Windows to go uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tlips

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
112
Updates van windows op mijn laptop (Acer. win 10) lukken niet meer.
Op een of andere manier is mijn Acer een "windows ToGo"machine geworden.
Dat was niet wat ik wilde! Nooit om gevraagd.
Dat betekent dat de "usb"schijf geen updates kan krijgen.
Wie herkent dit probleem.
Wie heeft een tip?
Alvast bedankt
Toon
 
Laatst bewerkt:
Doe eerst eens een schermafdruk van Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ), gemaximaliseerd.
(Zal ook blijken uit de schermafdruk): De harde schijf waar de C: partitie op staat is nu "Verwisselbaar"?
Wat is er met die schijf gebeurt? Vervangen door een andere? En indien ja, zit die andere harde schijf op dezelfde aansluiting als de originele?

Tijs.
 
Hallo Tijs,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de c:schijf(partitie) al langere tijd in gebruik zonder problemen.
Heb net de schijfpartitie vergroot.

mmc_2017-07-04_12-43-24.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie niets dat je bewering ondersteunt dat je nu werkt met "Windows To Go".

Laat ons zien (in een schermafdruk bijv.) waar je dat uit geconcludeerd hebt. Voor hetzelfde geld is het gewoon een probleem in jouw Windows met Windows Updates...

Tijs.
 
Hallo Tijs,
Bijgaande schermafdruk geeft mij de indruk dat ik windows to go heb.
rundll32_2017-07-04_13-51-20.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a. Windows To Go werkt alleen op Windows Enterprise versies, die je doorgaans alleen ziet in bedrijfsnetwerken.
Ik neem toch aan dat je niet een Enterprise versie hebt? Check het via msinfo32.exe en kijk (na de analyse) bij "Naam van het besturingssysteem". Zou daar ook (nog) ToGo bij staan, dan graag een schermafdruk hiervan.
b. Hoe genereer je die melding uit je schermafdruk? Oftewel: Wanneer/hoe krijg je die melding?
c. Je hebt toch wel een legale Windows versie, he? Dus niet een illegale en dan zeker niet zo'n getweakte versie die je op Internet wel eens aantreft? [Zie ook a.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,
Deze win 10 update home is geplaatst over een voormalige (vermoedelijke) enterpriseversie.(Legaal, onderwijslicentie)
De melding heb ik zelf opgeroepen. met zoekfunctie.
Ik stuur weer een schermafdruk mee.msinfo32_2017-07-04_14-06-47.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed, even wat zaken over Windows to go (dus even niet gericht op het "afzetten" van windows to go):
a. Windows updates horen gewoon mogelijk te zijn. [Zie ook b.]
b. Enige wat niet kan is een Refresh en upgrade naar nieuwere Windows versie (Windows 11, Windows 12 etc.). Maar To Go kan helemaal niet, want je werkt met harde schijven, niet met USB sticks(!) Zie ook deze link
Bovendien zouden andere (harde) schijven verborgen moeten zijn, maar dat zijn ze niet (zie je 500 GB harde schijf met je Data (=D:) partitie).
Wél is het zo (zie eerste link) dat een Windows 10 Education ook het maken van To Go mogelijk maakt (net zoals Enterprise editions), dus des te meer kans dat je een van beiden op je computer had.

Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoe (de benaming/identificatie) To Go er vanaf te krijgen, maar evengoed blijft a. van toepassing.

Tijs.
 
Verwijderen van ToGo aanduiding:
Start regedit.exe
Ga naar registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
Verwijder (in het rechter deelvenster) de registerwaarde PortableOperatingSystem
Herstart je pc.
Check of de melding uit posting #5 nu wegblijft.

Tijs.
 
Beste Tijs,
Voorlopig even bedankt voor je moeite.
Ik ga ermee aan de slag
vrgr
Toon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Tijs,
Upgrade gelukt, Je informatie heeft goed uitgepakt.
Bedankt!
 
Tot je dienst, fijn dat het je geholpen heeft. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan