vga

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Misschien een domme vraag.Maar mijn pc is aangesloten met een vga kabel naar het beeldscherm.Mijn geluid op de boxen is ineens weg en heb alleen maar geluid op de pc zelf.Ik snap niet hoe dit kan ,terwijl alles aangesloten is. Daarom mijn vraag ...is een vga kabel wel voldoende ,of moet er een HDMI kabel bij??. Ik heb een dolby surround systeem en Windows 10. Ik heb van alles al geprobeerd ,maar niks werkt.
 
Domme vragen zijn er niet. Wel domme mensen. Dat zijn mensen die vragen hebben en ze niet stellen.

VGA geeft alleen beeld door. Geen geluid.
De beeldkwaliteit is over het algemeen minder.

Kun je met HDMI werken wordt de beeldkwaliteit al stukken beter en meestal wordt ook het geluid verzorgd. Afhankelijk wat je monitor aan kan. Althans ik denk dat je met beeldscherm je monitor bedoeld.
Als je het TV beeldscherm bedoelt, dan moet hij het voor beeld en geluid gewoon doen.
Steek de kabel er anders eens opnieuw in, in zowel tv als laptop.
Of update je drivers eens. Heb je nog een kabel liggen? Probeer die eens.

Met VGA is een extra audio kabeltje nodig.

Veel succes.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je mailtje.Het gaat hier inderdaad over een monitor. Ik heb inmiddels wel geluid op de pc zelf ,maar nog niet via de boxen. Ik krijg morgen een HDMI kabel binnen,dus gaan we dat eens proberen.
In ieder geval bedankt voor je moeite
 
Ik heb inmiddels de HDMI kabel binnen maar.....hij past niet. Op de monitor past hij wel,maar niet op de pc.Het volgende is nl.het geval. Als je naar de HDMI stekker kijkt dan heeft deze 2 schuine hoekjes. Maar de stekker op de pc heeft maar 1 schuine hoek,waardoor deze kabel niet past. Weet iemand dan welke soort stekker/kabel ik moet gebruiken.,want er zijn zoveel soorten.Het gaat hier over een HP Compaq 8000 elite model small form factor
 
Ja,maar zijn er voor die display port wel speciale stekkers hiervoor??. Het is maar een vraag .De pc heeft overigens wel degelijk boxen. het zgn. 5.1 systeem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan