ligt 'bij jou', zie bij "Alvast 2 belangrijke vragen".

Makkelijkste lijkt me om jezelf dergelijke mails te sturen op je hotmail/live/outlook account (maak desnoods 1 zo'n mailaccount voor jezelf) om het allemaal even na te spelen.
Laten we ervan uitgaan dat je factuurmail in de spamfolder verschijnt van jouw hotmail/live/outlook mailaccount. Haal de mail header van de mail eruit (zoek op Google hoe je dat doet voor jouw versie Outlook) en doe die door een header analyse website, om te achterhalen waar het probleem zit (desnoods vervang je alles vóór de @-tekens door XXXX in zo'n header (moet je meermalen doen, want zowel de afzender als de ontvanger staan er (meermalen) in!) en post je die mail header hier).

Alvast 2 belangrijke vragen:
a. Je vraag staat in de Outlook sectie, dus blijkbaar verstuur je vanaf je pc (niet rechtstreeks vanaf je hosting). Welk afzendend maildomein gebruik je (dus wat staat er achter de "@" bij de afzender van de mail) en welke SMTP-server heb je daarvoor ingesteld?
Voorbeeld: Stel ik heb een hosting van ikweetnietwat.nl maar ik verstuur mails met afzender xxxxx@ikweenietwat.nl via de SMTP-server van mijn Internet-provider dan is er een huizenhoge kans dat (het mailprogramma of de mailprovider van) de ontvanger de mail als spam gaat zien. Of spam of niet is (naast de inhoud van de mail) vooral afhankelijk van DNS records van ikweetnietwat.nl en dan (vooral) de MX records en TXT records (specifiek de SPF records, die aangeven van welke mailservers mail met afzender @ikweetnietwat.nl vandaan mogen komen). Uiteraard zal de mailserver van Internet mijn provider niet in het SPF record voorkomen en dus wordt de mail geweigerd als spam.
b. De betalingsherinneringen, komen die wel altijd goed aan? Indien ja, dan zal de inhoud van je (eerder verstuurde) factuurmail de reden zijn van weigering/spamclassificatie van die factuurmail (vooropgesteld dat je dezelfde afzender etc. gebruikt).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het inmiddels bij twee outlook accounts en één hotmail account uitgeprobeerd.
-Bij outlook account 1 komen de facturen ( verzonden met 1 specifiek account ) aan in Postvak In : prima dus
-Bij outlook account 2 komen de facturen in de spambox
-Bij het hotmail account komen de facturen ook in de spambox

Voor wat betreft de betalingsherinneringen ( die ik als pdf bijlage verstuur )
(verstuurd met twee verschillende accounts)
-bij outlook account 1 komt de betalingsherinnering verstuurd met info@XXXX in de spambox,
de herinnering verstuurd met factuur@XXXX in Postvak In
-bij outlook account 2 komen de herinneringen zowel verstuurd met info@XXXX als met factuur@XXXX in de spambox
-ook bij het hotmail account komen de herinneringen zowel verstuurd met info@XXXX als met factuur@XXXX in de spambox

Tot zover heb ik mijn huiswerk gemaakt...
Zover als ik nu weet, komen de betalingsherinneringen volgens mij wel altijd goed aan.
Herinneringen verstuur ik rechtstreeks via Outlook met info@XXXX account, en de facturen worden "door" Exact via Outlook verstuurd met factuur@XXXX

Over de email headers heb ik nog wat vragen :
- ik heb gelezen dat ik die header krijg door rechts te klikken en "bron van bericht weergeven" moet aanklikken, maar dan komt er heeeeel veel tekst, kan dat kloppen ? Zo ja, misschien niet zo'n goed idee om dat hier te plaatsen ?
- Als ik de header niet rechtstreeks hier plaats, kan ik elk willekeurig programma gebruiken om die te analyseren of heb je een aanrader ?
- En moet ik dan die analyse hier plaatsen ? En is dan 1 analyse voldoende of van alle bovengenoemde mails die in de spambox komen ?

Voor wat betreft jouw vraag a Welk afzendend maildomein gebruik je (dus wat staat er achter de "@" bij de afzender van de mail) en welke SMTP-server heb je daarvoor ingesteld?
achter het @ staat onze bedrijfsnaam met daarachter .nl
En SMTP-server ??? Die heb ik geen ingesteld : in Exact kun je aangeven of je facturen met Outlook wil versturen of met SMTP, en hier staat Outlook aangevinkt.
 
[...]-bij outlook account 2 komen de herinneringen zowel verstuurd met info@XXXX als met factuur@XXXX in de spambox
-ook bij het hotmail account komen de herinneringen zowel verstuurd met info@XXXX als met factuur@XXXX in de spambox

Tot zover heb ik mijn huiswerk gemaakt...
Zover als ik nu weet, komen de betalingsherinneringen volgens mij wel altijd goed aan.
Dat lijkt in tegenspraak met wat je hier boven getest hebt.
[...]
Over de email headers heb ik nog wat vragen :
- ik heb gelezen dat ik die header krijg door rechts te klikken en "bron van bericht weergeven" moet aanklikken, maar dan komt er heeeeel veel tekst, kan dat kloppen ? Zo ja, misschien niet zo'n goed idee om dat hier te plaatsen ?
Klopt inderdaad dat mail headers lang (kunnen) zijn, vanwege meerdere spamtests, meerdere mailservers waar ze doorheen gaan etc. Graag dus een 'geanonimiseerde' mailheader sturen van zo'n bericht dat in de spamfolder binnenkwam tijdens je test. Wel mag je het deel wat de bijlage (gecodeerd) bevat er bij weglaten. (zie vorige posting, dus XXX@maildomein.nl).[/'b]
- Als ik de header niet rechtstreeks hier plaats, kan ik elk willekeurig programma gebruiken om die te analyseren of heb je een aanrader ?
Er zijn geen programma's voor, maar op Internet zijn er wel analyse sites
- En moet ik dan die analyse hier plaatsen ? En is dan 1 analyse voldoende of van alle bovengenoemde mails die in de spambox komen ?
Voorlopig lijkt me 1 header om te analyseren genoeg.

Voor wat betreft jouw vraag a Welk afzendend maildomein gebruik je (dus wat staat er achter de "@" bij de afzender van de mail) en welke SMTP-server heb je daarvoor ingesteld?
achter het @ staat onze bedrijfsnaam met daarachter .nl
Geloof ik meteen, en ik kan het (als je die upload) ook uit je mail header halen. Het is wél van belang om het maildomein te weten (zie verhaal over DNS records in mijn vorige posting, o.a.)
En SMTP-server ??? Die heb ik geen ingesteld : in Exact kun je aangeven of je facturen met Outlook wil versturen of met SMTP, en hier staat Outlook aangevinkt.
Dan moet je dus in Outlook bij de instellingen van je afzende mailaccount kijken wat daar staat ingesteld qua SMTP-server ("Server voor uitgaande mail").


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zover als ik nu weet, komen de betalingsherinneringen volgens mij wel altijd goed aan.
Dat lijkt in tegenspraak met wat je hier boven getest hebt.
Sorry, inderdaad overheen gekeken.

Email-header outlook account 2 : zie bijlage ( ik heb geen analyse gedaan omdat ik niet wist hoe ik die kan opslaan in een formaat dat hier geaccepteerd wordt, sorry! )

Server voor uitgaande mail : serv12.mooieserver.nl

maildomein waarvandaan facturen verstuurd worden ( hiervan ook de bijlage "email header" ): xxx@raaymakersoirschot.nl
maildomein waarvandaan herinneringen verstuurd worden : xxx@raaymakersoirschot.nl
Ik realiseer me dat dit "gewoon" email adressen zijn, dus weet niet of je dit bedoelt met maildomeinen...( echt een leek he..)

Ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt om weer verder te kunnen ?

En fijn dat je zoveel moeite doet voor mij....
 

Bijlagen

  • Email header tbv helpmij.docx
    228,2 KB · Weergaven: 184
Laatst bewerkt:
Ok, nu inhoudelijk:

Het SPF-record van je maildomein is:

nslookup -type=txt raaymakersoirschot.nl
Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8

Non-authoritative answer:
raaymakersoirschot.nl text =

"v=spf1 a mx include:_spf.exactonline.nl ip4:109.237.213.218 ~all"

Dus zie dat (resp.) de webserver van je domein mag mailen, de ontvangende mailserver(s) van je maildomein mag mailen, dat Exact (Online) mag mailen en ip-adres 109.237.213.218 mag mailen, de rest niet echt (zie ~all aan het einde; dus andere servers mogen als spammers worden beschouwd door de ontvangende mailserver maar mogen er ook soepel mee omgaan).

Goed, dan even gericht op ontvangende mailserver, dat is: mail.raaymakersoirschot.nl [ip-adres: 109.237.213.218] en die komt weer overeen met serv12.mooieserver.nl die jij als mailserver gebruikt.
Dus in opzicht van SPF record zou je mail niet als spam gezien mogen worden, vooropgesteld dat de mailserver ook mail uitstuurt over de verbinding met hetzelfde ip-adres.

Ik ga nu even kijken wat ik met je header kan. Ik meld me nog.

Tijs.
 
Nou super dat je het zo geduldig uitlegt, maar veel is abracadabra voor mij hoor..

Even over het feit dat dat Exact (Online) mag mailen : ik zie inderdaad "spf.exactonline.nl" staan. Maar kan het zijn dat voor Exact Globe hier iets anders zou moeten staan ? Ik heb nl. heel even proefgedraaid met Exact Online dus het kan zijn dat hier ofwel iets anders zou moeten staan ( ivm gebruik van ) Exact Globe ofwel een toevoeging hiervoor ? Ik zeg zomaar iets hoor :eek:
 
Eigenlijk kan/moet het deel van Exactonline uit het SPF record, want je mailt tegenwoordig zélf vanuit Outlook. Niet dat ik Exact ervan verdenk mail 'onder jouw naam' te versturen, maar voor de zuiverheid zou het eruit moeten, met behoud van de rest van het SPF record.

Ik heb even gekeken naar je mail header, en daaruit blijkt dat inderdaad de mailserver die jij gebruikt om mail te versturen ook hetzelfde ip-adres gebruikt om de mail af te leveren bij de geaddresseerde, dus er is ook (wat dat betreft) geen probleem (zie ook de eerste bijlage/plaatje, dat SPF in orde is en de routering van de mail (onderste deelvak), die begint met die mailserver.

Eigenlijk zie ik (qua mailheader van de betalingsherinnering) geen probleem (vergeet even het DMARC verhaal, niet relevant hier).

Ik ga nog verder kijken of ik wat kan zien, maar was de mail header inderdaad van een mail die in de spam verschenen was van je @outlook.com mail?
En vervang alles vóór het @ teken door XXX in posting #5.

Tijs.
 

Bijlagen

  • mailheader_han2.JPG
    mailheader_han2.JPG
    134,7 KB · Weergaven: 192
Laatst bewerkt:
Ook deze site geeft geen problemen aan met je betalingsherinnering. Dus wordt de vraag of je de volgende mailheader kunt posten, wat jij noemde (1 mailheader van mail die in de spam verscheen van de categorie factuurmail is genoeg):

-Bij outlook account 2 komen de facturen in de spambox
-Bij het hotmail account komen de facturen ook in de spambox


Tijs.
 
- het gedeelte voor @ dacht ik al gewijzigd te hebben, maar waarschijnlijk niet opgeslagen. Nu wel in orde.
- ik weet zeker dat de mail header van een mail was die in de spambox van mijn @outlook.com mail stond

Bijgaand als bijlage de email header van het hotmail account.
 

Bijlagen

  • Email header hotmail tbv helpmij.docx
    106,9 KB · Weergaven: 122
Ik heb de laatste header door de mail header analysis van Microsoft/hotmail.com/outlook.com gehaald (deze link), en wordt o.b.v. inhoud (=content) als spam gezien. Dus (zoals we eerder al zo goed als zeker uitgezocht hadden) niet op basis van SPF, op spamlijsten staan van de mailserver etc., dus, algemeen gesteld, niet als spam o.b.v. de techniek.

Zie bijlage. De SCL (Spam Confidence Level) wordt hier 'uitgelegd' en de SFV (Spam Filtering Verdict) hier. Uit de laatste link:
SFV:SPM The message was marked as spam by the content filter.

Nu vermoed ik dat het niet aan de PDF bijlage ligt, dus lijkt het me dat het ligt aan de body van je mail. Wat je kunt proberen is dezelfde mail te versturen (doorsturen lijkt me het handigste), waarbij je de hele (body) inhoud eerst verwijdert en daar vervolgens alleen iets neerzet als:
Code:
Geachte Mevrouw

Hierbij de bijlage

en dan sturen naar dat hotmail account en kijken of die wéér in de spam belandt.

Tijs.
 

Bijlagen

  • mailheader_han2_hotmail.JPG
    mailheader_han2_hotmail.JPG
    243,1 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs

Ik heb rechtstreeks vanuit Outlook ( dus niet via Exact ) het bericht wat in map Verzonden staat, doorgestuurd.
( Oorspronkelijke body verwijderd en als nieuwe tekst ingegeven "Geachte mevrouw, hierbij de bijlage" )
Deze verdwijnt prompt in de spambox

Ook rechtstreeks vanuit Outlook gewoon een "blanco mail" ( zonder tekstregel, zonder tekst en zonder bijlage ) verstuurd
naar hetzelfde hotmail account : ook in de spambox.

Dus het lijkt niet aan de bijlage maar zelfs ook niet aan de body te liggen :rolleyes:

Voor alle zekerheid heb ik even gecontroleerd of in dat hotmail account het verzendende email adres
niet per ongeluk als geblokkeerde afzender ingesteld staat, maar ook dat is niet het geval.

Ook met ons andere email adres geprobeerd een mail zonder bijlage te versturen, maar ook deze verdwijnt in de spambox.

Ik weet niet of ik als test kan proberen het verzendende email adres in mijn hotmail account als veilige afzender
toe te voegen ?
 
Laatst bewerkt:
Even voor de zekerheid: Met verwijderen van de body bedoel ik ook het verwijderen (beter nog: niet opnemen) van de handtekening onder het bericht. Dat was inderdaad het geval?

EDIT, toevoeging: Kun je me melden (naar schatting) hoe veel mails via (het huidige ip-adres van) deze mailserver zijn verstuurd naar puur hotmail.com/live.com/outlook.com mailadressen in de loop van de jaren?
Het anti-spam systeem van Microsoft houdt namelijk ook rekening met zgn. "reputatie", dus hoe meer mails zijn verstuurd (en (hopelijk) door de ontvangers niet zélf als spam gemarkeerd), hoe kansrijker [in de loopt van de tijd] jouw mails niet als spam worden gezien. Zijn het er maar weinig geweest, dan zal de reputatie nog 'slecht' zijn. Overigens worden (technische) zaken als SPF records etc. ook meegewogen in die reputatie, dus mooi dat dáár in ieder geval niet het probleem zit.

Het toevoegen van een afzender aan vertrouwde/veilige afzenders zal jou best helpen, maar helpt niets voor je originele probleem (dus dat 'buitenstaanders' jouw mail in de spambox krijgen).
Als test zou je het eens kunnen proberen en dan weer een mail sturen.

Overigens zou ik de test met 'geen body, geen bijlage' etc. toch zo uitvoeren dat je iets in de body hebt staan en iets in het Onderwerp. Hopelijk hoef ik het niet uit te leggen, maar stel ik krijg een spam mail zonder wat dan ook erin, dan zou ik mogelijk nieuwsgierig kunnen worden en een antwoord terug sturen (naar de spammer) van: Uw bericht was leeg.
En daarmee heeft de spammer dan weer een werkend e-mail adres te pakken/geverifieerd. Dus een helemaal lege body of onderwerp lijkt me niet verstandig. Outlook geeft er ook (standaard) een melding over, met de vraag of je het tóch wilt versturen, ondanks het ontbreken van...

Het mysterie begint overigens ook voor mij steeds meer een mysterie te worden, gegeven de uitkomsten van je laatste tests... Opties raken op, en ik begrijp er steeds minder van. :shocked:
Ik zie nog een paar mogelijkheden (gegeven dat het geen spam is die je verstuurt) en dat is te zien op deze link.
Je zou dus contact de troubleshooting informatie kunnen door nemen en (vooral) contact opnemen met Microsoft/hotmail/live:
Deliverability "Why is my mail blocked?"
If you have deliverability issues when sending to Hotmail, please read our general guidance here. If you still have problems and need to contact Hotmail Sender Support, please fill out the form here.

Overigens (alleen even voor de volledigheid genoemd, was goede instructie/informatie): hier tips over HTML mail, gebaseerd op het anti-spamalgoritme van SpamAssassin, maar zal waarschijnlijk ook van nut zijn bij andere anti-spam mechanismen/programma's (zoals die van Microsoft/hotmail etc.)



Tijs
 
Laatst bewerkt:
Op die handtekening heb ik in eerste instantie niet gelet : bij een van de twee emails komt die er standaard onder te staan.
Ik heb nu als test een mail zonder handtekening, met onderwerpregel en tekst in de body verstuurd. Resultaat : spam :eek:

Op jouw vraag "Kun je me melden (naar schatting) hoe veel mails via (het huidige ip-adres van) deze mailserver zijn verstuurd naar puur hotmail.com/live.com/outlook.com mailadressen in de loop van de jaren? moet ik jou het antwoord schuldig blijven. De huidige mailserver gebruik ik sinds wijziging van hostprovider, en dat is eind vorig jaar.
Hoeveel mails er in die tussentijd verstuurd zijn naar hotmail/outlook/live durf ik zo echt niet te zeggen.

Wacht, maar ik kan natuurlijk in de mappen "verzonden" zoeken op hotmail, outlook en live.
Vanaf 17 maart 2017 ( van eerder alles verwijderd ) 75 naar hotmail,
vanaf 3 april 2017 ( van eerder alles verwijderd ) 16 naar live
vanaf 17 maart 2017 ( van eerder alles verwijderd ) 9 naar outlook

Gemiddeld in drie maanden dus ruim 100. Ik weet niet of dat "veel" is en wanneer het genoeg is om in de loop van de tijd niet meer als spam gezien te worden.

Ook heb ik naar het contactformulier gekeken "Afzendergegevens voor bezorging van Outlook.com", maar hierbij speelt mijn leek-zijn parten :rolleyes:
Want, als ik hiervan "gebruik" wil maken, weet jij dan of ik per e-mail adres een formulier moet invullen ?
En hoe weet ik wat mijn uitgaande ip-adressen zijn ?
En veranderen die ip-adressen ooit ? ( weet niet hoor, maar stel dat dit gaat lukken en ip zou in de loop van de tijd om wat voor reden dan ook wijzigen, zit ik weer met hetzelfde probleem ?)
En "kopieer en plak evt. foutberichten, wat vul ik hier in ?
En waarom is de url van onze website hierbij van belang ?

Mocht jij me niet verder kunnen helpen met mijn vragen over het contactformulier, neem ik aan dat mijn allerlaatste mogelijkheid is om hierbij hulp
in te schakelen van mijn hostprovider.

Tot zover wil ik je ontzettend bedanken voor je enorme geduld en pogingen mij ook nog enige uitleg te geven :thumb:
 
Lijkt me niet dat je voor alle e-mail accounts wat moet invullen, want het gaat bij jou (alleen) om 1 maildomein, dus je kiest Overig bij "Vanuit welk domein wilt u verzenden?" en je vult bij dezelfde vraag (2 vragen verderop) in:
raaymakersoirschot.nl
En die uitgaande ip-adressen, dat zou het ip-adres van je mailserver moeten zijn, want alle mails die als spam worden gezien worden van daaruit afgeleverd:
Dus daar invullen:
109.237.213.218/32
[Die /32 betekent dat het geen hele reeks van ip-adressen is maar slechts 1 ip-adres. Bij een lager getal was het een reeks geweest.]

Verderop moet je aangeven een Gedeelde server te gebruiken, dus kiezen bij "Hebt u een toegewezen of gedeelde server?" voor: Gedeeld

Hopelijk kom je hiermee verder. :) Verder graag gedaan m.b.t. de hulp totnutoe.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Een update :

Mijn provider heeft niets kunnen vinden waardoor mijn mails niet aankomen of in de spambox belanden bij outlook/live/hotmail accounts.

Wel kreeg ik het advies HTML en/of plaatjes IN mijn mail te voorkomen, dat komt volgens hem voor spamfilters vaak "spammy" over”
Plaatjes gebruik ik niet in betreffende mail, maar waar ik wel aan denk is dat mijn standaard instelling voor het opstellen van berichten op HTML staat.

Inderdaad stond hierover al een linkje in een eerder antwoord, maar vond ik nogal technisch voor een leek als ik en zeker het Engels maakte het niet gemakkelijker op.
Maar : Zou het hieraan kunnen liggen dan ? Kan ik dit beter op “tekst zonder opmaak” zetten ? Mijn provider dacht dat dit zeker te proberen zou zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee ? Mij lijkt het vaak niet praktisch zonder opmaak, maar goed, als dat mijn probleem zou oplossen zou er goed mee te leven zijn....

Ik wil even afwachten of dit resultaat geeft. Zo niet, wil ik alsnog dat formulier voor Outlook.com invullen, maar vraag me af of dit ook voor Outlook 2013 werkt ?


En dan nog iets waar het aan kan liggen ? : ik lees ook dat je moet voorkomen grote hoeveelheden e-mail met het zelfde bericht en/of onderwerp te versturen.
Echter 1x per week worden hier zo'n 30 facturen tegelijkertijd verstuurd met in het onderwerp "factuur".
Dit zou natuurlijk ook een reden kunnen zijn om dit als spam te zien dan....
Hoe kun je zoiets echter omzeilen, iemand een idee ?
 
30 stuks is geen probleem. [Het zou zelfs geen probleem mogen zijn als je 1 mail met 30 geadresseerden zou versturen (meeste mailproviders houden een grens van 50 per mail aan etc.) Is hier niet eens aan de hand.]

Tekst zonder opmaak versturen zou een oplossing (lees: workaround) kunnen zijn, maar komt richting de ontvangers wel 'kaal' over. Nu gaat het over facturen, maar als het nieuwsbrieven had betroffen zou het in ieder geval raar overkomen bij de ontvangers. Ik zou zeggen: Probeer het, je hebt een paar test-accounts waar je zo'n mail zonder opmaak naar toe kunt sturen.
Ik roep hierbij even in herinnering dat het content gerelateerde spammeldingen betreft, dus de inhoud van de mails wordt momenteel niet goedgekeurd.

Tijs.
 
Ik zit me suf te piekeren wat het toch kan zijn dat ontvangers van outlook/hotmail/live onze berichten/facturen als spam zien.

Ik heb wat dingen uitgeprobeerd :

- in Outlook "tekst zonder opmaak"gekozen in plaats van HTML. Maakt niet uit wat hier ingesteld is ; mail komt in spambox.

- In Exact Globe gekeken of het misschien met een bepaalde instelling te maken kan hebben.
In Exact Globe kun je aangeven of facturen verzonden moeten worden met Outlook of via SMTP.
Nou snap ik van dat smtp bar weinig, maar goed, het stond bij mij op Outlook en ik ben begonnen
met dit op SMTP te zetten. Hierbij moet je o.a. de servernaam en het poortnummer invullen.
Alle gegevens ingetikt en poortnummer op 587 gezet.
Hierbij komt de mail helemaal niet aan : noch op mijn hotmail account, noch op ons gewone e-mail adres, dus ook niet in de spambox.
Dus dit maar weer teruggezet op Outlook.

- Eerder zei ik al dat ik geen afbeeldingen in mijn e-mail berichten had.
Nu zie ik echter in Exact Globe dat het begeleidend schrijven dat ik met de facturen meestuur, staat op "afbeelding".
Ha, dacht ik, dat zal het zijn !! Dit op HTML gezet en opnieuw uitgeprobeerd. Helaas, even zo vrolijk weer in de spambox.

Ook geprobeerd rechtstreeks vanuit Outlook ( dus geen facturen via Exact ) mails te versturen maar ook die komen
in de spambox.
Zelfs al heb ik enkel de tekst "test" of wat dan ook....
Dus ik kan er niet bij wat die inhoud dan kan zijn die als spam gezien kan worden.

Ik word er ondertussen echt kierewiet van want ik zou er zo graag achterkomen wat de oorzaak hier van is.

Mochten er nog tips of adviezen zijn : ik zou er heel blij mee zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan