• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toeslagen berekenen binnen bepaalde werktijden

• Onderwerp starter Onderwerp starter p4r3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

p4r3

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Beste allemaal,

Ik zit met de volgende vraag:

In het voorbeeldbestandje staan per datum de gewerkte tijden van een medewerker. Daaronder staan de toeslagen die over bepaalde uren worden gegeven.

Nu wil ik berekenen hoeveel tijd er binnen de werkdienst toeslag is. Wanneer een medewerker bijvoorbeeld van 5:00 tot 14:00 werkt, ontvangt hij van 5:00 tot 6:30 (1,5 uur) 11% toeslag, dit is 9,9 minuten toeslag.

Ik was nu bezig met een ALS EN formule waarbij ik toetste of de begintijd van een werkdag binnen een van de toeslagcriteria ligt. Echter werkt dit alleen niet bij de toeslagen van 19:30 tot 04:30 omdat dit van 24 overgaat naar 0 uur.

Iemand die hier een mooie formule voor weet :D?

Thx!

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsx

Als je in je tabelletje van de eindtijd 1-1-1900 04:30:00 maakt en je gebruikt in je berekening ook de datum uit kolom A dan rekent de formule wel goed door. 4:30 zal namelijk altijd na de startdatum liggen.

datums zijn in excel niks meer dan een getal 1 dag = 1 uren zijn fracties van 1. dus als je dus 12 uur = 0,5. Morgen om 12 uur = 1,5
met de datums+de tijd kun je dus altijd doorblijven rekenen.

Het werkt nog niet zoals ik wil, zou je het willen uitwerken in het voorbeeldbestandje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan