verzonden email wordt opgeslagen onder ander email adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
136
ik heb in outlook 5 email adressen. mijn laatst toegevoegde email adres had een nogal lege verzonden emails mapje terwijl ik toch mails had verzonden. Nu kwam ik erachter dat die in de verzonden emails map van een ander email adres stonden.
dus ik verstuur vanaf aaa@muman2.nl en het wordt bewaard in de map verzonden emails van bbbb@hetnet.nl

Hoe krijg ik dat op de juiste plek?
 
a. Weet je wel heel zeker dat die mails niet verzonden waren met afzender bbbb@hetnet.nl maar met aaa@numan2.nl? Check het!
b. Indien a. positief beantwoord: Je wilt blijkbaar dat mail verzonden als aaa@numan2.nl in de 'eigen' Verzonden Items komen te staan van aaa@numan2.nl?
En aaa@numan2.nl is een gedeelde Microsoft/Office365/Microsoft Exchange mailbox? Indien ja, kijk hier, Methode 1.

Tijs.
 
En aaa@numan2.nl is een gedeelde Microsoft/Office365/Microsoft Exchange mailbox? Indien ja, kijk hier, Methode 1.

ik heb zitten kijken bij de pagina die je aangeeft maar voor ik daar mee bezig ga is dubbelchecken wel nodig denk ik. Hoe weet ik of er sprake is van een gedeelde emailbox? Ik heb nu 6 (geen 5 zoals gemeld) email adressen in outlook 2010 staan: 2x hetnet.nl, 2x gmail en 2x muman2.nl en ik heb wat steekproeve gedaan maar het lijkt vooral het laatst toegevoegde emailadres te zijn waar dit gebeurd. de tekst van de mappen is ook engels waar de rest gewoon nl is. Alle andere emailadressen hebben gewoon de verzonden emails in de juiste map 'verzonden email'.

Ik heb wat intern verzonden vanaf dat laatst toegevoegde adres en dan zie ik inderdaad dat in een hetnet.nl map het verdwijnt van 'uit' en later staat het daar bij 'verzonden' maar in de email zelf staat wel het adres vanaf waar het verzonden is. een return komt daar ook binnen in 'in'.

Ik heb ook nog even bij account instellingen gekeken; de hetnet adressen hebben pop, de gmail adressen hebben imap en de muman2 adressen de een imap en de ander pop, zit het daar niet in?
met al deze extra info nog steeds de juiste link en methode 1?
 
Het registry-verhaal gaat niet op bij IMAP/POP3 accounts, alleen bij MAPI/Microsoft Exchange/Exchange Activesync mailaccounts, zie (bijv.) deze uitleg

Lijkt mij dat je (zoals je al vermoed) iets moet gaan doen aan de IMAP indeling van het 6de account (te synchroniseren mailmappen, naamgeving mailmappen etc.) Daar ga ik mijn handen niet aan branden / daar ga ik niet over speculeren, omdat ik niet de beheerder van jouw/jullie mailserver ben. Dus ga in overleg met de postmaster/beheerder van jouw/jullie mailserver zou ik aanbevelen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan