TerraTec Aureon 5.1 - volumevraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Ben ik weer 'ns met een vraag en beroep op jullie expertise...

Heb inmiddels zeker een jaar een TerraTec Aureon 5.1 geluidskaart in de desktop. Vrij basic, maar zou wel moeten doen wat ik graag zie dat gedaan wordt.
Maar... helaas is het volume via mijn Altec Lansing 2.1 (met subwoofer) erg laag. Kan dit ook niet verhogen. Is hier een verklaring voor?
 
40Watt en nog te weinig?
Als ik mijn installatie op 40Watt laat draaien dan stuiteren m'n buren uit hun stoel, op 1 Watt is het al een behoorlijk herrie.

En in Windows staat alles op net geen vervorming?

En de voorstellen?
 
Misschien in de mixer van Windows bepaalde schuiven te laag staan? Dus in sndvol.exe ?

Tijs.
 
Als volumes in software mixer op max staan zal rest van volume van de speakers afhangen.
Aangenomen dat kabels goed zijn en correct aangesloten is.
 
Volumes staan vol, ook in de app van Storm Sirus (headset).
Aansluiting is ook de juiste en kabels zijn ok. Blijft vreemd.
 
Heb je de speakers aangesloten of de headset?
Wordt geluidskaart wel gebruikt?
 
excuus, het betreft de Terratec met de luidsprekers!
 
Setje heeft zijn beste tijd gehad, max. belastbaarheden zijn voor de front 6,5Watt en voor de sub 27 Watt, ze hebben gewoon die wattages bij elkaar opgeteld en als uitgangsvermogen opgegeven en zal schromelijk overdreven zijn.
 
is inderdaad al wat ouder. Merk wel dat.het per bron verschilt. Laatste tijd via Adobe Premiere zeer zacht. Gebruik het eigenlijk alleen voor deze app en volumes staan al maximaal.
Slijtage? Bin is nog stevig.
 
Op een andere PC/notebook testen?

Dan wel behoorlijk volume dan zijn de instellingen.
 
Inmiddels door div. toestanden nieuwe comp (met z'n eigen issues..), ook een set van Edifier aangeschaft. Is i.i.g. nu ok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan