Opladen ipad gaat heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Vraagje: vannacht had ik mijn ipad opgeladen maar vanmorgen stond die nog maar op 31%. Betekent dit einde verhaal van mijn ipad? Hij is uit 2013. Een ipad mini.
 
Hallo

Zoiets is handig / elementair om de laadstroom/spanning te kunnen controleren.

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-Cha...hash=item1a2f14db4c:m:mSig9eWrH9jHMqx9MjEPEIQ

Defekte kabel of (verkeerde/namaak) adaptor , vervuilde kontakten kunnen uiteraard ook een mogelijke oorzaak zijn.

Als al het voorgaande met zekerheid is uitgesloten , is de charge flex defekt ...

Dit is een gekend , veel voorkomend probleem bij de mini 1

http://www.benl.ebay.be/itm/For-iPa...799815?hash=item41aa864287:g:UrcAAOSw3mpXMg55

Dit onderdeel dient gesoldeerd te worden , en vereist de nodige ervaring/ materiaal om te vervangen.


Peter
 
Ik had van alles geprobeerd om mijn iPad op te laden, maar uiteindelijk was die leeg en ik kan er niets meer mee. Gisteren ben ik naar een Apple winkel gegaan en nadat hij was nagekeken werd er gezegd dat mijn iPad overleden is. Hij levert geen stroom. Zoals je al eerder suggereerde: vlak achter de ingang waar je kabel in moet zit iets wat kapot is en dan moet de hele behuizing losgemaakt worden om het te maken. Ik had begrepen dat de kosten daarvan € 219,-- zou zijn en dat ik hem wel een tijdje kwijt zou zijn. Ik ga dat dus niet doen.

Nu vraag ik me af (waar ik later aan dacht): zou die eigenlijk wel opgeladen kunnen worden met zo'n snoerloze oplader waar je hem alleen maar op hoeft te leggen? Zo'n soort oplaadmatje (of hoe dat ook heet)?
 
Inductief laden werkt alleen als de iPad voorzien is van een Qi-ontvanger, anders moet je zo'n ontvanger via de lightning-poort aansluiten.
Omdat daar bij jouw een probleem achter zit acht ik de kans dat zo'n losse ontvanger werkt nihil.
 
Hallo

"Apple winkel gegaan ..." "de kosten daarvan € 219,-- zou zijn"

Pittig prijskaartje ... wist dat men doorrekende , in de hoop dat men dan zou beslissen om niet te herstellen.

Wat je zou kunnen doen :

Laten uitvoeren door een lokale hobbyist met het nodige eergevoel/ervaring , of door een lokale turk met g.s.m. winkel op de hoek ??

Het onderdeel die "defekt" is , kost niet veel , zie mijn eerdere reaktie.

Zo goed als zeker , (altijd???) zijn de soldeerverbindigen tussen het motherboard en het flexkabeltije defekt.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan