Melding bij het opstarten : This computer is property of products

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Berichten
112
Ik heb pas een tweedehands Dell Optiplex 7010 gekocht. Ik kreeg bij het opstarten de melding in rode letters: This computer is property of products.
Ik heb al even gekeken op google, maar kon hier weinig van vinden. Weet iemand wat deze melding betekent en hoe ik deze weg kan krijgen?
 
Waar verschijnt die melding? Een schermafdruk (of foto) met een toelichting van jou zou mogelijk wat duidelijk maken.
Kan een plaatje-/fotobestand zijn dat als achtergrond is ingesteld, een BIOS splash screen, ...
Eigenlijk is dit trouwens een vraag voor de verkoper. Zou mij niet verbazen dat dit "illegale handel" is, maar de verkoper weet waar het apparaat vandaan gekomen is en zou (dus) ook moeten weten waar de melding vandaan komt.

En werkt je computer verder gewoon goed?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De melding komt voordat, Windows opstart, ik zal proberen er een foto van te maken. Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gezien bij Dell machines.
De computer werkt verder prima.
 
Deze gevonden. Moet je zelf maar beoordelen.
 
Goede vondst, Senso. :thumb:

Oftewel:
a. Het is een splash screen van de BIOS
b. Oplossing: Download een BIOS firmware voor jouw Optiplex 7010 bij Dell en installeer die. De melding (eigenlijk: splash screen) zou dan weg moeten zijn.
Support pagina voor Optiplex 7010: hier
Laatste BIOS firmware: download-link, details van die BIOS(update): hier

Wel raar dat de vorige eigenaar hier niets aan gedaan heeft. Anderzijds heeft het je (misschien) korting opgeleverd. :D

Tijs.
 
Even ter verduidelijking, ik had een aantal Dell Optiplex 790 en 7010 ingekocht.
Ze waren niet duur, en ik koop regelmatig, tot volle tevredenheid bij deze verkoper in.
Ik heb met de verkoper de afspraak dat ik zelf de machines installeer, zodat ik ook zeker weet dat het een legale windows versie, dus niet een of andere crack

Ik dank Tijs voor zijn reactie, en de download link.
Misschien, en dat realiseer ik mij nu, dat ik eerst kijkt naar de bios instellingen, want ik krijg tot dusver maar bij een pc deze melding, kan zijn dat deze iets ander is ingesteld.
Mocht dat niet helpen, dan ga ik een update doen van de Bios, hopelijk is de melding dan weg.
 
Uiteraard zou je er ook vanaf zijn als je een optie, iets als "Show splash screen at startup" (of iets dergelijks) op Disabled zet in de BIOS, maar verkoop je deze computer en de nieuwe gebruiker/eigenaar zet die optie weer aan, dan schrikt die zich een hoedje en denkt dat jij hem mogelijk gejat spul verkocht hebt.

Gegeven dat de bios update die ik linkte als "Belang: Dringend" wordt omschreven door Dell (en van recente datum is, namelijk Releasedatum: 22 mei 2017) zou ik (om mee te beginnen) zéker deze ene pc van die nieuwe bios update voorzien.

Tijs.
 
Beste Tijs,


Je hebt een goed punt, ik ben dat volkomen met je eens. zeker mbt tot de nieuwe eigenaar.
Ik ben zelf altijd een beetje huiverig met een update van de bios. Want als dat niet goed gaat dan heb je de mogelijkheid dat de machine helemaal niks meer doet.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik deze melding nog nooit eerder hebt gezien, terwijl ik toch heel wat Dell pc's hebt geinstalleerd.
 
Even een update, ik heb bij dell support het sevice tagnummer ingevoerd en vervolgens het programma Dell System detect gedownload en geinstalleerd. Vervolgens heb ik door middel van dit programma mijn systeem laten scannen. Al snel kreeg ik een update van de bios te zien, deze heb ik geinstalleerd. Hierna startte de pc op zonder de melding: This computer is property of products.

Ik wil langs deze weg iedereen bedanken voor de reacties, ik waardeer dit zeer :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan