Script werkt opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die cURL oplossing van hun kan ook, is zelfs robuuster.

Maar wat lukt er niet aan het implementeren ervan?

Verder kom ik dit IN je HTML tegen?

Code:
... hoop code....
<html>
<head>
  <title>website status</title>
</head>
<body>
<p id="Status" style="color:#d520dd;font-size: 20pt; font-family: Arial" ></p>
<script type="text/javascript"  src="https://www.ivrmanager.nl/xml/status/default.asp?cust=trudyhekkert"></script>
<script>
document.getElementById("Status").innerHTML = status;
</script>
</body>
</html>
.... nog eenn hoop code...
Klopt nergens naar. Gooi maar eens door de validator. Je bent toch hopelijk wel bekend dat het bouwen van een site niet alleen maar knippen en plakken is, en ook vooral het logisch kijken is? Want waarom zou je in je HTML nog eens opnieuw een html en een body willen openen?

Programmeur zijnde is geen makkelijke job, merk ik wel.
Valt reuze mee. Als je maar weet wat je doet. En niet lukraak maar wat probeert.
Als je veel dingen niet snapt, ga je naar de manual toe, of spijker je je kennis bij d.m.v. een tutorial.

Want nog steeds klopt je code niet.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik van beleasy had gekregen hè, niet zelf gemaakt hoor!

En er staat geen hoop code in. Geen idee waar je dit ziet.

dit is alles wat er in staat:
Code:
<html>
<head>
  <title>website status</title>
</head>
<body>
<p id="Status" style="color:#d520dd;font-size: 20pt; font-family: Arial" ></p>
<script type="text/javascript" src="cmproxy.php?customername=trudyhekkert"></script>
<script>
document.getElementById("Status").innerHTML = status;
</script>
</body>
</html>

gemaakt door beleasy.
Ik maak geen scripts.
 
Maar... waarom zet je dat integraal IN je HTMLcode?

Hun kunnen deze code wel geven, maar je moet zelf wel snappen wat je met die code moet doen. Een HTML-site is al opgebouwd uit een html-element waar alles in staat, en dan de head-sectie met de title erin, en een body.
Waarom zou je dat dan opnieuw willen doen?

Als je zelf geen scripts maakt, of ervaring met HTML hebt. Leer dat dan eerst! Vooral als je je met klanten bezig houdt.
Zorg dat je een goede work-flow hebt hoe je zulke zaken aanpakt, en niet direct maar wat probeert. Voor hetzelfde geval was de site van je klant kapot, waardoor deze inkomsten-derving zou kunnen krijgen. En juridisch zou dat op jou te verhalen zijn.

Daarom: Testlocatie opzetten! Al is het een kopie van de site op http://testing.trudyhekkert.nl waar je op kan klooien. Of desnoods lokaal een WAMP-webserver (XAMPP bijv.)

Het klinkt misschien hard, maar het zijn wel feiten waar je je goed bewust van moet zijn. Vooral als je klanten hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is een goede. Niet over nagedacht eigenlijk. Dus de html kan eraf...
 
Het is NIET alleen de html-tag, kijk gewoon eens goed. :)
En klik ook eens op het linkje van de validator.
 
En klik ook eens op het linkje van de validator.
Ja, dat heb ik gedaan. Maar daar moet ik echt goed voor gaan zitten.
En ik heb nu dat geduld even niet.

Voor nu werkt het, vraag me af waarom die beleasy daar nu zo moeilijk over heeft gedaan. Had een hoop ellende gescheeld.

ps. Wat ik mij wel afvraag:
als ik andere files bekijk in de DA, bijv. readme.html (of andere)
dan begint dat ook met html en head.

Waarom zou dat status.html script dan zonder html en head moeten?

Ik zal wel te simpel denken ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom verwijt je hun dat ze zo moeilijk doen? Doel je op die code de ze geven, die je dus niet integraal kan invoegen?

Ga er gewoon vanuit dat alles wat in de head en de body staat van hun voorbeeld, dat die ook bij jouw site in jouw head en body sectie moet komen te staan. De title is niet van toepassing natuurlijk.

status.html heb je het over, maar je voegt die inhoud volledig in je script in? Waarom? En hoe?
Wat doe je nou precies om die code in je template te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je nou precies om die code in je template te krijgen?
Dat regel ik via de DirectAdmin.

Daar maak ik een nieuwe file aan (of upload het).
Daarnaast zet ik het script in een text widget, zodat het op elke pagina te zien is.
Overigens was dit de eerste handleiding van die bel provider.

Trudy heeft namelijk geen aparte zijkanten, alles is hetzelfde op elke pagina.

Ik geef hun niet de schuld dat IK het niet goed doe, maar dat zij gewoon veel eerder met deze oplossing hadden kunnen komen ipv zo achterlijk te reageren.
Dan was alles gelijk klaar geweest. Nu zit ik mijn tijd te verdoen om een andermans script anders te maken met behulp van jou, terwijl ik de balle verstand van programmeren heb. Ik heb andere klanten van mij moeten opschuiven daardoor en ik word er niet voor betaald.
Daarom.
 
Dat regel ik via de DirectAdmin.
De FileManager van DirectAdmin is geen goede editor. Wel leuk om iets snel aan te passen, maar in de praktijk raad ik aan om dit zo weinig mogelijk te gebruiken.
Ik gebruik het alleen maar voor configuratie-dingetjes aan te passen, zoals config's en .htaccess.

Ikzelf gebruik NetBeans (gratis) als code-editor, en ontwikkel al mijn sites lokaal. Daarna ga ik het op mijn hosting uittesten op een aparte (sub)domein, en als alles werkt, dan upload (kopieer) ik het naar de publiekelijke 'live' omgeving.

Trudy heeft namelijk geen aparte zijkanten, alles is hetzelfde op elke pagina.
Je vertelt zelf dat je DirectAdmin hebt. Dan is de kans groot dat je een subdomein kan aanmaken voor test-doeleinden. Met de FileManager kan je de hele of halve Wordpress omgeving over en weer kopiëren.
Ik geef hun niet de schuld dat IK het niet goed doe, maar dat zij gewoon veel eerder met deze oplossing hadden kunnen komen ipv zo achterlijk te reageren.
Je hebt het over die mensen achter IVR-manager, die geen SSL aanbieden?
Dan was alles gelijk klaar geweest. Nu zit ik mijn tijd te verdoen om een andermans script anders te maken met behulp van jou, terwijl ik de balle verstand van programmeren heb. Ik heb andere klanten van mij moeten opschuiven daardoor en ik word er niet voor betaald.
Zorg gewoon dat je weet wat je doet, in plaats wat aan te rommelen. Leuk voor iets privé, maar niet voor een klant.
Of je ervoor betaald wordt of niet maak niks uit. Zorg dat je op een goede en veilige manier werkt. Ikzelf sleutel ook niet zomaar aan een motor van een auto van een kennis zonder dat ik weet hoe een motor precies werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf sleutel ook niet zomaar aan een motor van een auto van een kennis zonder dat ik weet hoe een motor precies werkt.

Ik ben zo'n type die dat wel zou doen ;)
Ik ben een doe mens, en geen lees mens. Ik maak combiketels (driewegklep ooit vernieuwd) en andere dingen.
Ik kijk wel even hoe het zou moeten, maar haal het liever zelf uit elkaar om te zien hoe het dan weer in elkaar moet.

Heb ook vaak mijn eigen systeem hier om zeep geholpen ;) Maar ja, Linux, dat is zo weer geïnstalleerd.

Inderdaad kan ik een subdomein aanmaken, ik weet ook precies hoe dat werkt ;).
Ik heb altijd back-ups achter de hand, en alles liep ook gewoon goed. Ik werk al langer met WP icm DA hoor ;)

Ik laat het hier maar bij, voordat.....nou ja......de warmte binnen slaat.

Nogmaals dank voor alle hulp. Ik zal wat vaker proberen te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Als het jou bevalt, prima zo. Maar zorg dat je weet wat je doet. En hopelijk doe je wat met mijn tips.

Met een goede editor had die allang aan de bel getrokken over je foute HTML en had het je een hoop tijd bespaard.

Misschien toch een idee om het roer om te gooien. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan