Lawaai fan van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treud

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
36
Een half jaar terug besloot ik mijn laptop van stof te ontdoen omdat het apparaat altijd warm werd tijdens gebruik. Na het verwijderen van de stof is de warmte verdwenen maar is de fan harder gaan draaien en direct bij opstarten veel geluid gaan maken. Ik heb de temperaturen van het apparaat in de gaten gehouden, niet extreem. Afgelopen week heb ik een clean install uitgevoerd en wederom stof verwijderd, en de processor voorzien van nieuwe koelpasta. Echter merk ik nog weinig verschil; de temperaturen zijn 1-4 graden gedaald en zo af en toe draait de fan iets zachter voor een korte periode. Soms is de processor, het geheugen of de harde schijf voor 100% bezig (niet allemaal tegelijk), maar op het moment van schrijven is het 6%, 50% en 10%, dus dat maakt geen verschil in de geluiden van de ronddraaiende fan.

Het betreft een Acer Aspire V3-571G. Er zijn geen onderdelen vervangen na aankoop. De garantie is ondertussen verlopen (al voordat ik de laptop open maakte).
http://speccy.piriform.com/results/gJYEwgDj7A7TydQmT1NU0K7

Heeft iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten en wat ik hier aan kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Wat wordt er zoal opgestart?
Te zien in taakbeheer en opstarten, in andere versies van Windows als W10 via msconfig.
Er hoeven alleen opstartregels voor drivers en de anti virus te staan, de rest kan weg, reboot erna.
De rest is niet nodig om mee op te starten en die verbruiken ook resources.

Kan ook met Autoruns, openen als admin.
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Ook de sheduled tasks kunnen problemen geven.
 
De volgende programma's heb ik ingeschakeld staan:

  • CCleaner
  • iCloud Photo Library
  • iCloud Drive
  • iCloud Services
  • f.lux
  • Daemon Tools Lite
  • HD Audio Background Process
  • Realtek HD Audio configuratie
  • MBAM Tray Application
  • Everything Search
  • ETD Control Center
  • Windows Defender notification icon
 
iCloud, f.lux, Everyting Search en ETD zou je uit kunnen vinken in Autoruns en rebooten, kijk of het iets helpt.

En de warmtegeleidende pasta, die is zo dun mogelijk aangebracht?
Het spul is alleen bedoeld om de onevenheden uit te vlakken, spul koelt niets.
Zou die Speccy.txt even weghalen en de weblink plaatsen, er staat nu je key in.
 
Het uitschakelen van deze processen helpt niets. De herrie begint direct bij het indrukken van de aan/uit-knop.
De koelpasta is aangebracht ter grootte van een derde tot een halve erwt.

Is de key er nu wel uit? Geen idee hoe ik de weblink kan plaatsen.
 
Staat in m'n sig maar is niet relevant.

Zou kunnen dat de ventilator ruimte heeft in de as/lager waardoor dat geluid ontstaat?
Nieuwe ventilator of wat tefspray zou dan kunnen helpen, temps zijn niet echt hoog.
 
Staat in m'n sig maar is niet relevant.

Zou kunnen dat de ventilator ruimte heeft in de as/lager waardoor dat geluid ontstaat?
Nieuwe ventilator of wat tefspray zou dan kunnen helpen, temps zijn niet echt hoog.

Bedankt voor de hulp. De tefspray schijnt te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan