• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

joreve

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
43
Goedendag,

Ik heb hulp nodig met een rooster wat we gebruiken op ons werk.
Daar zit een tabblad procesverbaal in wat niet meer werkt na aanpassingen in het tabblad.

Het werkte eerst wel door de datum in te vullen, de gespreksgroep en de locatie.
Daarna zouden de gegevens van beoordelaar, toetsleiders en overige gegevens automatisch ingevuld moeten gaan worden.
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Ook zou ik graag een kolom erbij willen hebben die de gegevens haalt uit Bijzonderheden/Voorzieningen in planning tabblad.
Het document mag dan liggend afgedrukt worden daarna zodat er ruimte genoeg is.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Misschien ook wat hulp erbij met het kunnen toevoegen van het bestand, ik heb dit via bijlage geprobeerd maar dat lukt ook niet.
 
Laatst bewerkt:
joreve,

als je het betreffende bestand (zo nodig ontdaan van "gevoelige" info) post krijg je vast een bevredigend antwoord.
 
Goedemorgen,

Klik bij het tekstvak om een vraag te stellen op "ga geavanceerd". Klik vervolgens op het paperclipje( rechts naast de Smiley). Er verschijnt dan een venster waarin je op "toevoegen" moet klikken. vervolgens bestand zoeken en uploaden. Daarna druk je op "Gereed".
 
Beste Haije, dat heb ik geprobeerd maar lukt niet het bestand erop te krijgen?

joreve,

als je het betreffende bestand (zo nodig ontdaan van "gevoelige" info) post krijg je vast een bevredigend antwoord.
 
Beste Sjors,

Uiteraard had ik die functie wel gevonden maar krijg een foutmelding dat het uploaden niet lukt, kan het zijn dat het bestand te groot is?
Goedemorgen,

Klik bij het tekstvak om een vraag te stellen op "ga geavanceerd". Klik vervolgens op het paperclipje( rechts naast de Smiley). Er verschijnt dan een venster waarin je op "toevoegen" moet klikken. vervolgens bestand zoeken en uploaden. Daarna druk je op "Gereed".
 
M.b.t. bijlage: Er is een beperking m.b.t. de bestandsgrootte en bestandstypes van de bijlagen, hier op het forum.
Zie plaatje hier onder voor het huidige overzicht van wat is toegestaan en hun maximale bestandgroottes:

attachment.php


Tijs.
 

Bijlagen

  • Helpmij_bijlagen_groottes.JPG
    Helpmij_bijlagen_groottes.JPG
    24,4 KB · Weergaven: 164
Dan gaat het denk ik heel lastig worden gezien er veel info in staat. Een ander oplossing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opslaan als xlsb bestand (dus Excel binaire werkmap) en die uploaden? Ik heb begrepen dat de grootte dan flink afneemt?
En/of inpakken in .zip bestand?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Uh... Dan eens kijken of je (toch) een representatief bestand kunt uploaden nadat je er een hoop data / rijen uitgehaald hebt? (Uiteraard opslaan onder een andere naam, dan).

En natuurlijk kun je ook kijken wat er gebeurt als je zo'n .xlsb bestand inpakt in een .zip bestand.

Tijs.
 
Ik heb een ZIP bestand toegevoegd aan mijn bericht, dit lukte gelukkig wel na jullie meedenken.
Erg bedankt daar voor.
 
Het werkte eerst wel door de datum in te vullen, de gespreksgroep en de locatie.
Daarna zouden de gegevens van beoordelaar, toetsleiders en overige gegevens automatisch ingevuld moeten gaan worden.
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Het automatisch invullen van gegevens zou, denk ik, moeten gebeuren in de procedure "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)", maar die is leeg!

Heb je nog een vorige versie die wel werkt?
Zo ja, klik dan eens met rechter muisknop op de naam van het tabblad en kies voor "Programmacode weergeven".
Als daar iets staat dan dat svp selecteren en kopiëren in een volgend bericht.
 
Bekijk bijlage 302705 Bij deze een bestand waar het wel in werkte, heb overige tabbladen wel weggehaald daarin maar dat heeft geen effect op het procesverbaal.
Het automatisch invullen van gegevens zou, denk ik, moeten gebeuren in de procedure "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)", maar die is leeg!

Heb je nog een vorige versie die wel werkt?
Zo ja, klik dan eens met rechter muisknop op de naam van het tabblad en kies voor "Programmacode weergeven".
Als daar iets staat dan dat svp selecteren en kopiëren in een volgend bericht.
 
joreve,

de fout zit op het tabblad Planning, kolommen A en B
kolom A:
er staat nu
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN([Datum];"-";[Gespreksgroep];"-";#VERW!)
dat moet worden
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN([Datum];"-";[Gespreksgroep];"-";[Locatie])

kolom B: ook daar dient #VERW vervangen te worden door [Locatie].

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de kolom Locatie uit de tabel verwijderd is en later weer toegevoegd

Aanvulling: het had dus niets te maken met de procedure "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)"
 
Laatst bewerkt:
Super we komen steeds verder hiermee. Nu komt dan wel de beoordelaar erin te staan en het lokaal in het preocesverbaal. De andere gegevens worden nog niet aangevuld meteen?
joreve,

de fout zit op het tabblad Planning, kolommen A en B
kolom A:
er staat nu
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN([Datum];"-";[Gespreksgroep];"-";#VERW!)
dat moet worden
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN([Datum];"-";[Gespreksgroep];"-";[Locatie])

kolom B: ook daar dient #VERW vervangen te worden door [Locatie].

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de kolom Locatie uit de tabel verwijderd is en later weer toegevoegd

Aanvulling: het had dus niets te maken met de procedure "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)"
 
in kolom C staat:
Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(Planning!$B1:$Z4;KLEINSTE(ALS(Planning[S2]=$A$50;RIJ(Planning[S2]));RIJ(1:1));[COLOR="#FF0000"]13[/COLOR]));"";INDEX(Planning!$B:$Z;KLEINSTE(ALS(Planning[S2]=$A$50;RIJ(Planning[S2]));RIJ(1:1));[COLOR="#FF0000"]13[/COLOR]))

maak daar van:
Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(Planning!$B1:$Z4;KLEINSTE(ALS(Planning[S2]=$A$50;RIJ(Planning[S2]));RIJ(1:1));[COLOR="#006400"]14[/COLOR]));"";INDEX(Planning!$B:$Z;KLEINSTE(ALS(Planning[S2]=$A$50;RIJ(Planning[S2]));RIJ(1:1));[COLOR="#006400"]14[/COLOR]))
 
in kolom Toets moet komen:
Code:
=ALS($C15<>"";ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN($C15;Planning!O:R;4;ONWAAR)<>"";VERT.ZOEKEN($C15;Planning!O:R;4;ONWAAR);"");"");"")

en in kolom Tijd:
Code:
=ALS.FOUT(ALS($C15<>"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN($C15;"-";AFRONDEN.BENEDEN($D$3;1));Planning!$C:$S;3;ONWAAR);"");"")
 
Laatst bewerkt:
Helaas komt er nog geen waarde in de cel te staan van het stamnummer Kolom C en onder toets en tijd (begintijd). :(

in kolom Toets moet komen:
Code:
=ALS($C15<>"";ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN($C15;Planning!O:R;4;ONWAAR)<>"";VERT.ZOEKEN($C15;Planning!O:R;4;ONWAAR);"");"");"")

en in kolom Tijd:
Code:
=ALS.FOUT(ALS($C15<>"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN($C15;"-";AFRONDEN.BENEDEN($D$3;1));Planning!$C:$S;3;ONWAAR);"");"")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan