Toshiba Portégé Z930-14Z sluit af na 1 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.

mksb

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
Berichten
13
Zoals de titel het zegt. In eerste instantie startte mijn laptop op, gaf de foutmelding rtc battery low. Vervolgens viel de laptop uit.

Inmiddels blijven twee lichtjes en het toetsenbord knipperen en reageert hij niet op aan/uitknop.

HELP haha:)
 
"RTC battery low" betekent vrijwel zeker dat je de BIOS-batterij die de tijd en datum opslaat (knoopcel op het mobo) moet vervangen.
Lijkt me vreemd dat hij alleen daarom niet meer opstart.
 
Laatst bewerkt:
"RTC battery low" betekent vrijwel zeker dat je de BIOS-batterij die de tijd en datum opslaat (knoopcel op het mobo) moet vervangen.
Lijkt me vreemd dat hij alleen daarom niet meer opstart.
Het probleem is nu echter dat het beeldscherm helemaal niet aangaat om de foutmelding te geven.

Zou het mobo defect zijn? Of processor? Dan zou in eerste instantie de foutmelding niet weer hebben gegeven op het beeldscherm denk ik zelf.

Zelf heb ik de laptop opengehaald en de CMOS batterij eruit gehaald. Het zijn twee kleine knoopcelbatterijen met een oranje omhulsel en een aansluiting om mee aan te sluiten. Maar weet iemand waar ik deze kan kopen?
 
1. Probeer eens een externe monitor aan te sluiten en te kijken of je beeld krijgt?
2. Kun je zien welk type het batterijtje is? Dat zoekt wat makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
1. Probeer eens een externe monitor aan te sluiten en te kijken of je beeld krijgt?
2. Kun je zien welk type het batterijtje is? Dat zoekt wat makkelijker.

1. Het beeldscherm gaat nu niet meer aan net als voorheen, en aansluiten op een monitor werkt niet. Het backlight toetsenbord gaat 1 sec aan met de twee systeemlampjes en valt vervolgens uit. De processorfan ging wel aan tijdens het openmaken van de laptop (zonder beeldweergave) daarbij ging nog een derde lampje aan en vervolgens viel de laptop weer uit.

2. Het is dit Bekijk bijlage 302743
 
Ik krijg de melding dat het een ongeldige bijlage is. Als het een afbeelding is:
Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.
Bedankt @dnties
 
Sorry maar hier kan ik weinig mee, nauwelijks te lezen wat er opstaat. Gelieve een grotere afbeelding waarop te zien is wat er staat of dit overtypen in het bericht.
 
Sorry maar hier kan ik weinig mee, nauwelijks te lezen wat er opstaat. Gelieve een grotere afbeelding waarop te zien is wat er staat of dit overtypen in het bericht.

Er staat op S033A.

Maar inmiddels via bol.com deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/backup-bat...a-m9-nimh-2-4v-20mah-0-05wh/9200000054966629/

Hij komt op zn laatst dinsdag aan. Dus ben benieuwd. Zelf hoop ik dat daardoor de laptop opstart met beeld en al.
Maar het zou idd raar zijn, dat een simpel batterijtje alles verhelpt.
 
Hallo

Ik hoop voor u , dat het effektief dit batterijtje is , die defekt is ...

Ik vrees echter , dat er veel meer schuilt achter dit defekt.

Ouderdom toestel wordt niet vermeld.

Werd dit toestel te lang te warm tijdens normale werking ???

Indien te warm ... werd deze ooit zuiver/stofvrij gemaakt ???


Het door u aangeschafte batterijtje , is een oplaadbaar exemplaar , met een levensduur van minimum 5 jaar .

Normaal gezien moet je er nooit naar omkijken , omdat deze wordt opgeladen door de laptop.

Je maakt geen melding , dat je dit batterijtje hebt gecontroleerd op klemspanning d.m.v. multimeter.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan