C schijf gewist. Windows 7 zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lezzlie75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2017
Berichten
3
Mijn puberzoon. Wat ben je mooi, lief, soms brutaal en vaak zo lekker eigenwijs!
Heeft plaats nodig om een minecraft server te maken. Dus wiped zn C schijf. Alles...
Gewoon... omdat het kan! selecteert alle bestanden en delete! Kind kan de was doen...

En mama mag het oplossen. What else

Ben iets onderlegd wat ICT betreft. Maar hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
-er is geen back up
-heeft geprobeerd station op te schonen
-zwart scherm.
-bios toegankelijk

SONY vaio
PCG-91211M

Wie durft?
 
Tips op andere fora uitvoeren, op welke sides gaat deze vraag ook nog staan?
 
U heeft een bootschijf nodig waar bijvoorbeeld Recuva op staat. Regel in de BIOS dat de computer opstart vanaf eerst de DVD speler en haal de gewiste bestanden terug ermee.

Er zijn programma's die de configuratie naar wens incidenteel of elke keer, bij het opstarten, herstellen naar de beginsituatie. Dat doen ze door alle veranderingen bij te houden. Een recover bestand, dus een herstelpunt, kan daardoor snel aangemaakt worden en de data op de computer teruggezet binnen minuten. Ook handige bescherming tegen virussen en malware maar spyware en het overnemen van accounts is misschien wat anders, dus het is geen real time bescherming.

In bibliotheken en op scholen of in Internet cafés wordt dit gebruikt. Een bekende is Rollback RX Pro en een alternatief SKANIX ILLUSION. Bij iedere boot krijg je eerst de vraag of de computer teruggezet moet worden. Het kost wel wat geld maar de computer is dan niet meer te veranderen door de kinderen.
 
Hier en op NCF. Is dat strafbaar om verschillende opties te proberen?

De Helpmij voorwaarden zeggen er niets over, maar je moet je kunnen voorstellen dat als hier op het forum een vraag verschijnt het wel zo netjes is om er meteen bij te vermelden dat de vraag ook op forum XXXX is geplaatst.
Ik vermoed (check NCF's voorwaarden) dat op NCF het niet is toegestaan (heb daar recent een crossposting gesloten zien worden die (ook) op Helpmij was neergezet), ik vond daar de volgende uitleg over crossposting (dikgedrukt wat ik ervan belangrijk vond):
Een crosspost wil zeggen dat je twee post plaatst met dezelfde inhoud, oftewel een dubbelpost. n bericht plaatsen in een topic is genoeg, een crosspost wil vaak meerdere berichten weergeven die hetzelfde zeggen en waar vaak ook naar gelinked wordt.

Een crosspost is van oorsprong uit een bericht dat in meerdere groepen wordt gepost om hier extra aandacht aan te schenken (denk hierbij aan nieuwsgroepen om een download extra aandacht te geven). Op fora is dit vaak uit den boze en wordt dit niet op prijs gesteld omdat er dan op twee plaatsen reacties wordt gegeven op het probleem terwijl dit niet de bedoeling is en dit alleen maar extra handelingen vergt van de persoon die het probleem wil oplossen.

Crossposten is dus een vorm van dubbelposten die niet gewenst is op het forum.

Zie voor meer info: [google]Crosspost[/google]

Greetz,
YdieresiS

On-topic: Met Recuva (tip van Alfred 2) zou je inderdaad een poging kunnen doen, vooral met de optie Deep search aan. Betekent dat je de harde schijf moet uitbouwen van zijn originele pc/laptop en moet inbouwen naast de 'normale' schijf/schijven in een andere pc waar je dan Recuva op installeert en loslaat op de partitie van de nieuw ingebouwde harde schijf wat de C: schijf voorstelde in de originele pc/laptop.

Als ik eerlijk ben vind ik hulp bij dit soort problemen aan een (enigszins) leek via een forum nogal lastig (lees: 'gevaarlijk' als in kans op fouten, danwel waanzinnige lengtes van postings nodig om bedoelingen/instructies over te brengen), dus zie ik (persoonlijk) liever dat je de harde schijf uitbouwt en naar een pc technicus brengt om hem/haar te laten proberen om de originele bestanden (én mappenstructuur!) terug te brengen (of die er minstens een uitspraak/test op los te laten qua kans van slagen etc.) Uiteraard dan aangeven wat voor jou de belangrijkste bestanden zijn die de technicus terug zou moeten proberen te halen en welke niet/minder belangrijk zijn. Evt. geef je ook meteen aan (indien het erop neer moet komen dat een herinstallatie van Windows na afloop nodig is) of de technicus dat moet/kan gaaan doen of dat je dat zelf gaat doen.
Je vroeg in je startposting: "Wie durft?" en ik had toen bepaald niet de behoefte om inhoudelijk te reageren om de redenen die ik genoemd heb...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is heel simpel. In de loop van één topic kunnen door meerdere helpers wel tien verschillende opties worden aangeboden. In een dergelijke topic ontstaat er een wisselwerking waarbij de TS hoort aan te geven welke opties zijn uitgevoerd. Helaas gebeurd dat vaak niet. De praktijk is dat TS al met andere zaken bezig is en geen melding maakt van de reeds uitgevoerde stappen. Dat is lastig want voor het aandragen van nieuwe opties moet je weten welke afgewikkeld zijn.
Op welke sites gaat deze vraag ook nog staan?
Dat weten we niet.
Tips die op andere fora uitvoerd zijn?
Komen we vaak ook niet te weten.
Dus bij crossposting wordt het voor iedereen al snel een onoverzichtelijk geheel. Het geeft vaak wrijvingen. Daarom is het ongewenst. Je krijgt ook nog eens het feit dat in al die verschillende topics 'tig' keer dezelfde oplossingen worden aangedragen en bij Google Search krijg je mede omdat vaak een gelijke titel gekozen wordt, 'tig' keer hetzelfde verhaal. Oeverloze herhalingen en lappen tekst zijn het gevolg.
Tip: De doelstelling om je vraag duidelijk te formuleren ligt in het feit dat Helpmij.nl een database is. Hoe duidelijker je de vraag stelt, hoe beter hij gevonden kan worden voor andere leden met een soortgelijk probleem. Crossposten op andere internetfora is ongewenst. Wees duidelijk in de voortgang van je probleem, en vertel wat je allemaal hebt ondernomen.
 
Het is heel simpel. In de loop van één topic kunnen door meerdere helpers wel tien verschillende opties worden aangeboden. In een dergelijke topic ontstaat er een wisselwerking waarbij de TS hoort aan te geven welke opties zijn uitgevoerd. Helaas gebeurd dat vaak niet. De praktijk is dat TS al met andere zaken bezig is en geen melding maakt van de reeds uitgevoerde stappen. Dat is lastig want voor het aandragen van nieuwe opties moet je weten welke afgewikkeld zijn.
Dat weten we niet.to reset Login Password
Komen we vaak ook niet te weten.
Dus bij crossposting wordt het voor iedereen al snel een onoverzichtelijk geheel. Het geeft vaak wrijvingen. Daarom is het ongewenst. Je krijgt ook nog eens het feit dat in al die verschillende topics 'tig' keer dezelfde oplossingen worden aangedragen en bij Google Search krijg je mede omdat vaak een gelijke titel gekozen wordt, 'tig' keer hetzelfde verhaal. Oeverloze herhalingen en lappen tekst zijn het gevolg.

You can reset windows user account password in safe mode
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg dat de harde schijf niet hoeft te worden uitgenomen want anders zou Recuva niet op de bootschijf, uit de gegeven link, staan. Dit programma werkt dus vanaf een CDRom of DVD. Er zijn tal van dat soort restore en recovery programma's. Als je de harde schijf als tweede aansluit dan heb je kans dat Windows er een klein bestandje naar toe schrijft en dat dit net iets belangrijks overschrijft.

Om een bootbare CDRom te branden moet je het gedownloade .iso image-bestand aanwijzen in een brandprogramma dat dit kan. Een voorbeeld hiervan en aan te raden om te gebruiken is: CDBurnerXP (ook voor andere Windows versies). Iemand zal dat hulpschijfje misschien voor jullie moeten maken, in dat geval kunt u vragen via Peerby.nl (hulp van mensen uit de buurt).

Wat het off-topic onderwerp van posten op andere fora betreft: Helpmij.nl kan wel eens de betere en makkelijkste zijn en dan is het hier posten in ieder geval niemand te verwijten. De ervaring leert bovendien dat iedere vraag terug komt in de zoekresultaten van Internet zoekmachines en dat meerdere mensen met het duidelijk antwoord op een vraag geholpen kunnen zijn.

Mijn tijd vergt het in ieder geval niet want ik ben pamfletjes aan het printen over de duizenden zogenaamd arbeidsongeschiktheid verklaringen van 2007. Als ik toch geen zinnig woord kan uitbrengen, steeds bewusteloos raak, geen aanwijzingen kan krijgen maar ook niet zelfstandig zou kunnen werken en opgegeven ben door de artsen die mij als sinds mijn vroegste jeugd behandelden, dan zal antwoord geven op eenvoudige vragen een goede oefening zijn. Niet iedereen staat er op de zelfde manier in. Groet. Alfred
 
@Alfred 2: Nooit geweten dat Recuva ook op Hiren's Boot CD staat [oftewel heb ik posting #3 slecht gelezen :eek:.] Is onderdeel van Mini Windows XP, dus opgestart van Hiren's Boot CD moet die gekozen worden, en staat dan in het HBCD Menu, onder sectie Recovery.

Overigens moet het .iso bestand worden gedownload via de link onderaan die pagina, niet via de adchoices die ook op die pagina staan. "Rechtstreekse" link naar de huidige versie is dus deze link met de aantekening dat het .iso bestand is verpakt in een .zip bestand (Hirens.BootCD.15.2.zip), dus die moet eerst uitgepakt worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens moet het .iso bestand worden gedownload via de link onderaan die pagina, niet via de adchoices die ook op die pagina staan

Bedankt hiervoor. De pagina toont zich niet bij iedereen gelijk en ik zie dat aanbod niet.
 
Een leek ben ik niet. Gaf dat ook aan. En dubbele posting. Sorry daarvoor. Wist niet dat het zo een dingetje zou worden maar snap de redenering wel.

Anyway probleem verholpen! Dank voor de tips. Windows opstartschijf gemaakt en dat was het.

Dank voor het mee denken en de tips!
 
De eenvoudigste oplossing is: koop een Windows 7 licentie voor minder dan € 20,00 en installeer Windows opnieuw.
Er zijn een aantal aanbieders die officiele windows 7 licenties verkopen voor minder dan € 20,00.
Ik heb er al een paar keer een aangeschaft bij deze: https://www.speedict.nl/57-windows-7 maar er zijn anderen.
Je krijgt dan meestal een key toegemaild en je moet de windows ISO zelf downloaden en branden op een Dvd.

Daar het vaak wat oudere OEM-licenties betreft zal de activering van Windows wel telefonisch gaan, maar dat geeft ook geen probleem.
Denk er wel aan ook de drivers bij Sony te downloaden en te installeren als eerste actie na de installatie van Windows.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan