• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch TOP aantallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dappre

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
102
Hi forumleden,

Wie kan mij met het volgende voorbeeldbestand helpen.

Het bestand houd scores bij per dag in een aantal weken.
Nu heb ik handmatig een soort van vlek gecreerd waarbij de top 3 van die week rood wordt gekleurd.

Wat ik echter wil is een top 1 per week, per interval van 7 dagen.
Is er een mogelijkheid dit achter een knop te automatiseren?

Alvast bedankt.Bekijk bijlage Score.xlsx
 
Beste Roeljongman,

Bedankt voor de feedback.
Nu wordt er in rij 3 een TOP 1 weergegeven van het hoogst aantal per week. Helemaal juist!
Echter wil ik een aparte rij die een interval per week aangeeft (7dagen).

Hoe kan ik overigens de voorwaardelijke opmaak instellen? Kan dit niet middels een macro automatisch?
 
voorwaardelijke opmaak gaat al automatisch en hoeft dus niet via een macro...:)
 
ik begrijp even niet wat je met interval per week (7 dagen bedoelt), maar dat zal aan mij liggen..

Het instellen van een voorwaardelijke opmaak gaat via menu start > na de opmaak knoppen voor getallen zit ook een knop "voorwaardelijke opmaak" daar kun je de ingestelde voorwaardelijke opmaak zien. meer algemeen uitleg over de werking van VO.
https://support.office.com/nl-nl/ar...f-wissen-5823680b-8d8e-4f0a-99fb-402b349cb255
of meer specifiek het gebruik van formules in de VO
https://support.office.com/nl-nl/ar...sen-5823680b-8d8e-4f0a-99fb-402b349cb255#bm10

Alles is met macro's te regelen, ook dit. maar ik zie in deze context geen direct toegevoegde waarde. Als je de opmaak en formules van de huidige kolom kopieert naar een nieuwe kolom dan komt voorwaardelijke opmaak ook mee.
Als je telkens weken toevoegt kun je het hele gebied vermoedelijk beter omvormen tot een tabel want dan wordt elke keer als er een kolom wordt toegevoegd ook alle formules en opmaak meegekopieerd.
 
Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik bedoelde per week verticaal ipv horizontaal.

Wat je in je 1e tabel gedaan hebt met week 1.
In de week 9 t/m 16 (van kolom week 1) is 1 vlak rood. In de week 16 t/m 22 (van kolom week 1) is 1 vlak rood etc.
In de week 9 t/m 16 (van kolom week 2) moet 1 vlak rood. In de week 16 t/m 22 (van kolom week 2) moet 1 vlak rood etc.

Etc.
 
Iemand nog een idee hoe ik dit inzichtelijk kan maken?

Bedankt
 
Je vraagstelling blinkt niet uit in de duidelijkheid, de toelichting evenmin.

Wellicht kun je in het voorbeeld even handmatig aangeven wat je wilt bereiken.
 
bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Kopie van Score_v0.2.xlsx
    21 KB · Weergaven: 25
Ongeveer, alleen dan per week. Nu is het per 5 weken berekend.
Ik zit wel even met een opmaak dingetje, hoe je dit netjes kunt presenteren.

Wellicht in kleuren. Al zal hij dan wel automatische moeten worden berekend.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan