Mailbox op desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
74
Hallo,

Volgende week krijg ik een nieuwe computer. Hoera!
Omdat ik weinig met Office werk, wordt er voorlopig de Office libre opgezet.
Daar is echter geen mailbox bij.
De verkoper raadt me aan om te werken met de webmail van mijn provider. Ik zie het niet zitten om telkens naar de website te gaan en in te loggen om mijn mails te checken.
Ik wil graag op mijn scherm een mailbox hebben staan.
Ik lees dat Windows live mail, dat ik nu gebruik, niet meer ondersteund wordt. Welk is een (heel) goed alternatief?

Dank u
 
Windows 10 heeft een eigen mailprogramma aan boord. Probeer dat eens.
 
U kunt natuurlijk het mailproduct van Microsoft(Windows10) gebruiken, maar de vraag is hoe lang dat dan weer onveranderd, cq. ondersteund, blijft. Microsoft heeft er een handje van om van tijd tot tijd haar producten te veranderen of gewoon dood te verklaren, zoals met Windows Live mail en daarvoor Outlook Express is gebeurd.

Daarom raad ik iedereen aan om een niet MS-gebonden mailproduct te gebruiken, zoals bijv Thunderbird.
Hier een beschrijving hoe van Windows Live Mail over te stappen op Thunderbird:
https://sr-pc-hulp.nl/Windows Livemail overzetten naar Thunderbird.pdf
 
Ik ken EM niet, maar de screenshots lijken verrekte veel op Outlook : (als het net zo goed werkt als Outlook, dan :thumb: )
 
EMClient is inderdaad een uitstekend 'alternatief' voor Outlook, maar is betaalde software en in de Free/Home (gratis) versie zijn er beperkingen, zie hier, waarvan het maximum van 2 mailaccounts de grootste beperking is. Uiteraard is het programma niet geïntegreerd in Microsoft Office zoals Outlook dat wel is.
Heb je echter slechts 2 of 1 mailaccounts, dan is het een prima programma voor je doeleinden.

Tijs.
 
Dank u. Dat zijn al wat mogelijkheden. Ik ga kijken en vergelijken
Als alles zo snel een oplossing zou vinden...
Ik wacht of even om dit item als opgelost aan te duiden. Ik moet eerst weten of ik iets voor mekaar krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan