• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eigenschap Visible

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilles6143

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2013
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik heb in een aantal bestanden een aantal bladen verborgen d.m.v. VBA eigenschap Visible. Deze heb ik middels een macro op xlSheetVerryHidden gezet.
Echter lukt het me niet meer om deze weer terug op xlSheetVisible te zetten, oftewel weer zichtbaar te zetten. Ik krijg de melding "Eigenschap Visible van klasse Workscheet kan niet worden ingesteld". Ook handmatig via VBA (Alt-F11) krijg ik dezelfde melding.

Ik heb een bestand toegevoegd. Kan iemand me a.ub. helpen want ik kom er helaas niet uit!

Alvast bedankt,

gr. Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
je Workbook is beveiligd... Dan kan je dus ook geen sheets tonen.
Geef in je Workbook_Open event aan dat het alleen voor de gebruiker geldt, maar dat je code wel dingen mag doen (.Protect UserinterfaceOnly:=True)
 
Hallo Ginger,

Bedankt voor je snelle bericht!

Maar het bestand is toch niet (meer) beveiligd? Ik heb eerst met de volgende code de bladen verborgen:

Code:
Sub Verbergen()
'bestand openen
Workbooks.Open "C:\Users\ckoo\Incidenten\2017\Voorbeeld.xlsx"
  'bladen verbergen
 Sheets("Maand").Visible = xlSheetVerryHidden
 Sheets("Jaar").Visible = xlSheetVerryHidden
 Sheets("Opkomsttijden TS1 Prio1").Visible = xlSheetVerryHidden
  'bladen verbergen
ActiveWorkbook.Save
ActiveWorkbook.Close
'bestand sluiten
End Sub

Daarna met de volgende code het overgebleven blad "2017" beveiligen en opheffen.

Code:
Sub Beveiligen()
Workbooks.Open "C:\Users\ckoo\Incidenten\2017\Voorbeeld.xlsx"
Sheets("2017").Select
    ActiveSheet.Unprotect Password:="6143"
 ActiveWorkbook.Save
ActiveWorkbook.Close
End Sub

Wat doe ik verkeerd en hoe komt het nu dat ik de werkbladen niet meer kan laten tonen om aan te passen. Dit moet ik met zo'n 30 bestanden doen dus wil en doe ik het met een code.

Alvast bedankt weer....

gr.
 
Je hebt niet je sheets beveiligd, maar je hele workbook. Da's het verschil.
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Maar hoe hef ik de beveiliging van het gehele workbook op dan?

Thnx!
 
Door in het Review lint (weet daar ff niet de NL vertaling van...) de knop Unprotect Workbook aan te klikken. ;-)

[EDIT] of via je procedure met ThisWorkbook.Unprotect
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ginger,

Het is mij duidelijk, echter.... in een procedure wil het niet lukken op deze manier. Deze procedure roep ik via een ander .xlm bestand aan omdat het om meerdere (30) bestanden gaat.

Code:
Sub beveilig()
'bestand openen
Workbooks.Open "C:\Users\ckoo\Incidenten\2017\Voorbeeld.xlsx"

ThisWorkbook.Unprotect

ThisWorkbook.Save
ThisWorkbook.Close
'bestand opslaan en sluiten

'bestand openen
Workbooks.Open "C:\Users\ckoo\Incidenten\2017\Dinteloord.xlsx"
 ThisWorkbook.Unprotect

ThisWorkbook.Save
ThisWorkbook.Close
'bestand opslaan en sluiten

'enz. enz. enz.
End Sub

De procedure werkt wel maar hij blijft het bestand protected houden zodat ik niet de verborgen bladen kan tonen.

Alvast bedankt weer!

gr.
 
Je haalt ThisWorkbook, het bestand waarin de macro staat, en ActiveWorkbook, het bestand dat je opent, door elkaar.
 
Hallo VenA,

Het is me duidelijk. Ik heb ThisWorkbook vervangen door ActiveWorkbook, en.... het werkt!

Bedankt iedereen!!

gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan