Geen internet na bliksem inslag 1pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dynamic2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2017
Berichten
2
Nadat er 2 huizen verderop een bliksem inslag was heeft 1pc in huis geen internet meer.
Maar wat nu t vreemde is is als de netwerk kabel eruit gehaald wordt dan komt bij t icoon rechts onder in de de gele driehoek met t uitroepteken dat deze t netwerk wil gaan indentificeren.. (ook knipperen de lampjes bij de poort)
Plaats ik de kabel erin (lampjes gaan uit) komt er direct n rood kruis dat er geen kabel is aangesloten
Dus lijkt dus dat de poort tegenover gesteld werkt
Heb de pc op malware gescant en op fouten driver opnieuw geïnstalleerd maar blijft t zelfde.

Kan ik er vanuit gaan dat deze is overleden? Of heeft iemand nog andere tips?

Thx
 
Ik denk dat de netwerkkaart overleden is.
 
Ik denk dat er dan kortsluiting is. Toen de bliksem via de telefoonlijn in mijn computer kwam was zelfs de muis stuk.

Kijk op de router wat voor lampjes er branden. Wanneer het signaal lampje niet groen is of niet meer constant aan (bijvoorbeeld DSL bij ADSL) dan kan je nog een reset uitvoeren en daarna contact opnemen met klantenservice. Klantenservice kan zien of jullie router wordt gedetecteerd en stuurt een monteur wanneer dit niet het geval is. Die kan nieuwe draden trekken of er wordt op reserve bedrading aangesloten. Succes.
 
De router werkt nog wel andere pc's hebben wel internet ook andere kabel gebruikt maar netwerk aansluiting op het moederbord blijft t zelfde doen als wat ik zei in eerste bericht.

Als ik een losse netwerk kaart aansluit zou dat dan misch weer werken want dan ga ik die eens bestellen.
 
Als die andere de zelfde methode van aansluiten gebruiken dan wordt het wel waarschijnlijk maar een zwak signaal kan ook. Bekijk de stekkertjes of er niet een contact verkoolt is. Een netwerk chip heeft trouwens niet het eeuwige leven. Een klein duwtje wat net te veel is zou daarom kunnen.

Een netwerk kaartje zal een Euro 6 of 7 kosten en is een mooi reserve onderdeel. Bij het aansluiten kan je in Windows bij Apparaat beheer het apparaat uitschakelen en de driver verwijderen van de functionaliteit dat nu op het moederbord zit en in de BIOS bij LAN.

Een chip die doorgebrand is heeft vaak een klein kuiltje op de oppervlakte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan