Windows 7 fout bij configureren van windows-updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

hero

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
72
Onze oude Asus desktop PC draaiend onder Windows 7 blijft 'loopen' bij de update.

Na de melding updates configureren (zet de PC niet uit) loopt het percentage naar 35% en vervolgens komt de melding wijzigingen terugdraaien.
Na enige tijd start de PC opnieuw op om vervolgens weer met hetzelfde te komen. Ik heb de PC een dag aan laten staan maar Windows komt niet uit de 'loop'.

Ook bij het opstarten in veilige modus komt de PC met hetzelfde.

Van de Hirens boot cd kan mini Windows XP worden gestart en kan de PC vervolgens worden benadert.
Ik weet alleen dan nog niet hoe ik vervolgens het probleem kan oplossen.

Graag ontvang ik wat hulp bij dit probleem.

Alvast bedankt,
Ronald
 
Je komt dus niet in de veilige modus zonder een foutmelding / zonder dat de machine gaat 'loopen', m.a.w. je kunt dus helemaal 'niets' meer?
Kom je nog wel, als je met F8 opstart, in het schermpje waarin diverse witte regels tekst staan ?

Er zijn meerdere mogelijkheden om dit probleem op te lossen, maar graag eerst antwoord op bovenstaande vraag / vragen?
 
Laatst bewerkt:
Ik kom wel in de veilige modus alleen gaat de PC (na een optie gekozen te hebben) daarna door met windows starten en komt daarna weer in het update verhaal.

Ook kan ik in de setup komen waar ik bv als eerste opstart de cd/dvd speler kan kiezen en daarna kan opstarten met bv Hirens bootcd.
 
Ik begrijp je (bijna).

Je schrijft dat je in de veilige modus kunt komen en dat de machine na het kiezen van een optie weer 'in hetzelfde verhaal komt', maar..... in dat zwarte scherm van de F8 modus staat o.a. ook de optie:

"Laatst bekende juiste configuratie".
 
Laatst bewerkt:
Die optie heb ik helaas niet gezien.

Ik heb de keuze uit (zoals ik het mij herinner)
- veilige modus
- veilige modus met opdrachtprompt
- veilge modus met netwerkmogelijkheden

of windows normaal starten

Daarna gaat het systeem allerlei drivers laden maar start vervolgens met windows.
 
Als jij Windows 7 hebt en je start op met F8 dan weet ik eigenlijk zeker dat deze optie erbij staat:
 

Bijlagen

  • F8.jpg
    F8.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 400
Laatst bewerkt:
Ok ben nu weer thuis ga het nogmaals proberen.

mvg Ronald
 
Ik heb mijn vorige bericht aangepast, plaatje is nu in het Nederlands, daar waar het eerst de Engelstalige versie betrof.
Laat even weten of deze optie werkt, anders gaan we naar plan B.
 
De optie staat er nu inderdaad bij.

Helaas heeft dit ook geen resultaat en we zullen dus naar plan B moeten.
 
Want als je die optie kiest, kom je weer in een opstartloop o.i.d.?

Kies uit dat rijtje nu "foutopsporingsmodus".

Lukt dat ook niet, kies dan bij de volgende F8 opstart (daaronder) : automatisch opnieuw opstarten.......

De machine zal na deze keuze bij een herstart blijven 'hangen' in een blauw scherm met een foutmelding. Graag de exacte (en volledige) tekst van de foutmelding in je volgende bericht.

Lukken beide vorige opties niet, dan is er nog een plan C, D en (tot slot) E. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beide opties geprobeerd. De optie 'opnieuw opstarten na systeem fout zelfs twee keer.

In beide gevallen komt het systeem weer met 'fout bij configureren windows update', 'wijzigingen ongedaan maken' en 'zet de computer niet uit' . Na enige tijd start het systeem opnieuw op om vervolgens weer in de 'loop' te komen.

mvg Ronald
 
Ben nu ook toevallig de veilige modus met slechts 3 opties tegengekomen. Deze modus komt als het systeem zegt dat windows niet goed is afgesloten.

Maar het kan natuurlijk ook met mijn dikke vingers te maken hebben.

mvg
Ronald

ps ben de rest van de dag aan het werk zal pas rond 6 uur het forum weer bezoeken.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond dan maar plan C.

Je schreef in bericht 1 :
Van de Hirens boot cd kan mini Windows XP worden gestart en kan de PC vervolgens worden benaderd.

Doe dit en probeer het volgende : Klik

Eve naar beneden scrollen, tot de vetgedrukte regel : De updatebestanden verwijderen en dan de daar staande instructies uitvoeren.
 
Iets eerder thuis en eea bekeken.

Helaas lukt het opstarten van de mini XP ook niet meer.
'could not start due to an error while booting from a ramdisk'
'File \HBCD\XP\XP.WIM could not be loaded'
'The error code is 4096'

Opstarten Linux omgeving met parted magic gaat wel.

De map windows/softwaredistribution staat op de PC en bevat de volgende submappen
Authcabs, Datastore, Download, EventCache, PostRebootEventCache, Selfupdate, WuRedir en een bestand ReportingEvents.log

Is het nu de bedoeling om map windows/softwaredistribution in zijn geheel te verwijderen, in de instructie van ' schoone PC '
staat dat dan wel eerst de windows update services gestopt moet worden en dat lukt mij niet vanuit de Linux omgeving.

Ik hoor graag nog even.

mvg Ronald
 
Ik durf het niet zeggen.
Heb je de originele Win 7 DVD voorhanden? Daarmee opstarten en dán repareren is plan D.
 
Windows dvd waarschijnlijk te laat in dvdspeler gedaan en systeem kwam weer met windows starten.

MAAR nu ging windows wel door en is de PC opgestart.:D

Alles lijkt nu weer te werken, ik begrijp alleen niet hoe :confused: en durf 'm nu eigenlijk niet uit te zetten.

In de systeembalk staat wel een vlaggetje met x dat er niet naar updates gezocht kan worden.

Nog tips?

mvg Ronald
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga ermee aan de slag.

Bedankt zover.

mvg Ronald
 
Hi

Ik ben nieuw hier en zie dat dit probleem vaker voorkomt. Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vanmorgen en kom niet verder.
Ik ben niet in het bezit van een originele Windows 7 installatie cd, omdat mijn laptop ooit was gerepareerd door een winkel nadat er wijn op was gevallen. Die heeft een versie erop geplaatst sindsdien maakt mijn laptop bij elke nieuwe update een nieuw profiel aan. Nu dus hetzelfde probleem, ook in veilige modus precies dezelfde melding. Heb f8 geprobeerd maar er gebeurt niets. Kan iemand mij aub helpen hiermee?
Vr.gr.
Shirlx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan