Office 365 plakt en maakt ongewild van nummers opsomming. Hoe dit te herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBa

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
6
Een flinke lap tekst van zo'n 500.000 woorden bevat veel zinnen die beginnen met een nummer.
Teksten uit de Bijbel.

Die teksten heb ik gekopieerd en geplakt omdat ik was vergeten om het document als Word document op te slaan en het daarom alleen als PDF had.
Alle nummers die aan het begin van de zin stonden (90%), zijn toen gezien als opsomming.
Dat wil ik herstellen.

Welke snelle manier kan ik gebruiken?

Of kan ik opnieuw beginnen met het PDF bestand en het dan goed laten converteren naar het Word document zoals ik dat wil?


Hartelijk dank voor het meedenken!
 
Als ik je goed begrijp is het nu wel een Worddocument en staat voor de regels een 'bolletje' of zo?
Zo ja, selecteer de gehele tekst en klik (terwijl de tekst geselecteerd is) 1x op het numerieke opsommingsteken in het lint. (Da's het eerste tekentje rechts naast het bolletje als opsommingsteken).
 
Laatst bewerkt:
Goede tip van gast0225. Een volgende keer niet Plakken kiezen maar knop Plakken Speciaal -> Niet opgemaakte Unicode tekst

Tijs.
 
gast0225, daar begon ik mee. Helaas werkt dat niet. Ik heb de tekst genummerd. In de Bijbel staat tekst met nummers ervoor. Vaak heb ik opeenvolgende nummers en dan is opsomming geen probleem (ik kan de kantlijn wat verschuiven). Wat wel een probleem is, dat is dat de nummers verdwijnen als ik zeg dat hij geen opsomming moet gebruiken. En dan moet ik alles weer opzoeken in de Bijbel en ben ik dus verder van huis.

Ik kan proberen wat Dnties me zei want de paginanummering is ook weg en dat was ook een lastige om in te stellen.
 
Je hebt dus tekst die van zichzelf al genummerd is uit een PDF gekopieerd en in een document geplakt. En ging dat goed, of kreeg je ineens dubbele nummers? Dat gebeurt namelijk ook wel eens. Kun je anders een voorbeeldje posten?
 
Inmiddels heb ik geen voorbeeld meer omdat ik het handmatig allemaal heb aangepast. Gisteren heb ik nog gekeken wat ik precies heb gedaan. Ik heb het niet gekopieerd en geplakt, maar ik heb het gedaan via de opdracht PDF exporteren. Helaas was het zonder dubbele nummers. De getallen die er waren (veel), waren omgezet. Ineens waren het allemaal opsomming-nummers geworden. In eerste instantie selecteerde ik de opsomming en ging dan naar de opdracht opsomming en klikte op Geen. Toen was alles weg... en wist ik dus ook het nummer van het vers niet meer. Dus dat moest ik herstellen met Ctrl+Z. Toen heb ik overal handmatig alles aangepast en gisteren heb ik dat afgerond.

Voor mij is daarmee de nood van het vinden van een antwoord, verdwenen.

Dank jullie wel voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan