• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

colintippens

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Beste allen,

Ik ben bezig een makkelijke facturatie excel te maken maar loop tegen een probleem aan.

Ik heb 3 tabbladen met daarin het blad voor het opmaken van de factuur, 1 blad met de klantgegevens en 1 blad met de productgegevens.
Omdat ik met klanten verschillende prijsafspraken heb wil ik dit d.m.v. het blad producten beheren.

Om automatisch het adres in te vullen heb ik validatie gebruikt.

Nu mijn probleem:
In cel A17 van blad Factuur kies je het bedrijf (adres en alles wordt ingevuld) nu wil ik de factuur gaan invullen.
Graag zou ik dan in cel B27 een keuze willen maken van alleen de producten die aan de klant in cel A17 gekoppeld zijn.
en zo voor de rest van de factuur.

Hoe is dit te maken?

Dank voor jullie hulp!
Colin

Bijlagen

Deze vraag komt zeer vaak voor en het antwoord kan je eenvoudig vinden door op getrapte validatie te zoeken. Mijn voorkeur gaat er naar uit echte tabellen te gebruiken als er gegevens gezocht moeten worden. Je hoeft dan nooit het bereik aan te passen of onnodige groot te maken.

1 van de varianten van getrapte validatie heb ik in het bestandje gezet. Deze werkt op een gesorteerde tabel.

Bijlagen

Als een vraag opgelost zet deze dan ook op opgelost. Voor een nieuwe vraag maak je dan een nieuw draadje aan. Anders is allemaal lastig te volgen voor mensen die dezelfde vraag hebben. Het is ook nog eens een VBA vraag en kan je beter in de VBA sectie plaatsen.

Het antwoord zal wel exit sub zijn;)

Laatst bewerkt:
dat is logisch. een messagebox is niks meer dan dat.. die toont een boodschap..
je moet zelf een code instructie geven wat vba moet doen en dat is de sub afbreken ofwel Exit sub

Code:
Sub Make_PDF()
' Create and save .pdf
Dim pdfName As String, FolderName As String, FullName As String
pdfName = Range("I17").Text
FullName = "pad naar folder" & pdfName & ".pdf"

If Dir("pad naar folder" & pdfName & ".pdf") <> "" Then
    MsgBox "Factuur bestaat al!"
    [COLOR="#0000FF"]Exit Sub[/COLOR]
End If

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=FullName _
, Quality:=xlQualityMedium, IncludeDocProperties:=False, _