Samsung verbinden met autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Ik wil mijn Samsung Note 3 (+/- 4 jaar oud?) verbinden via Bluetooth met mijn net aangeschafte autoradio RCD 310 (Golf Plus, ook bijna 4 jaar oud) zodat ik de muziek van de telefoon op de autoradio kan afspelen. Op de radio klik ik bij de instellingen Bluetooth aan en op het toestel activeer ik Bluetooth en probeer ik deze met de autoradio te koppelen. ik click op scannen maar hij vindt niets alleen ziet hij een draadloze koptelefoon die ik in het grijze verleden ooit heb gebruikt. Wie kan mij verder helpen.....
 
Ik zie genoemd dat Bluetooth wél op je RCD310 moet zitten, anders zul je die eerst moeten retrofitten door de aanschaf en gebruik van een VW Bluetooth Audio Kit. Die retrofits lijken nogal prijzig te zijn... Ik zie vanaf 275,= euro, zoals hier

Het klopt dat de bluetooth van de autoradio zou moeten verschijnen op je telefoon bij scannen (kan 30 seconden duren) zodra aangezet. Natuurlijk moet dan wel die bluetooth als onderdeel van je autoradio er in zitten (zie eerste paragraaf).

Zit zo'n module in de auto, dan moet die onder de stoel van de medepassagier zijn gemonteerd. Zie deze link en hier hoe zo'n originele module er blijkbaar uitziet.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is me niet gelukt, de garage heeft toegezegd het uit te zoeken (druk druk druk)

Kan ik misschien op een simpele wijze via de AUX-IN met een 3,5mm jackplugsteker mijn telefoon verbinden?

Dank
 
Kan ik misschien op een simpele wijze via de AUX-IN met een 3,5mm jackplugsteker mijn telefoon verbinden?

Lijkt mij van wel, ik heb zoiets ook op mijn autoradio. Uiteraard alleen geschikt voor afspelen van het een en ander, bellen kun je er niet mee.

Je moet dus dan alle bediening doen vanaf de smartphone, dus bestens een hele afspeellijst of album tegelijk op zetten voordat je effectief gaat rijden (smartphone in je handen hebben tijdens het rijden is verboden en zou je dus een boete opleveren, ook al ben je niet aan het bellen).

En je moet AUX IN eerst 'activeren' op je autoradio, conform dit filmpje, zodat je (daarna) via Media -> Aux kunt gaan afspelen wat via de AUX IN aansluiting binnenkomt.

Tijs.
 
Tijs, dank.
Ik ga het kabeltje bij de media markt halen zijn er soorten in of is "3,5mm jackplugsteker voldoende duidelijk?
Nico

Oh ja, nog even dank voor de wijze waarschuwing.
 
Laatst bewerkt:
Je moet een 3,5mm jackplug hebben met aan beide kanten een "male" aansluiting en het moet een stereoplug zijn, dat zou genoeg moeten zijn.

[Zou je eentje gekocht hebben met aan de ene kant een male en aan de andere kant een female aansluiting, dan had je een verlengsnoer gekocht. :D]

Tijs.
 
Graag gedaan.

Je vraag als opgelost aangeven doe je hier, op Helpmij, zelf:
Ingelogd op het forum en deze vraag geopend (kies er 1):
a. Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Ook rechts onderaan je startposting (dus rechts onderaan posting #1) kun je de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan