Lightning in Engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWE64

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2017
Berichten
17
Ik heb Thunderbird versie 52.2.1 64 bits nu zit daar Lightning 5.4.2.1. automatisch bij. Het volgende probleem heeft zich vanaf Thunderbird versie 51.0 voorgedaan. Lightning is bij die eerste update van Nederlands naar Engels gegaan terwijl Thunderbird gewoon op Nederlands staat. Ik heb overal gekeken maar ik kan die taal niet wijzigen. Het besturingssysteem is Xubuntu. Mijn vraag hoe krijg ik die agenda weer in het Nederlands? Wie weet hier een oplossing voor?
 
Ik werk dan wel onder windows, maar ik verwacht dat de verschillen binnen de perken zullen blijven.

Ik vond dit:
in de map thunderbird\profiles\nieuw.default\extensions\{e2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103}\defaults\preferences\ staat het file lightning-l10n.js. Hierin vond ik de Nederlandse benamingen.

Dit staat in het file:
PHP:
//@line 4 "c:\builds\moz2_slave\tb-rel-c-esr52-w32_rpk_7-00000\l10n\nl\calendar\lightning-l10n.js"

//@line 6 "c:\builds\moz2_slave\tb-rel-c-esr52-w32_rpk_7-00000\l10n\nl\calendar\lightning-l10n.js"

//@line 9 "c:\builds\moz2_slave\tb-rel-c-esr52-w32_rpk_7-00000\l10n\nl\calendar\lightning-l10n.js"
pref("calendar.week.start", 0);

//@line 12 "c:\builds\moz2_slave\tb-rel-c-esr52-w32_rpk_7-00000\l10n\nl\calendar\lightning-l10n.js"
pref("calendar.week.d0sundaysoff", true);
pref("calendar.week.d1mondaysoff", false);
pref("calendar.week.d2tuesdaysoff", false);
pref("calendar.week.d3wednesdaysoff", false);
pref("calendar.week.d4thursdaysoff", false);
pref("calendar.week.d5fridaysoff", false);
pref("calendar.week.d6saturdaysoff", true);

pref("general.useragent.locale", "nl");

//@line 23 "c:\builds\moz2_slave\tb-rel-c-esr52-w32_rpk_7-00000\l10n\nl\calendar\lightning-l10n.js"
pref("calendar.categories.names", "Cliënten,Concurrentie,Diversen,Favorieten,Giften,Ideeën,Klant,Kwesties,Leveranciers,Nationale feestdag,Persoonlijk,Projecten,Reizen,Status,Telefoongesprekken,Trouwdag,Vakantie,Vergadering,Verjaardag,Vervolggesprek,Vrije dagen,Zaken");

Een verwijzing naar dit file heb ik niet gevonden.
In die map staat ook nog lightning.js. Meer niet.

Misschien maak je het hier beschreven bestand eens aan in de aangegeven map, als dat er nog niet zou zijn.
Verder kan ik je niet helpen.
 
File kan ik niet zien in Thunderburd maar in 'geavanceerd' als je configuratie editor knop bediend en daar staat deze instelling ook op nl. In Windows moet je eerst tabblad 'extra' hebben dan volgens mij 'opties'. Dit allemaal heb ik vergeleken met mijn test pc en die instellingen staan allemaal hetzelfde. Het enigste wat ik nog doen kan is om Thunderbird een keer verwijderen en daarna weer installeren:mad:?
Bedankt voor het advies.
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij een zinnige mogelijkheid, alles er af mbt thunderbird en dan weer er op.
Heb je in linux geen map file:///{home}/extensions/%7Be2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103%7D/defaults/preferences/ ?
of is het file:///{home}/extensions/{e2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103}/defaults/preferences/
Daar zou je die file kunnen vinden volgens https://www.archlinux.org/packages/extra/x86_64/thunderbird/files/
 
Laatst bewerkt:
Schermafdruk van 2017-07-10 09-47-28.jpgAdvies gekregen van een persoon om Lightning te verwijderen maar dat kon ik niet. Daarna een paar keer geinstalleerd vanuit add-ons intalleren en opnieuw herstarten en na 4 X is het mij gelukt. Het is in het Nederlands.
Thx voor de hulp.:D
gr. Henk
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan