de gegeven sleutel is niet aanwezig in het woordenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
349
hallo,

ik heb een systeem herstel gedaan en sindsdien werkt mijn sqlexpress 2008R2 niet meer ( de service start niet op) foutcode 17113
nu heb ik gezien dat de master database ook weg is.
heb geprobeert deze te herstellen met "Setup /QUIET /ACTION=REBUILDDATABASE /INSTANCENAME=SQLEXPRESS
/SQLSYSADMINACCOUNTS=accounts /SAPWD= StrongPassword" maar zonder succes.
een upgrade naar sql 2014 lukt ook niet, dan loopt hij vast op "sqlengineconfigaction_install_confignonrc_cpu64" heb ik in een vorige post al eens aangehaald.
De 2008R2 verwijderen lukt ook niet.
 
Toevallig :)rolleyes:) weet ik iets meer over deze pc/laptop (zie ook deze discussiedraad).

Je verhaal over systeemherstel is, zeker in het licht van bovengenoemde link, niet compleet (genoeg).
Dat systeemherstel, naar welke datum heb je dat gedaan? Anders gesteld: Is het systeem hersteld naar een datum
i. vóór 18 juni (oftewel toen de toenmalige installatie van SQL Express 2008R2 gewoon werkte)
ii. tussen 18 en 21 juni dit jaar (oftewel toen SQL Express 2008R2 niet (meer) wilde starten))
iii. tussen 21 en 22 juni (oftewel toen je nog bezig was om SQL Express 2008R2 te deïnstalleren en herinstalleren)
iv. na 22 juni (oftewel toen de nieuwe installatie van SQL Express 2008R2 werkend was)

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alvast 1: Kijk even naar deze (relatief gebruikersvriendelijk) handleiding die zowel ingaat op het opnieuw laten aanmaken van master.mdf en mastlog.ldf maar ook op het kopiëren van een basis master.mdf en mastlog.ldf vanuit de Templates map.
Bij mij staan die sjabloon basisversies (als voorbeeld) in de C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10_50.SQLEXPRESS\MSSQL\Binn\Templates
Kan bij jou dezelfde map zijn, of evt. C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\MSSQL10_50.SQLEXPRESS\MSSQL\Binn\Templates

Alvast 2: Overigens lijk jij deze link (of vergelijkbaar) te hebben gebruikt/geprobeerd vóór de plaatsing van je startposting, maar wat je in je startposting beschrijft geeft aan dat je er (te?) weinig kaas van gegeten hebt (zoals RogerS al aanstipte in je eerste vraag over SQL Express). Als je SQL Express (database) zo belangrijk voor je is, dan zal het tijd worden dat je je meteen gaat inlezen in het geautomatiseerd maken van database backups in SQL Server Express, systeembeheer van je SQL Express server, crash recovery etc. Bedenk hierbij dat een fout snel gemaakt is en hetzelfde geldt voor optredende Windows- en PC-problemen, beiden met (blijkbaar, voor jou) verstrekkende gevolgen.

Alvast 3: Ik ben niet van plan om (gratis) zover door te halen als bij je eerste vraag over SQL Express, en ik vermoed dat er in het algemeen geen helper te vinden is die ontbrekende (basis-)kennis bij jou gaat (proberen) vervangen op een (gratis) forum zoals Helpmij. Dus neem het verhaal over backups, systeembeheer, crash recovery serieus én ter harte (vorige paragraaf).

Alvast 4: [Voor mijn eigen referentie] een link naar een vergelijkbare instructie, ook met het onderwerp de master database te herstellen: deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan