aanmelden met microsoft account ipv gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
741
hallo,

situatie: microsoftaccount beschikbaar, windows 10(student versie) geïnstalleerd
opstarten pc standaard gebruikersaccount, in plaats daarvan aanmelden met bestaand microsoftaccount via instellingen, email en ww in gevoerd, geen reactie er verandert niets, dus na elke opstart nog steeds lokaal gebruikersacount en dat wil ik niet. het is gekomen na een crash van de ssd-schijf, deze schijf vervangen door een nieuwe en windows weer opnieuw erop.

Alles werkt verder prima alleen geen verbinding automatisch met de cloud e.d. Wie weet waarom het aanmelden met een microsoftacount via instellingen niet lukt, ergens een registersleutel?

Bedankt alvast voor tips e.d.
 
alleen geen verbinding automatisch met de cloud
Het woord 'cloud' wordt te pas en te onpas gebruikt, en hoogstwaarschijnlijk hier fout gebruikt: Bedoel je dat er geen Internet-verbinding is op dat moment?
Indien ja, dan moet je (voor de test) eens inloggen op je lokale account, checken (of ervoor zorgen) dat er Internet-toegang komt, je afmelden (dus niet Windows afsluiten of herstarten) en dan eens kijken of je kunt inloggen met het Microsoft account. Hopelijk heb je dan (nog steeds) Internetverbinding en kan je Windows (dan) de aanmeldservers van Microsoft bereiken.

Wat (Windows-)instellingen ermee te maken hebben zie ik (zeker op dit moment) niet, en ik vrees dat je daar gewoon een denkrichtingsfout maakt.

Tijs.
 
Op verzoek van TS weer geopend.
Kijken of er nu wel een reactie komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan