Access probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
121
Ik heb jaren geleden een programma gemaakt met access 2002.
Ik probeer dat nu te openen (op een andere computer) met access 2010 helaas lukt dat niet.
Op de oude computer werkt het wel en is ook in de bewerking mode te openen.
De CD van access 2002 heb ik niet meer dus ik heb een probleem om het programma over te zetten.
Weet iemand een oplossing?
B.v.d. Geert
 
Laatst bewerkt:
Soms kun je wat met de bestanden/mappen die staan in de C:\MSOCache map qua installatie op een andere computer.
Dit is een verborgen map, dus kijk er eens in via (uiteraard op de computer met Access 2003):
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> C:\MSOCache
Submappen voor diverse onderdelen van Office staan dan (doorgaans) in de submap All Users en zijn mappen met (o.a.) MSI installatie-bestanden erop die je kunt (proberen te) dubbelklikken.
Uiteraard probeer je eerst die in de submap voor Access en als dat niet lukt/werkt die in de submap met Office

Je zou de hele inhoud kunnen kopieren naar stick en dan kijken of je er op de andere computer wat mee kunt, qua installatie van Access 2003. Ik neem aan dat je beschikt over de installatie-cd /-media van Office 2010, dus ik raad je aan om dan eerst de Access 2010 component van Office 2010 te deïnstalleren. En natuurlijk de code van Office 2003 gebruiken, die je (bijv.) kunt achterhalen met Belarc Advisor die je gebruikt/installeert op de computer met Office 2003 erop.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, bedankt voor je reactie helaas lukt het niet om het over te zetten.
Op de oude computer staat W7 en op deze W10 daar zal het misschien wel aan liggen.
Zou er een conversie programma voor dit probleem bestaan?
Of kan het zijn dat 2003 in 32 bits gemaakt is en nu access met 64 bit werkt?
 
Laatst bewerkt:
Een 2k3 db moet je probleemloos kunnen openen in de nieuwere versies, dus de vraag is dan waarom het met deze niet lukt. Daarvoor zou ik de db dus moeten zien. Is het wel een volwaardige db (.mdb extensie) of is het een mde bestand?
 
Dat weet ik niet (wacht totdat Access deskundigen er iets over zeggen), wel zou het kunnen zijn dat, indien je Access bestand is gëxporteerd naar een ander Access bestandstype (het ACCDB bestandstype zou een kandidaat kunnen zijn), het wél werkt in die nieuwere versie:
ACCDB – The file extension for the new Office Access 2007 file format. This takes the place of the MDB file extension.
Volledige lijst aan mogelijkheden: hier

Uiteraard ga ik ervan uit dat je in die Office 2003 versie ook nieuwere types kunt openen/opslaan, mogelijk kan die dat niet. Dan zou je kunnen kijken of deze instructie het mogelijk maakt om de database te converteren op de pc met de andere Office versie of je probeert het op deze manier, dus via een aanroep van Access met parameters ( /convert ).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Of kan het zijn dat 2003 in 32 bits gemaakt is en nu access met 64 bit werkt?
Dat is sowieso geen geweldig idee; probeer zoveel mogelijk van de 64 bits versie af te blijven; hij biedt niks extras en levert alleen maar compatibiliteitsproblemen op.
 
Uiteraard ga ik ervan uit dat je in die Office 2003 versie ook nieuwere types kunt openen/opslaan, mogelijk kan die dat niet.
Sinds wanneer zijn Office producten downward compatible? Access in ieder geval niet.
 
@OctaFish: Dat dacht/verwachtte ik al, ook omdat het compatibility pack niets doet voor Access (wel voor Powerpoint, Excel, Word etc.) Vandaar de alternatieven (=converteren met de nieuwe(re) versie). :D

Tijs.
 
OctaFish, ik wil de dbase (mdb) wel naar je sturen via wetransfer geef maar een adres
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je een mail gestuurd; je kunt je email adres verwijderen.
 
Ik kon beide database prima openen in Access 2010. Wél dus de 32 bits versie. Die ook compatibel is met de oudere versies. De oplossing lijkt simpel...
 
Dat is een goed bericht. Helaas moet ik dan office opnieuw installeren ik hoop dat het geen problemen geeft met m'n outlook. Bedankt voor de moeite.
 
Ik heb access terug gezet naar de 32 bits versie maar nu krijg ik een halt (zie bijlage) Aangezien ik een beginneling ben weet ik niet wat te doen.
Ik kan de db wel in de bewerkingsmodus openen.
Wie weet een oplossing.Bekijk bijlage Halt access.docx
 
Ik kan de db wel in de bewerkingsmodus openen.
Dan is er in beginsel niks aan de hand met de db, maar dus wel iets met je startformulier: dat roept een stuk code aan waar een fout in zit. Bijvoorbeeld omdat een bibliotheek niet meer aanwezig is, of een andere naam heeft. Je kunt het beste de db eerst comprimeren en herstellen, en daarna compileren in het VBA venster.
 
Helaas heeft het comprimeren en herstellen niet geholpen. Bij het compileren kreeg ik een foutmelding variabele is niet gedefinieerd op cboZoek_categorie.

Private Sub cboZoek_categorie_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_cboZoek_categorie_AfterUpdate

DoCmd.GoToControl "txtID_Naam"
DoCmd.FindRecord cboZoek_categorie, acEntire, False, acDown, False, acCurrent, True
txtNaam.SetFocus

' Veld leeg halen
cboZoek_categorie = ""

Exit_cboZoek_categorie_AfterUpdate:
Exit Sub

Err_cboZoek_categorie_AfterUpdate:
'MsgBox Error$
Resume Exit_cboZoek_categorie_AfterUpdate

End Sub

Ik snap er niets van want in de db is niets aangepast en onder access 2002 werkte het goed.
Dat zal wel puzzelen worden want van VBA snap ik maar weinig.
 
Ik zie geen variabele in die code staan, wel twee velden waarvan ik me afvraag waarom er één überhaupt in zit (de eerste regel).
Code:
    DoCmd.GoToControl "txtID_Naam"
    DoCmd.FindRecord cboZoek_categorie, acEntire, False, acDown, False, acCurrent, True
    txtNaam.SetFocus

Maar het feit dat de compiler daar op struikelt, betekent dus dat daar een probleem zit. Zelf zou ik dan de keuzelijst (blijkbaar is het een keuzelijst om een record op te zoeken) even opnieuw maken.
 
OctaFish, Bedankt voor je reactie ik kom niet verder met de fouten in het programma. Over 2/3 weken krijg ik de versie van Access 2002 en ik hoop dat dat dan weer wel werkt. Mocht ik weer op problemen stuiten dan meldt ik mij wel weer.
 
CD office XP (2002) ontvangen van deze alleen access geïnstalleerd en de database werkt weer goed gelukkig zonder fout meldingen.
Allen bedankt voor de hulp.
Geert :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan