CCTV beelden naar cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
52
Ik heb een cctv-systeem en de beelden daarvan worden opgeslagen op een interne HD van 4Tb, op zich ruimte genoeg, want als deze volraakt worden gaat het oude eraf om ruimte te maken (behalve als ik een markering heb gemaakt).
Probleem is, dat als er iets zou gebeuren (bijv. brand, inbraak) de recorder ook beschadigd of weg zou kunnen raken.
Ik wil de beelden dan ook in de vorm van een back-up in de cloud plaatsen.

Ik heb een dropbox account en een google-drive, maar hoe kan ik instellen dat de beelden als back-up daar komen ?
Voor een ieder die antwoorden heeft maar eerst meer wil weten over de configuratie e.d., ik zie jullei vragen graag.

gr.,
Ed
 
Het is niet van belang merk + type cctv te noemen? Lijkt mij echter ******* relevant: Mogelijk kan jouw systeem helemaal niets met cloud-opslag.

EDIT, toevoeging: Ook is relevant hoe groot de upload-snelheid van je Internet-verbinding is, want is die (te) laag, dan kan het natuurlijk ook niet gaan werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

lijkt mij ook ******* handig:

HIKVision cctv, model DS-7604NI-E1 / 4P/A, bedraad type.
Data wordt via switch over de router gedeeld naar mijn thuisnetwerk, is zowel bedraad als via wifi te bekijken.
Buiten bereik wifi kan ik via 4G de beelden zien.

Download 6272kB, up 842kB / sec. bedraad uiteraard

Ed
 
Deze dus.

Ik zie Outgoing bandwidth staan: 80Mbps [zal wel een maximum waarde zijn.]
Wat zich vertaalt in (ong.) 9 mBps
Dat haal je niet met upload-snelheid, maar (relevanter nog): de handleiding en de specificatiesheet zegt niets over het exporteren/opslaan in de cloud.

Ga er (dus) maar vanuit dat je gedachte oplossing niet gaat werken. Zou bovendien je Internetverbinding bijzonder belasten. [Hadden wij op ons bedrijf ook, streamen van zo'n 7 camera's naar Panasonic Cameramanager "cloud opslag", zodat (bijv.) de bewakingsdienst kon (mee-)kijken.]

Tijs.
 
Dank voor het snelle meedenken.
Heb je misschien een andere aanvliegroute voor dit "probleem" ?
Ed
 
Ik niet, ik zie geen betere oplossing voor dit apparaat dan die je nu al hebt/gebruikt.

Tijs.
 
Tijs heeft gelijk. Los van de prijs van 4TB opslag in de cloud, moet je upload het wel bij kunnen houden natuurlijk. Dat wordt dus , en een dure glasvezel verbinding, en een cloudhost die de data met de benodigde snelheid kan ontvangen/verwerken. En dan nog moet de HIKVision het ondersteunen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan