• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Brieven koppelen aan knop Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Tkint,

Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten kunnen doen, moet dit middels een macro?

En in dit geval zou ik dus tabbladen moeten maken met al mijn brieven hierin en een aantal cellen vrijlaten waar de betreffende waarden in moeten komen te staan??
 
Beste,

Maak eens een eenvoudige tabel met een aantal klanten, beginnende met het klantnummer en een aantal klantgegevens. Maak ook brief met de gegevens die moeten vermeld worden.
Voorbeeld :
Aan (hier moet je straks het klantnummer invoeren)
Adres (wordt automatisch ingevuld)
Ook alle andere gegevens worden ingevuld.
 
Beste Tkint,

Ik ga vanavond even tijd vrijmaken om dit te regelen. Ik plaats de documenten zsm, thnx alvast.
 
Ik ben benieuwd en wacht er ook op :)
 
Goedemiddag, duurde helaas wat langer dan gehoopt door omstandigheden, ik heb me best gedaan, maar ik kom er ook niet helemaal uit met de layout in Excel.

In totaal wil ik verdeeld over de 2 bestanden 12 brieven toevoegen. Ik heb er namelijk een stuk of 40 in totaal, maar met deze heb ik de basis van mijn bedrijfsvoering vastgelegd.


Ik heb waarden in de Excel bestanden staan die ik graag bij een aantal brieven automatisch naar voren wil laten komen. Ik heb een brief toegevoegd waar denk ik het lastigste gedeelte bijgevoegd is.

Uitleg waarden van de toegezonden brief (uit blad1):

Cliënte : Klantnaam (cel A1)
Referentie : Dossiernummer (kolom A vanaf rij 3)/debiteurnr (kolom B vanaf rij 3)
Hoofdsom : Totaalbedrag openstaande facturen op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen I3 en I4)
Rente : Totaalbedrag rente op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen J3 en J4)
Incassokosten : Totaalbedrag incassokosten op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen K3 en K4)
Administratiekosten: Totaalbedrag incassokosten op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen L3 en L4)
Betaald bedrag : Totaalbedrag betaald op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen M4 en M4)
Totaal : Totaal te betalen bedrag op basis van hetzelfde debiteurnummer (bijv. Cellen N3 en N4)

Ter verduidelijking heb ik ook de layout zoals de brief er uit hoort komen te zien bijgevoegd.

Ik hoop dat dit het een duidelijker maakt.

Bekijk bijlage helpmij voorbeeld.xlsx Brief layout.JPG
 
Beste,

In bijlage een aanzet hoe je met vert.zoeken gegevens automatisch kunt laten invullen. Het dossiernummer kan je kiezen uit een vervolglijst maar deze is niet dynamisch (wordt niet aangepast bij het toevoegen van gegevens onderaan Blad1. Hoe je die lijst dynamisch kan maken, vind je op het internet.
 

Bijlagen

  • brief met vert.zoeken.xlsx
    94,5 KB · Weergaven: 27
Hoi Tkint, bedankt voor je input, op zich wel handig dat ik met verticaal zoeken iets kan doen, maar dit is niet wat ik voor ogen had. Het voorbeeldje van Edmoor vond ik heel mooi, dus ik weet dat het ook anders mogelijk is.

Ik heb gekeken of ik het dynamisch kon maken, maar ik kom er simpelweg niet uit. Ik ga wel verder puzzelen als niemand anders mij een oplossing kan aandragen en anders schakel ik wel één of ander bureau in.

Wel tnx voor de input iigeval.
 
Als je de namen van de tabjes hetzelfde maakt als de acties dan is het vrij eenvoudig met een macro te doen. Geheel aan te passen naar eigen smaak omdat ik niet weet hoe de overige tabjes eruit zien.

Code:
Sub VenA()
ar = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 19)
For j = 3 To UBound(ar)
  If ar(j, 17) <> "" Then
    With Sheets(ar(j, 17))
      .[A4] = "Amsterdam, " & Format(ar(j, 18), "dd-mmm-yyyy")
      .[B5].Resize(2) = Application.Transpose(Array(ar(j, 3), ar(j, 1) & "/" & ar(j, 2)))
      .[B16].Resize(5) = Application.Transpose(Array(ar(j, 9), ar(j, 10), ar(j, 11), ar(j, 12), -ar(j, 13)))
      .[B22] = ar(j, 14)
      .Columns(2).AutoFit
      .PrintPreview 'printout
    End With
  End If
Next j
End Sub
 

Bijlagen

  • Brieven.xlsb
    95,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Hoi VenA, had er nog niet eerder naar kunnen kijken, maar dank je voor het opzetje! Het brengt mij een stukje verder, in ieder geval qua idee. Denk dat ik brieven automatisch wil uit laten printen, indien ze actiedatum van vandaag hebben.

Het voorbeeldje is nog niet wat ik zoek, want hij voegt bijv. niet op basis van debiteurnummer regels samen (bijv. hoofdsom), verder is hij volgens mij ook niet dynamisch en werkt de print knop niet. Maar nogmaals mooi begin, ik ga hem aanpassen en kijken hoe ver ik kom. Dank je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan