• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch staafdiagram berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dappre

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
102
Hi forumleden,

Wie kan d.m.v. een macro de volgende gegevens weergeven in een staafdiagram.
Ik wil dat in de diagram te zien is dat kolom B en C bij elkaar wordt opgeteld en dat kolom D een totaal som is.
Voorbeeld eerste rij: (29+ 14) = 43 + 3 maakt 46 kolom D.

Alvast bedankt voor een reactie.
 

Bijlagen

  • Staafdiagram.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 29
Waarom een macro? En waarom staat er geen verwachte uitkomt van de grafiek in het voorbeeld? Kolomkoppen zijn over het algemeen ook wenselijk om te begrijpen wat, wat is.

Mogelijk bedoel je zoiets
 

Bijlagen

  • Copy of Staafdiagram.xlsx
    19 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Hi VenA,

Dit bedoel ik inderaad. Echter wil ik dus dat iets + iets 1 opgeteld wordt in de staafdiagram. En eigelijk naast die optelling cum als totaal zijn.
Cum is zeg maar een totaal som waarin iets + iets 1 onderdeel van zijn.
 
Je kan beter de 2 vragen in #2 beantwoorden. Mij is het onduidelijk wat of hoe je het gepresenteerd wilt hebben.
 
Is toch gewoon een beetje experimenteren met de opmaak van de grafiek?
 

Bijlagen

  • Staafdiagram1.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 34
Ik krijg het niet voor elkaar. Via welke weg kun je hem meenemen in de totaal waarde dan?
Want open ik nu het laatste bestand, dan zie ik nogsteeds geen juist totale score.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij nogmaals een voorbeeld (ander) van wat ik exact bedoel. Het is denk ik vrij simpel al weet ik niet hoe ik deze berekening in een grafiek verwerk. Bekijk bijlage Staafdiagram_v0.2.xlsx

Voorbeeld VenA:
Zou je de kolom 'Cum' toevoegen dan wordt dat aantal opgeteld bij het aantal. Dit is net niet wat ik wil.
 
Dappre, zie bijlagen, bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Staafdiagram_v0.2 hs.xlsx
    34,3 KB · Weergaven: 30
  • Staafdiagram1 hs.xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan