Systeem upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Hallo, ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven voor een systeem upgrade

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een upgrade, waarmee ik games zoals Battlefield 1 kan spelen, en simpele photoshop bewerkingen kan doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal €600 uitgeven voor de upgrade

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, namelijk: Midi-tower Gaming-behuizing, Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB| Samsung SSD 840 EVO 256GB, ?
MSI R9 280X 3GB? Scythe Mugen 4 PCGH Edition, monitor, muis, toetstenborsd, audiosysteem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederbord, cpu en misschien een videokaart..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de PC zo energie zuinig mogelijk is, en de afgifte van warmte is een grote factor voor mij.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met een standaard setting

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, zodat ik de juiste onderdelen kwa prijs/kwaliteit koop.
 
Geef de weblink van Speccy eens, zie m'n sig.

Waar loop je nu dan tegen aan?
Alles op high kunnen spelen is die 600 euro voor een videokaart al niet genoeg......
 
Waar ik (o.a.) tegen aan loop zijn vragenstellers die alweer een nieuwe vraag stellen zonder terugmeldingen te doen op tips in hun andere vragen. :mad:
Een typisch voorbeeld van een dergelijke vragensteller is hier te zien.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik voornamelijk tegen aan loop is dat de PC enorm veel warmte afgeeft, en dat de fans veel lawaai maken.
Ik hoef niet alles op high te spelen, maar ruimte voor toekomstige upgrades zou wel fijn zijn.

http://speccy.piriform.com/results/hQoYrzMWwO7pemkGvIzVUv8

Ding is ook met een heleboel dingen bezig, in opstarten via msconfig alle regels weghalen wat niets met een anti-virus of drivers heeft te maken en rebooten.
Al eens gescand met Malwarebytes en Adwcleaner?

Videokaart is niet slecht en die Intel CPU is er wel eentje van de eerste i core serie maar kan nog best wel mee, huidige CPU's zijn niet spectaculair veel sneller en is bij sommige games van belang, voor de meeste is de videokaart van belang.

Airflow verbeteren, CPU koeler vervangen en gelijk de warmtegeleidende pasta vervangen.

Wat is het merk en type van de kast?

Oftewel, zou doorsparen voor een echt spectaculaire upgrade.
 
@dnties, sorry ik was gewoon simpelweg helemaal vergeten op die vraag te reageren. Mijn welgemeende excuses.

@Lange Pier, de kast is van het merk Corshair, carbide series.
En de CPU koeler, is een Scythe Mugen 4 PCGH Edition.

Voor de rest zit er twee fans aan de voorkant.
 
Zou beginnen met het opstarten na te lopen.

Kast is niet echt duidelijk, er zijn vele uitvoeringen van een Corsair Carbide maar denk dat er dan wel een voldoende airflow is, ook de CPU koeler is prima, nieuwe/verse warmtegeleidende pasta zou je nog zo dan als mogelijk aan kunnen brengen.

Mocht je toch iets anders willen, eerst de CPU, moederbord en geheugen, merk, type en wattage voeding zal nog wel toereikend zijn.
https://azerty.nl/basket/?code=YTozOntpOjE0MTc3NTU7aToxO2k6MTU4ODUwO2k6MTtpOjE2NDExNDU7aToxO30=
 
Oke dankjewel! :)
De kast die ik nu heb is: CORSAIR CARBIDE SPEC-01
Misschien toch nog maar even sparen voor een serieuze upgrade.
 
Deze behuizing wordt standaard geleverd met 1 intake-fan in het frontpaneel, je zou er minimaal 1 in het achter-paneel ( en / of in het boven-paneel ) bij moeten monteren om een goede airflow te creëren.
De i7 is iets waar je, zoals eerder door L.P. opgemerkt, nog wel mee vooruit kunt.
Een andere, betere processor-koeler is wellicht ook een optie maar een betere luchtstroom in de kast is een must :confused:
Ik zou er 8 Gb ram bij steken om BF1 te draaien en ook voor een nieuwe videokaart gaan ( Radeon RX 5-serie of GTX 1060 of beter )...
Afhankelijk van merk, type en vermogen van je huidige voeding zou je die wellicht ook moeten / kunnen vervangen maar dat verwacht ik niet.
 
Hallo,

Ik heb nog een vraag, welk RAM geheugen kan ik het beste toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan